platte tepels

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Riana, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riana

Riana Lid

7 dec 2007
    30
    0
    0
    Kleuterjuf
    Binnen 2 maanden moet ik bevallen. Nu zou ik heel erg graag borstvoeding willen geven, heb er boeken over gehaald en gelezen en daar stond in dat als je platte of ingetrokken tepels hebt, het heel moeilijk is voor de baby om te zuigen.
    Nu heb ik een beetje bang en vraag me af of ik niet beter gewoon flesvoeding zou geven, wat als mijn kindje niet genoeg drinkt?
    Ook wou ik vragen of je borstvoeding en de tut kan combineren, of is het beter dat de baby geen tut heeft om tepel en speen zuigen niet te verwarren?

Alvast bedankt!

2. Riana

Riana Lid

7 dec 2007
    30
    0
    0
    Kleuterjuf
    Ik wou deze vraag eerst stellen bij lactatiekundige maar deze is om de een of andere reden gesloten.

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ook bij vlakke tepels is het zeer goed mogelijk om borstvoeding te geven. Er zijn tig manieren om de tepel wat naat buiten te krijgen met of zonder hulpmiddelen. Ik denk dat het voor jou belangrijk is dat je hier straks goede begeleiding in gaat krijgen. Schakel eventueel vanaf het begin een lactatiekundige in.
    Een tut kan en mag altijd. Ik zou het moment afwachten of het echt nodig is. Als de kleine straks goed aan de borst drinkt en eventueel een tut nodig heeft en daarnaast goed aan de borst blijft drinken is er geen probleem. Als de kleine door de tut niet meer goed drinkt aan de borst krijg je een ander verhaal.

Ilja

Deel Deze Pagina