Plat hoofdje bij baby 8 maanden... Komt dit nog goed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kangerootje, 5 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik heb mijn bericht nog wat aangepast. Ik denk ook dat het per kind sterk kan verschillen en als ouderzijnde valt het denk ik minder snel op omdat het geleidelijk gaat en je je kindje alle dagen ziet.

Het trok bij zolang de frontanel open stond al ging het de laatste periode veel langzamer. Daarna hebben we geen verschil meer gezien.

2. Zomaariemand

Zomaariemand Niet meer actief

Hier schuine afplatting 1,8 cm verschil tussen links en rechts en een redressiehelmpje. Je kunt vrijblijvend een verwijzing vragen aan huisarts voor de helmenpolie in ziekenhuis. Onze fysio vond het ook noet nodig maar heeft inmiddels al 5 maanden zn helmpje op. Nu is t verdschil nog 0,6 cm. Tot 1 jaar zijn de schedelnaden niet dicht en kan het gemakkelijk vervormen. Als je er iets mee wil moet je er NU iets mee. Over een maand ben je te laat!

Kangerootje vindt dit leuk.
  3. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Hier ook een zoontje met een extreem schuin plat achterhoofd. Kwam eigenlijk in aanmerking voor een helmpje, maar omdat ze dat niet meer doen heel veel met het geoefend. Vanuit het ziekenhuis ook gelijk fysio gekregen. Nu is hij 11 maand en het trekt echt super mooi bij. Alleen boven op de kruin nog plat zeg maar. Komt wel goed (geloofde ik zelf ook niet) je zal het wel altijd iets blijven zien.

4. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Superfijn om te lezen. Begon t bij jou zoontje ook van onderen een soort bij te trekken en daarna pas van boven? Duurde t bij hem ook zo lang voordat je zichtbaar verbetering zag?

5. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Dit is hoe het bij gaat trekken inderdaad kreeg ik van de kinderfysiotherapeut te horen.

6. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Ah thanks! Fijn te lezen.
    Mijn dochter heeft nu onderaan de afplatting een soort van bult waar t eerst ook plat was. Hopelijk trekt dat naar boven. Totaal niet erg als t nog een beetje zichtbaar blijft. Maar nu is het wel heel scheef...

7. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede

Ja hij was eerst links plat en toen moesten we hem op rechts ook plat krijgen van de fysio zeg maar, dat is dus (gelukt) dus toen was zijn hele achterhoofd plat. En inderdaad vanaf de onderkant komt er weer langzaam een bolling in naar boven toe. Bij hem gaat het eigenlijk best snel als ik foto's bekijk. Maar heb het idee dat hij nu wel een maand stil staat. Maar zijn fontanel is nog open dus denk dat het zeker nog wel iets beter word.. Vanaf 7 maand ongv denk ik zoiets was het dat we zagen dat het de goede kant op ging.

Deel Deze Pagina