Zwangere Bruid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dormouse, 27 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik vroeg me af of er hier meiden zijn die ook zwanger waren toen ze het huwelijksbootje instapte of van plan zijn het te doen.

Mijn vriend en ik hebben altijd geroepen nooit te gaan trouwen (hij vond het teveel gedoe en ik vond onze relatie ook wel prima zoals het was), maar met een baby op komst ligt het voor ons toch allemaal net ietsjes anders en hebben we besloten er toch voor te gaan... Maar hoe?

Natuurlijk, de meeste zaken spreken vrijwel voor zich zoals alles regelen met de gemeente en het bakken van een taart, maar veel andere dingen blijven mij toch een raadsel. Voornamelijk: "Wat voor jurk? Welke maat? Wanneer haal ik die dan? Ik moet het toch geen acht keer laten vermaken he..."

Vooropgesteld, een echte bruidsjurk hoeft van mij absoluut niet, een gezellig cocktail/feestjurkje lijkt me absoluut prima, maar waar vind ik dat voor een leuke prijs? En wanneer moet ik dat doen?

Als er iemand suggesties heeft hoor ik het graag, ook andere tips voor een budget-bruiloft zijn hardstikke welkom want naast dit leuke feestje komt er ook nog een verhuizing aan haha.

Alvast bedankt!
    Dormouse

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik mocht absoluut niet zwanger raken, na het uitzoeken van mijn trouwjurk, want ze bestellen een bepaalde maat en die kunnen ze niet uitleggen. Ze vertelde ook dat zwangere bruiden de jurken vaak een maat groter binnnen laten komen en deze op maat maken!

Hartstikke leuk hoor, zwanger en trouwen!!!

3. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik ben getrouwd toen ik 25 weken zwanger was en had wel een echte jurk. De jurk heb ik te groot gekocht en deze is een week voor de bruiloft op maat gemaakt. Een goede bruidsmode zaak weet wel waar je op moet letten.

Voor feestjurken ed vind ik asos een leuke site.

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik was volgens mij 26 weken zwanger en had een positietrouwjurk in mijn normale maat 38. Stond prachtig. Heb hem goedkoop via marktplaats gekocht. Heb hem hier nog liggen dus mocht je op zoek zijn naar een goedkope trouwjurk 😉

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Wij hadden al een datum gepland en waren al bijna drie jaar bezig voor een kindje. Door het plannen van onze bruiloft hoopte ik even mijn gedachten te kunnen verzetten. In maart kwam ik er achter dat ik zwanger was en een maand later gingen we trouwen. Ik was net 8 weken.

Heb geen problemen met de jurk gehad. Het zat iets strakker door opgezette darmen in de zwangerschap. Mijn trouwjurk heb ik bij een klein bruidszaakje gehaald voor 500,-
    Verder was het bij ons ook low budget, alleen naaste familie. En 's avonds uit eten geweest, feestje hebben we niet gegeven.

6. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ik heb een super mooie maternity dress gevonden om in te trouwen, een buitenlands merk maar je kan het in amsterdam passen in ruimschoots hebben ze veel leuke kleding voor dingen.

Ik heb op Tiffany Rose mijn trouwjurk besteld na passen in Amsterdam.

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik verplaats deze naar 'zwangerschap'.

8. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Ik ben getrouwd toen ik tien weken zwanger was. Ik heb een avondjurk gekocht bij D-moda in Voorburg, rond de €130 heb je een prachtige jurk.
    Ik heb alle gasten gevraagd een zelfgebakken taart mee te brengen, dat was een behoorlijk hoogtepunt van de bruiloft, een tafel vol met baksels...mmmmm.
    Boeketje heb ik zelf geplukt.
    Haar en make up heb ik ook zelf gedaan.

Dus, trouwen hoeft niet duur te zijn....

9. manonii

manonii Actief lid

15 aug 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
    Hier getrouwd met 25 weken. Ik had mijn jurk besteld bij dreamdresses en was prima op maat te maken door de koordsluiting op de rug. We hebben het simpel gehouden met een receptie thuis, een vriend van ons als fotograaf en s avonds met een groepje uit eten. Nou moet ik zeggen dat ik geen type ben voor een over the top bruiloft, maar we hebben een prachtige dag gehad. Vond het ook wel speciaal dat ons zoontje " er bij " was

10. Monja

Monja Lid

8 jul 2014
    74
    0
    0
    Wij gaan in december trouwen. Ik ben dan 28 weken zwanger. We houden het klein en ik draag geen bruidsjurk. Dit is niet omdat ik zwanger ben, maar omdat we zelf niet zo van de 'traditionele' bruiloft zijn. We trouwen in het stadhuis in het bijzijn van onze directe familie en beste vrienden. Daarna gaan we ergens een stukje taart eten en 's avonds gaan we met z'n allen ergens lekker eten. Verheug me enorm op de grote dag! :)

11. melanieV83

melanieV83 Actief lid

11 jan 2010
    109
    0
    0
    Hier met 34 weken getroud. Gala jurk gevonden met veters aan de rugkant voor 75 euro. Laat in de middag getrouwd en thuis koffie met taart gegeten. Klein groepje van ongeveer 50 pers feest gegeven bij een brasserie in de buurt met hapjes buffet incl drinken. Totaal plaatje kwam uit op 1000 euro. Dik terug verdient met wat we kregen. Al met al een leuke dag gehad.

Deel Deze Pagina