natuurlijke bevalling na eerdere keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door , 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Wie heeft er ooit een kindje op de wereld gezet door middel van een keizersnede en heeft later nog een kindje gehad door middel van een natuurlijke bevalling?

Mijn zoon is een aantal jaren geleden via een spoedkeizersnede ter wereld gekomen en nu ben ik weer zwanger en zal ik - als alles goed gaat - op de natuurlijke manier bevallen. Ik zou graag ervaringen lezen van vrouwen die dit al meegemaakt hebben. Ik ben erg benieuwd.

Groetjes,
    Flor

2. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Een vriendin van mij heeft een keizersnee gehad van haar 2ling, 3 jaar later heeft ze een natuurlijke bevalling gehad maar wel in het ziekenhuis ivm eventuele complicaties.
    Ervaring heb ik er dus niet mee maar ze zei wel dat een keizersnee vele malen fijner was dan een natuurlijke bevalling :rolleyes:

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik heb in 2004 een keizersnede gehad ivm verkeerde ligging. Na tig uren weeen en uiteindelijk 10 cm ontsluiting bleek de ligging niet guntig te zijn. Na toch een half uur geperst te hebben is het uiteindelijk een keizersnede geworden.
    In 2005 ben ik vaginaal bevallen van mijn tweede. Ik had met de gynaecoloog afgesproken dat ik een lage drempel voor sectio zou hebben. Maar wilde het wel vaginaal proberen. De ontsluiting ging razendsnel en bij binnenkomst ziekenhuis (wel verplicht na sectio om in ziekenhuis te bevallen) al bijna volledige ontsluiting. Na een kleine 20 minuten persen was daar onze tweede meid.
    Vier uurtjes later ging ik alweer naar huis.

Bij een eventuele derde geef mij maar weer een vaginale bevalling. Je herstel is zoveel malen sneller dan na een sectio.

Het is in ieder geval het proberen waard.

Kwebbel

4. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Mijn zoontje is ook via spoedkeizersnede ter wereld gekomen, zelfde verhaal als kwebbeltje. Mijn gyn heeft me gezegt als mijn volgende kindje zeker niet groter en dikker was dan mijn zoontje en de ontsluiting enzo allemaal heel vlot gaat het geen probleem kan zijn om gewoon te bevallen, maar ik zelf geloof er zo niet in en ben dan ook benieuwd naar ervaringen.

Grtz x

Deel Deze Pagina