Hoe krijg ik baby 's nachts opnieuw in slaap?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sally05, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sally05

Sally05 Actief lid

15 mrt 2013
    232
    0
    16
    Limburg
    Mijn knul is nu 18 weken en heeft van 8 - 12 weken doorgeslapen.
    Daarna is hij verkouden geworden en werd 's nachts vaak wakker door een verstopt neusje en dorst.
    Maar nu lijkt het erop dat het wakker worden een gewoonte is geworden. Hij heeft nog steeds wel een beetje last van zijn neusje, ondanks de Luuf, uien en neusspray, maar heeft geen dorst meer 's nachts.
    Hij wordt nu standaard om 3.30 uur wakker, ongeacht het tijdstip van zijn laatste fles. We leggen hem 's avonds om 20.00 uur op bed en laten hem dan zelf komen voor zijn laatste fles. We voeden op verzoek. De ene keer komt hij dan om 23.00 uur, de andere keer pas om 1.00 uur. En dan dus vervolgens altijd om 3.30.
    Als hij wakker wordt geef ik hem zijn speentje dat hij gretig aanneemt, maar dat is maar van korte duur. Hij gaat in zijn slaapzakje flink met zijn benen slaan. En hier stopt hij niet mee totdat ik hem oppak. Echt huilen doet hij trouwens niet, meer wat mopperen. Vervolgens kan ik zo lang ik wil rond blijven lopen met hem, maar zodra ik hem terugleg begint hij weer opnieuw.
    Enige dat helpt is een flesje van 90 ml. Hierdoor wordt hij rustig. Ik heb ook al flesjes van 60 ml geprobeerd en dat accepteert hij ook; hij valt dan ook meteen in slaap, maar wordt dan na tien minuten weer stampend wakker.
    Ik snap er werkelijk helemaal niks meer van.:(
    Als hij het flesje nodig zou hebben dan is dat prima. Maar ik merk gewoon dat hij de voeding niet nodig heeft. Overdag laat hij meestal de hoeveelheid staan die hij 's nachts drinkt.
    Wie weet raad?
    Misschien toch een keertje laten mopperen? Maar hoe lang laat je je kindje dan mopperen? En wat als dat mopperen overgaat in huilen?

2. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou altijd gaan troosten, en als voeding werkt, zou ik dat gewoon geven.
    Luuf is trouwens pas vanaf 6 mnd toch?

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Lastig... Je zal denk bericht krijgen uit twee "kampen" :D. De een zegt: nooit laten mopperen/huilen, altijd troosten en de andere kant geeft aan hem/haar 5 min te laten mopperen, speentje erin en weer weg. Dan weer 5min laten mopperen enz.

Ik zelf ben meer van "kamp" twee. MAAR: zodra het huilen word, gaan we erheen. Vanochtend heeft ze ruim een half uur liggen mopperen en kletsen in d'r bedje (was half 6...) maar daarna weer lekker in slaap gevallen. Waren we er naartoe gegaan was ze zeker wakker geworden en nu heeft ze doorgeslapen tot kwart voor acht. NOGMAALS:als ze was gaan huilen waten we eruit gegaan.

Mijn advies: probeer wat verschillende dingen uit. Je merkt vanzelf wat het beste werkt voor jou kleintje. Wat betreft het flesje, ik las hier op het forum de tip om hem steeds meer te verdunnen zodat je op het laatst alleen nog maar water over hebt. Vaak willen ze dan niet meer en worden ze ook niet wakker.

Succes, hoop dat je iets gaat vinden van voor jullie en jullie kleintje er beste werkt! :)

4. Sally05

Sally05 Actief lid

15 mrt 2013
    232
    0
    16
    Limburg
    Laten huilen is voor mij geen optie. Even laten mopperen wel. Ik geef nu eigenlijk vooral uit gemakzucht het flesje. Telkens neem ik me voor om het een half uur de tijd te geven. Dus een half uur lang mopperen, speentje geven, aai over de bol en langzaam weg gaan. Maar iedere nacht geef ik het na 10 minuten al op omdat ik gewoon wil slapen.
    Eigenlijk zou ik dus eens moeten doorzetten.
    Nogmaals: als ik zou merken dat hij die voeding 's nachts echt nodig heeft dan zou ik het niet erg vinden. En tijdens zijn verkoudheid had hij het ook echt nodig. Maar nu gebruikt hij het meer als troost; uit gewoonte.
    Overigens vraag ik me ook af of ik hem niet gewoon beter kan wakker maken voor zijn laatste fles. Kennelijk maakt het hem niet uit hoe laat hij die krijgt, hij wordt toch wel om 3.30 wakker.;)
    Luuf is trouwens idd voor baby's vanaf 6 maanden, maar ik smeer het alleen op zijn slaapzakje.

Deel Deze Pagina