Hey Meiden, Krijg net dat formulier binnen wat je moet invullen als je bij de 14 maanden weer naar het CB moet, ... wat zijn dit voor vragen '' Stottert uw kind wel eens '' .... Kom op dat kind kan net 3 woordjes zeggen ik versta amper wat hij zegt laat staan of ik hoor dat hij stottert... Waar is die vragen lijst goed voor en wat gaan ze er mee doen als je daar bent ? ... Ik ben al niet zo van het CB ( ivm eerdere slechtere ervaringen ) en dan moet ik deze dingen doen .... Ik ga ook echt alleen maar naar het CB voor de prikkies want verstand van kinderen hebben ze bij het CB hier niet, gelukkig worden de prikkies gegeven door een dokter, althans ze zegt dat ze dokter is ... Mensen hier al ervaring mee ?
heb er geen ervaring mee maar de vragen lijst wordt gebruikt om een beeld te geven van de lichamelijke en geestelijke gezondheid van een kind. als jij die vraag bijvoorbeeld niet kan antwoorden omdat hij maar 3 woordjes spreekt en dat is gezien zijn leeftijd boven of onder het gemiddelde, kan er van uit gegaan worden dat je kindje bijvoorbeeld achter of voor loopt. zo letterlijk moet je dit niet nemen maar persoonlijk zal ik het fijn vinden het te weten en dit voorbeeld is in het algemeen genomen he, wil niet zeggen dat het zo is
Ik neem het ook niet al te letterlijk maar moest wel lachen ik dacht dat ik speciaal die lijst had gehad omdat ik alleen normaal gesproken voor die prikken kom en dus dacht dat ze via deze weg toch nog een beeld wilde krijgen over kyano ... ... maar ik vul hem gewoon netjes in ...
Wij kregen die lijst wel, het is voornamelijk bedoelt om aan te geven van te voren of je ergens vragen over heb.....meer niet.
ik heb ook een lijst gehad maar dat ging meer over ziektes in de familie en hoe ik over bepaalde dingen dacht! bijv. geloof enzo.
Geen ervaring met de 14 maanden afspraak.. Maar bij ons CB vind ik de verpleegkundige een stuk beter dan de arts! Met prikken gaat dat ook veel fijner. De gesprekken gaan wat gemoedelijker (arts soms neerbuigend/afkeurend). Doe mij die WVK maar!
hier is het precies andersom, de wvk heeft zelf geen kinderen en doet alles volgens het boekje, de arts is moeder van 3 en gaat meer af op gevoel en moederinstinkt (dat van mij dus). heb over beide geen klagen, maar kom liever bij de arts.
Ik kreeg het lijstje de vorige keer mee of ik deze de volgende keer mee kon nemen. Om een snel een goed beeld van de kinderen te krijgen denk ik. Ik weet dus nog niet wat ze ermee gaan doen.
is het de kippii lijst (ofzo) die hebben wij ook gekregen, ingevuld en gezamelijk oorgelopen. Groetjes Lisette
Toevallig vandaag de lijst gekregen en die moet ik de volgende keer ingevuld meenemen. Het is idd om het CB een goed beeld te krijgen en tijdens een consult zou het te lang duren.