Plat hoofdje bij baby 8 maanden... Komt dit nog goed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kangerootje, 5 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Jammer dat je t bij je oudste nog ziet. Is het echt storend zichtbaar? Of zie je t alleen als je het weet?

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Weet ik niet zo goed en wat is storend? Ik zie het omdat ik het natuurlijk weet. Ze heeft enkel een plat achterhoofd, aan de voorkant zie je het niet.
    Ik krijg geen vragen/opmerkingen van anderen. Als ik het benoem naar anderen beamen ze het wel.
    Gelukkig heeft ze lang haar en valt het daardoor minder op. Maar als haar haren nat zijn is het zichtbaarder.

Nou heb ik ook niet echt een rond bolletje dus misschien is het ook wel een beetje de vorm van het hoofd (en daarbij de afplatting)

Ik stoor me er in ieder geval niet meer aan.

Kangerootje vindt dit leuk.
  3. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Ik begreep van onze osteopaat dat het bij kan trekken tot ze vijf zijn. Gaat wel steeds langzamer inderdaad, maar tot die leeftijd heeft het uitzetten van de hersenen nog invloed op het ronder worden van de schedel. Hier ook twee jongetjes met een scheve afplatting. Bij de oudste zie je het niet, ook door z'n flinke bos haar.

4. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Goed om te horen. Dan heeft ze nog wel even de tijd! :)

Herkennen jullie dit ook; dat er een soort bulten ontstaan bij het bijtrekken?
    Bij mijn dochter zit nu onderaan haar achterhoofd aan de kant van de afplatting een soort bult. Waar het eerst ook plat was. Net alsof het van onderen aan het bijtrekken is, heel apart.

5. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Mijn oudste had een flinke afplatting aan de rechterkant. Geen fysio gehad en nu is hij bijna 4 en je ziet het bijna niet meer. Een vreemde iig niet!

Jongste zelfde verhaal. Wel fysio gehad en had een matige tot forse afplatting. Volgens de fysio trekt het tot 6 jaar nog recht. Het verschilt wel per kind maar ik maak mij geen zorgen ook omdat ik er dus voor mijn gevoel alles aan heb gedaan :thumup:

6. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Thanks voor je reactie.
    Duurde het bij jou ook zo lang voordat je echt duidelijke verbetering zag?

7. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ja best wel! Met een jaar waren zijn fontanelle ook aan t dichtgroeien maar het is toch goed gekomen

8. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Gelukkig zeg! Onze kindjes zijn allebei van februari zie ik :)

9. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Zolang de ontwikkeling goed gaat zou ik mij geen zorgen maken, het trekt echt wel bij. Bij mijn jongste is zelfs een helmpje geopperd (niet gedaan omdat de meerwaarde niet bewezen is)! Nu zie ik dat sinds hij meer op zijn buik speelt, wat tijgert en in de stoel zit dat zijn hoofd al een stuk beter eruit ziet. Komt goed dus!

10. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Dan komt t vast wel goed. Mijn dochtertje ontwikkeld zich volgens mij wel goed, hoewel ze qua grof motorische ontwikkeling t rustig aan doet. Ze ging met 7 maanden pas rollen en tijgert echt nog niet. Als ik haar op haar gat zet kan ze wel even blijven zitten, maar na een minuutje rolt ze om :) zo schattig.

11. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.291
    28.462
    113
    Ja, die bulten had mijn zoontje ook, nu is het vooral oneffenheden, geen bult meer. Als je aan zijn hoofdje voelt met aan beide kanten 1 hand dan voelt je verschil. Door zijn haar zie je het eigenlijk niet, en het groeit langzaam weer mooi :)

12. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Ok dus herkenbaar!
    Ik heb gelezen dat als er bulten ontstaan het een teken is dat het recht aan het groeien is! :)

13. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Hoe oud is je oudste nu?

Mijn jongste had een ernstig tot zeer ernstige afplatting door een zeer sterke voorkeurshouding. Hier fysio bij gehad maar de afplatting zie je nog steeds en volgens de fysio gaat dat niet meer veranderen nu ze 3,5 is.
    Door haar lange haren valt het minder op wanneer het los hangt, met een staart of vlecht in zie je het wel.

14. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Was het een rechte afplatting? Of schuin?

15. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Schuin, rechtsachter.

16. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Ohja, mijn dochtertje heeft precies dezelfde plek ook schuine afplatting.
    Gaat niet altijd weg dus.... Pfffft meiden, mocht ik ooit gezegend worden met nog een kindje gaat hij of zij op de zij slapen...

Denk je dat iedereen t ziet Miracle bij je meisje? Of alleen als je het weet?
    Ik wil gewoon niet dat mn dochtertje er later last van heeft...

17. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Het valt op als je erop let en ze het haar in een staart/vlecht heeft of je aan beide zijkanten een pluk haar naar achteren vast maakt. Los valt het niet zo op. Ik heb anderen er niks over horen zeggen alleen familie die het weten. Ze heeft er zelf geen last van, het zit niet in het aangezicht en het heeft geen negatief effect op de hersenen dus ik probeer het los te laten, ik kan het niet veranderen.

18. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Ja groot gelijk..... Je doet eraan wat je kunt...!
    Zo probeer ik ook te denken. Maar als het dus nog tot 5 jaar kan bijtrekken, wellicht dat het als volwassene toch bijna helemaal weg is dan.

19. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Dat zou fijn zijn. Mijn zoon heeft tot 4 jaar nog een hele ronde schedel gekregen, hij had een minimale afplatting waar we niks aan hoefden te doen en wat je niet zou verwachten als je nu naar zijn hoofd kijkt.

Ik hoor er wisselende meningen over. De kinderfysio’s die ik heb, hebben beiden gezegd dat het bij mijn dochter niet meer gaat veranderen en zij is 3,5 jaar. Ik zie zelf geen verschil met een jaar geleden dus ik verwacht dat dit zo blijft.

20. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Volgens mij verschilt het gewoon heel erg per kind. Ik heb dus 2 neefjes die t hebben/hadden. Bij eentje is het volledig weggetrokken. En dat andere neefje ging met 6 maanden al op de buik slapen en kroop al vroeg, en toch is het bij hem gebleven...

Ik heb ook het idee dat t vanaf 4 maanden al stilstaat. Maar mijn vriendin zegt dat ze wel ziet dat het veranderd... Ik weet het niet zo goed... Tot welk moment trok het bij jou dochter bij, vanaf wanneer stond dat stil?

Deel Deze Pagina