welke baby bjorn?

Discussion in 'De babyuitzet' started by guppie81, Feb 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    We willen heel graag een buikdragen en de baby bjorn is voorzover ik begrepen gehad het prettigst in gebruik.

Nu heeft deze opeens 3 types! Ik kan helemaal nog niet inschatten hoeveel we het gaan gebruiken, dus welke kunnen we het beste kopen?
    Gebruik je het ook echt tot 12 kilo, of is je kindje dan al veel te zwaar?

2. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik weet het niet, maar lees het topic aandachtig mee, want wij willen ook heel graag een buikdrager aan gaan schaffen.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben baby bjorn active sporty. Met dat gekke rugstuk, zoals ik het altijd noem.
    We vinden ze ideaal. Ik denk wel dat je na moet gaan wanneer je m wilt gaan gebruiken. Wij maken vaak lange wandelingen oa. op het strand dan zijn ze echt heel handig, is met een kinderwagen niet te doen.(tenminste, vaak, hoop het weer net zo vaak te gaan doen als voor de bevalling).

Maar ik heb geen idee of dat ook tot 12 kilo is. Hoe oud is een kindje van 12 kilo? Volgens mij al dik een jaar geweest (of ik denk helemaal verkeerd :oops: ) en als ze 1 geweest zijn denk ik niet dat ze nog mee gaan in de draagzak. Maar wellicht zijn hier nog andere mensen met een draagzak!

Owja, wij hebben ze pas gekocht na de bevalling. Ik wilde eerst eens kijken of ze het wel fijn vonden om zo tegen je aan te zitten/liggen/hangen.

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    Wij hebben ook een active sport, omdat ik snel last van mijn nek en rug kan krijgen.
    Thomas mag er pas in, want ze mogen er pas in met 3,5 kilo en Thomas is 8 weken te vroeg geboren.
    Voor hem echt ideaal want hij heeft veel behoefte om dicht bij ons te zijn!

5. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    2,227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Wij hebben de baby-bjorn van mijn zus, geen idee welk type dat dan is. Het kindje kan er met het gezicht naar je toe en van je af.
    Maar ik kan je wel zeggen dat je kindje van 12 kilo al ruim een jaar is, en dan vaak niet meer in de draagzak wil. En bovendien topzwaar is om zo te dragen.

Mijn zus heeft hem ook bijna niet gebruikt omdat ze veel rugklachten heeft en de kids bij manlief niet wilden buidelen...
    Wij hebben hem wel gebruikt voor haar kids als we eens een boswandeling gingen maken was het vechten wie dat kind droeg ;) :rolleyes: Maar de oudste is al bijna 5 en toen was ik nog 20...

We hebben hem nu in elk geval in bruikleen zeg maar. En ik ben van plan hem in het begin te gaan gebruiken op vakantie. Kindje wordt geboren in april en we gaan in augustus op vakantie.
    Dan kan de kleine mee op de fiets of tijdens een lekkere wandeling lekker buidelen.
    Maar we weten natuurlijk helemaal niet of kindlief het waardeert, we zullen zien.

6. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Hier een Active in gebruik, heerlijk ding. Goed aantrekken en dan lekker wandelen. Wij hebben hem op vakantie veel gebruikt. Nou vind ik het nog niet echt zwaar, maar miniman is met een half jaar 6 kilo. Ik hoop hem dan nog veel te gebruiken.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben ze er al eerder in gedaan, anders zou Malou er net pas in mogen en Ruben mag er dan nu nog steeds niet in ;) . Wij denken niet dat het kwaad kan om ze er eerder dan 3.5 kilo in te doen 8) .

8. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    denk dat wij dan ook maar voor de active gaan, ik heb ook rugklachten gehad voorheen en tijdens mijn zwangerschap kwam het wat terug.
    Ik vind die eigenlijk ook wel mooier eruit zien!

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    DE active heeft een lendesteun en dat is idd prettig als je wat rugklachten hebt. Anders hangt al het gewincht aan je schouders. En 3,5 kilo is niet zoveel, maar op den duur word het dan toch zwaar.. :)

Ik denk eerlijk gezegd dat 12 kilo erg zwaar is om in een babybjorn te dragen. Jelle is nu 8 kilo en dat vind ik al zwaar. Ikzelf gebruik hem bijna nooit meer, (een rondje supermarkt is nog net te doen) maar mijn man zweert erbij... Hij sleept dat ding overal mee naartoe...

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik heb ook de babybjorn active. Onze dochter is nu al bijn 7,5 kilo en dit is al een flink gewicht om mee te tillen.

11. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    we heben de active gekocht, wat een super fijn ding zeg!
    Ymke vond het ook meteen heerlijk, ze hangt al zo graag op onze buik, dus ik denk dat we hier veel gebruik van gaan maken!

12. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    Thomas was nog zo klein, hij zou er anders echt tussendoor geschoten zijn en dat vonden we niet veilig. Naast dat ie erg licht was, was hij nl ook nog echt klein. Hij is met 31 weken en 5 dagen en 40 cm en 1820 gr geboren en heeft 4,5 week in het ziekenhuis op de couveuse- en kinderafdeling gelegen. Dus we zijn een beetje voorzichtig met hem.... :oops:

13. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik heb na lang twijfelen de classic gekocht (de basisversie).
    Reden is dat ik het vooral in de zomer ga gebruiken, dan is de kleine op het ideale gewicht/formaat om het te gebruiken. Dan vind ik dat rugstuk te warm (zweet al genoeg op de rug dan denk ik ;) ) en ik ben niet van plan om er uren mee te lopen dus voor mijn rug zal het niet veel uitmaken denk ik.
    Het zijn handige dingen, maar ik denk (en dat is puur gevoelsmatig) dat het niet goed is voor de bekken van de baby om hem/haar lang erin te vervoeren.

Dus niet uren ermee lopen en niet te warm waren voor mij de redenen om voor de basic te gaan.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hihi, geeft nie hoor, tuurlijk moet je voorzichtig met hem zijn! Wij zijn ook voorzichtig met ze hoor ;) . Hier geboren met 35weken en 6dagen, beide 47cm en malou 2155gram en ruben 2045gram. Vandaag weer gaan wegen en malou is nu 3640gram en ruben is nu 3140gram beide zijn ze nu 57cm. Oftewel wat ik bedoel, ruben is nu nog pas net 3 kilo en mag er dus eigenlijk nog steeds niet in terwijl ze toch over 1 week al 5 maanden zijn. ;) Malou is pas sinds 31januari 3.5kilo. Vandaar dat ik zeg dat wij ons niet aan de 3.5kilo gehouden hebben ;) .

15. Eye

Eye Nieuw lid

Feb 18, 2008
    1
    0
    0
    Wij hebben de Babybjorn gebruikt tot mijn zoontje een kilo of 9, 10 was. Daarna is het echt niet meer te tillen. Ik heb geen idee welk type wij hebben, hij is rood/roze van kleur, met visgraat motief. Nadeel van de Babybjorn is dat er smalle schouderbanden aan zitten. Daarom heb ik eigenlijk bijna altijd, en vooral toen hij wat zwaarder werd, een gewone draagdoek gebruikt. Vond ik veel prettiger, omdat het gewicht dan beter verdeeld wordt. Het is even oefenen met om doen, maar na een paar keer gaat dat bijna net zo vlug als de Babybjorn omdoen!

16. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    wij hebben hier de groene active, ben echt superblij met hem.
    ideaal bij het boodschappen doen en dat soort dingen!
    onze boef is nu 7 kilo en dat is nog wel te dragen door de rugsteun en brede schouderbanden. maar 10 kilo wordt mij een beetje teveel denk ik,maar voor mijn vriend zal het denk ik geen probleem zijn.
    onze boef viel laatst in de bb gewoon in slaap, dat was echt zo schattig!

ik zou hem niet willen missen!

joyce

17. AlmostMummy

AlmostMummy Actief lid

Nov 26, 2007
    302
    0
    0
    mijne is ook besteld..ook een babybjorn active met die brede band zo een donkerblauwe met hokjesmotief aan de binnenkant..het lijkt me een heel prettig ding

18. usMommy

usMommy Fanatiek lid

Jan 11, 2007
    1,273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Wij hebben ook een groene active, ik heb hem net nog gebruikt met boodschappen doen. Onze uk is bijna 8 kilo en ik vind het nog te doen.

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    @Vermanen: een baby in een draagdoek of draagzak is erg gevaarlijk op de fiets. De kans dat er wat gebeurt is niet zo groot maar de verwondingen zijn heel veel groter dan bij het gebruik van een kinderzitje.

@2ekeerzwanger: is niets gevoelsmatig aan hoor. Is onderzoek naar gedaan dat een draagzak, zoals de babybjorn, voor het bekken niet goed is op een te jonge leeftijd. Een draagdoek waar ze helemaal in kunnen liggen is dan veel beter.

Share This Page