Heb anders al handige tips uit haar topics, waterdicht matje voor op bed vuilniszak met handoek in auto. Dus vraag maar lekker ik lees mee!
Nou ik moest van mijn gyn dus echt wel gelijk plat gaan liggen ongeacht de plek waar ik mij bevond. En als ik alleen was moest er toch echt een ambulance komen, geloof me want daar heb ik nog over proberen te onderhandelen Dus misschien hangt het af van bepaalde factoren? Ik had overigens een kindje dat in stuit lag, misschien dat ze dan wat strenger zijn? Je moet gaan liggen omdat anders inderdaad de navelstreng naar buiten kan zakken en daardoor kan het kindje overlijden. Dus gewoon gaan liggen zodra je vliezen breken. Enne op je zij lig je ook plat hoor Blijf nog lekker wat topics openen hoor, want de tv blijft de komende dagen ook saai
Ik liep met 37 weken met 3 cm ontsluiting en met 38 weken al met 4. met 38+6 ben ik ingeleid, vanwege het risico vliezen breken, kind verre van ingedasld en bekend met een snelle geboorte van dochter. Uiteindelijk heeft de vk de vliezen gebroken en steeds water af laten lopen. na een uur en 40 min was hij er. ben denk ik wel een uitzondering hoor. zag mijzelf ook niet graag met gebroken vliezen in de ikea rondlopen ofzo. gelukkig niet gebeurd.
Hier vorige week nog gevraagd en VK zei dat ik toch echt niet in een winkel op de grond hoefde te gaan liggen, maar wel zo snel mogelijk naar huis moest gaan. En als ik op visite zou zijn dan moet ik wel daar gaan liggen, dus dan niet eerst nog naar huis. Op je zij liggen lijkt me geen probleem, het gaat erom dat er niks naar beneden zakt.. Goed idee van die vuilniszak/handdoek in de auto! Hebben wij niet, dus ga nog maar ff klaarleggen.
Als je vliezen breken terwijl het kindje nog hoog ligt, bestaat de kans dat de navelstreng uitzakt. Dus langs het hoofdje naar beneden. Zodra dit gebeurt moet de vk je blijven toucheren, de navelstreng vrij houden omdat deze anders met het zakken van het kindje klem komt te zitten en het kindje overlijdt. Brekende vliezen, niet ingedaalde baby en blijven lopen is dus wel degelijk een risico.. Of je in de supermarkt of thuis bent maakt die navelstreng echt niet uit Gelukkig is het erg zeldzaam.. Maar wel een risico dus. Op de zij liggen kan ook.
@Julia81 Je hebt voor het grootste deel gelijk dat je meteen moet gaan liggen dat moest ik ook. Ik was namelijk bij beide zwangerschappen een behoorlijk risico geval. baby heel de zwangerschap dwars in de buik tot 1 dag voor de bevalling en bloedverlies en 3cm ontsluiting. Alleen zei de gynaecoloog hierover dat het meestal echt niet in een winkel enz gebeurd en je mits je heel dicht bij huis bent je gewoon heel voorzichtig thuis op je bed moest gaan liggen omdat midden op de vloer van het kruidvat niet zo handig ligt En wij moesten zelf naar het ziekenhuis rijden (5 min rijden) omdat wij er sneller zouden zijn als de ambulance bij ons zou zijn. achteraf niet nodig lag toch al in het ziekenhuis. Je moet natuurlijk niet nog een kilometer moeten lopen.