Voor de mama's die niet weten wat ze kunnen doen met hun dreumes nu het buiten zo spekglad is: ga samen koekjes bakken. Het was hier een groot succes vanochtend. Ik had erover in de Ouders van Nu gelezen, maar die had ik niet meer hier liggen. Op goed geluk heb ik wat meel, suiker en boter bij elkaar gedaan en gemixt. Daarbij heb ik wel een foutje gemaakt: om zeker te weten dat ik de goede verhoudingen had, heb ik wat geproefd. En dat zag mijn zoontje... Eenmaal aan tafel was ik enthousiast bezig met koekjes maken, maar m'n zoontje vond het deeg iets te lekker. Smikkelen dat hij deed! Ik probeerde het wel te voorkomen, maar goh, wat is dat jochie snel Tot hij een hapje had waar ik wat extra meel op had gedaan, dat vond hij zo vies dat hij niet meer wilde en vervolgens mee ging helpen koekjes maken. Nou ja, helpen... Dreumes-helpen Voor wie het ook wil proberen, hierbij de goede verhoudingen (en dan niet snoepen he ) 200 gram bloem 100 gram (basterd)suiker 150 gram koude boter mixen met deeghaken 20-25 minuten in de oven op 175 graden.
Is ook heel leuk! Wij hebben het laatst ook gedaan het versieren vond ze nog het leukste hahaha. (foto's op haar site bij november)
Leuke foto's! Wat kunnen die kleintjes lekker genieten van zulke dingetjes hè? (Onze kindjes zijn trouwens op dezelfde dag geboren )
ik ben ook gek op dingen bakken, afgelopen week lekker zelf pepernoten gemaakt dus nu al zin in als Jelmar straks lekker kan 'helpen'
Er moet ook nog een ei in, lees ik net. Maar goed dat ik dat niet gedaan heb, dan had hij nu rauwe ei gegeten.