Baby 7 maanden eet (sinds kort) erg slecht! HELP!

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Shanna2, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Hallo,

Ik heb wederom advies nodig wat betreft mijn dochtertje Britt.
    Britt is net 7 maanden.

Tot afgelopen woensdag heeft Britt altijd goed gegeten. Ze lustte alles.
    Haar schema was (sinds kort):
    Als ze 's nachts komt tussen 5.00 en 6.00: 100 ml FV
    7.30 : 150 ml FV
    10.00 : fruithap
    12.00 : boterham + 150 ml FV
    15.00 : tussendoortje (liga of rijstwafel + wat diksap)
    17.00 : groentehap
    19.30 : 210 ml FV (+ evt. pap)

Dit schema is ongeveer een week goed gegaan.

Afgelopen woensdag heeft Britt meerdere keren overgegeven ('s avonds en 's nachts).
    Donderdag heeft ze haar melk en boterham wel gegeten, ze gaf wel meer melk terug dan eerder. Fruithap heb ik niet gegeven, aangezien dit misschien nog wat te zwaar op de maag zou zijn. 's Middags kreeg ze koorts en ze wilde niets meer eten. We hebben haar nog wel wat drinken gegeven (diksap).
    Vrijdag wilde ze niet meer drinken dan 80 a 100 ml (3 x). Ook wilde ze geen fruithap, boterham en/of groentehap. In verband met de angst op uitdroging haar minimaal wel 500 ml vocht gegeven (dus inclusief de flessen nog 200 ml extra vocht).
    Zaterdag wilde ze ook niet meer dan 100 ml per keer drinken (ook 3 x). Ze heeft toen wel een fruithap gegeten, een liga + een paar stukjes van de boterham.
    Zondag hetzelfde verhaal, maar nu wilde ze geen fruithap meer. Van de boterham is hooguit een kwart naar binnen gegaan.

Haar schema van de afgelopen dagen is dus (ongeveer)
    5.00 : 80 a 100 ml FV
    8.00 : 80 a 100 ml FV
    Tussendoor hooguit een liga en/of halve boterham
    Ongeveer 150 ml vocht (meestal diksap of water)
    19.00: hooguit 50 ml FV / diksap
    22.00: 80 a 100 ml FV

Doordat ze geen/weinig vast voedsel meer krijgt, heeft ze ook weer natte poep / diarree.
    Haar luiers zijn ook minder nat dan voorheen.

Ik begin me nu toch wel zorgen te maken.
    Waarom heeft ze ineens zo'n afkeer van eten gekregen?
    Kun jij misschien vertellen wat er aan de hand is?

Graag advies.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wat er aan de hand is dat kan ik je niet zeggen, maar waarschijnlijk heeft ze een virus onder de leden. (soort buikgriep)
    Dat ze niet wil eten is niet zo erg, maar ze moet wel voldoende vocht binnen krijgen. Biedt haar extra vocht aan en houd haar goed in de gaten. Is ze nog alert, reageert ze zoals anders. Ze drogen namelijk best snel uit. Gebruik zonodig wat ors.
    Blijft dit morgen nog aanhouden kan je overwegen om even langs de HA te gaan. Maar vocht erin krijgen is het allerbelangrijkste.

Ilja

3. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Wat is ors?

Ze is nog wel alert, speelt ook nog gewoon. Ze is wel jengelig en eerder moe (slaapt overdag meer dan voorheen).

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ors staat voor oral rehydration solution' oftewel het probeert de vochtbalans in het lichaam te herstellen.
    Ors wordt gebruikt ter compensatie van vochtverlies bij o.a diarree en braken. Je kan dit verkrijgen bij apotheken.
    Dat ze alert is en speelt is een goed teken.

Ilja

Deel Deze Pagina