Peuterspeelzaal of Kinderopvang

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Purified, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Mijn dochter gaat nu een dag in de week naar de kinderopvang. Keuze is gemaakt omdat de peuterspeelzaal hier een gigantische wachtrij had. Ik had gebeld toen ze 2,5 is en de wachtrij was alsnog een half jaar..

Ineens heb ik toch uit het niets een plaatsingsaanbod gekregen, net een week nadat ik het contract heb getekend.

Alleen als ik nu kijk naar de prijs van de peuterspeelzaal heb ik eigenlijk alsnog het gevoel dat we haar beter op de kinderopvang kunnen houden.. eigenlijk deels vanwege gemak en deels omdat ze dit nu toch al gewend is, en de groep kinderen daar.

De vraag is eigenlijk verschilt de peuterspeelzaal heel erg van de kinderopvang?

Ze gaan bij de kinderopvang ook iedere dag naar buiten.. zitten ook in de kring.. doen ook activiteiten samen.. spelen ook met elkaar.. Als ze haar middagdutje nodig heeft kan ze dat daar ook nog doen..

Ze vind het super leuk bij de kinderopvang op dit moment, dat is echt te zien aan haar.. een kleine groep van 4-5 kinderen.

Baal wel iets van hoe het ook met de peuterspeelzaal is gegaan, je zou denken dat je een uitnodiging krijgt na aanmelding om kennis te leren maken, mijn dochter kreeg met de opvang een wen dagje om kennis te maken.. maar hier werd ik gewoon met een plaatsingsaanbod (zonder echt informatie over eten of dingen die je moet meenemen, dat stond dan in de voorwaarden)

Wat zouden jullie doen als het prijsverschil te overzien valt? Gewoon in de kinderopvang houden of toch peuterspeelzaal doen?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Lekker laten zitten. Ze is er nu een beetje aan gewend. Kdv verschilt tegenwoordig weinig met een peuterspeelzaal. Hier tenminste niet.
    En ze gaat nu een hele dsg nasr kdv?
    Peuterspeelzaal zijn dagdelen van meestal 3 uurtjes. Zit ook nog verschil in.

3. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoe oud je je kindje nu?
    Als ik jou was zou ik gewoon je gevoel volgen.
    Als jij het idee hebt dat ze daar echt echt dingen leert ter voorbereiding van de kleuterschool straks, zou ik haar daar lekker laten waar ze nu gewend is. Zeker als ze het daar ook naar haar zin heeft.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik zou haar gewoon op het KDV houden. Tenminste...als ze met de peuters ook echt schoolse dingen extra doen.

Als het goed is heeft bijna elk KDV dat al.

5. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Ik zou haar lekker op het kdv laten.
    Mijn zoontje zit op de psz. Is inderdaad goedkoper maar tijdens de schoolvakanties is het dicht. Als ik er achteraf overnadenk was het kdv misschien net zo duur geweest als de psz. Bij onze psz is het speelgoed meer zoals in de kleuterklas terwijl op de kdv er veel meer dingen waren. Kortom ik heb best een beetje spijt van de overstap naar de psz.
    Op het kdv leren ze ook heel veel hoor. Mijn zoontje ging koekjes bakken, eendjes voeren, zwembadje met mooi weer, indoorspeelhal. Veel meer dan de psz. (Pfff als ik dit zo lees, wat doet hij nog op de psz, maar hij vindt het erg leuk en heeft na 3 weken al echt over zijn vriendje)

6. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Hier gaan ze naar de peuteropvang, een peuterspeelzaal die als kinderopvang geregistreerd staat. Daardoor krijg ik kinderopvangtoeslag, anders is het erg duur.

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Onze dochter gaat alleen naar de peuterspeelzaal.

Hadden haar ingeschreven, maar zou nog een hele poos duren voor ze geplaatst kon worden. Via-via een andere psz gevonden zonder wachtlijst, en daar kon ze na 2 weken al terecht. Alleen zat dat bij een kdv in, en hadden ze maar 3 kindjes voor de psz, én werden de kdv groepen ingedeeld van 0-4, waardoor ze dus op een PEUTERspeelzaal bij babies van een paar maand zou zitten.

Gelukkig was ze er nog maar 2 keer geweest, toen we bericht kregen van de psz waar ze in eerste instantie al naartoe zou, en daar vindt ze het helemaal geweldig. Hebben een groep met 16 peuters tussen 2,5 en 4 jaar. Ze is dol op de juffen, heeft vriendinnetjes en wil eigenlijk iedere dag wel.

Ik vond het vooral belangrijk dat ze een iets grotere groep had, en echt kindertjes van haar eigen leeftijd.

Deel Deze Pagina