Tuigje Tripp Trapp

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Dot79, Jul 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dot79

Dot79 Lid

Aug 7, 2012
    61
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb dit onderwerp al vaker voorbij zien komen, maar nog steeds kom ik er niet uit.. Ik heb voor mijn Tripp Trapp een universeel (regenboogkleurig) tuigje gekocht bij Prenatal. Maar ik zie echt totaal niet hoe ik dit ding aan de stoel kan bevestigen. Het moet schijnbaar niet zo moeilijk zijn, maar ik krijg het echt niet voor elkaar. Ben al geneigd om toch maar een originele voor 40 euro aan te schaffen. Kan iemand mij toch nog een duidelijke uitleg geven?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Bij het orginele tuigje zitten bevestigingspunten die je vast maakt aan de stoel zelf. Ik denk dat dat je probleem is?

Volgens mij heeft deze ook niet de lengte om hem om de stoel heen te doen.

Misschien via mp kijken of er een tweedehands verkrijgbaar is?

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Ik heb gewoon het lange deel een paar keer om de poten naast de zitting gewikkeld en er een knoop in gelegd. Beetje prutsen. Je krijgt hem niet vast zoals bij de officiele, maar het werkt wel.

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik heb er 1 van 4,95 van babydump of zo. Hier zitten lussen bij die je om de stoelleuning kan doen en dan het tuigje eraan vast klikken. Hoe leg ik dat uit???
    Vind zo'n officieel tripp Trapp tuigje echt zonde van het geld.

5. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Ik heb het hetzelfde als merah.
    Je hebt als het goed is 2 losse korte stukjes die je net om de poot heen kunt doen. (Om elke poot 1 van de korte stukjes dus)
    De ene lus haal je door de andere heen en dan haak je het tuigje daar weer aan vast. Hopelijk zegt deze foto genoeg:

View attachment 405809

Succes! :)
    Ik vond het originele tuigje ook belachelijk duur, en dit werkt als een tierelier!

Edit: wel even je hoofd kantelen voor de foto ;)

6. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wij hebben het stokke tuigje gehad en na een week weer verkocht wat een onding qas dat echt zonde van je geld...

7. Sarax

Sarax Bekend lid

Jan 19, 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Dit hebben wij ook idd met een tuigje van babydump van 4,95

8. Dot79

Dot79 Lid

Aug 7, 2012
    61
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik denk dat onze korte stukjes net te kort zijn voor om de poot. Ik ga ook eens wat met die lange lijn proberen. Bedankt voor de tips!

9. Mellbee

Mellbee Actief lid

Aug 28, 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde.. Ding nooit gebruikt... Ligt hier volgens mij alleen nog ergens op zolder oid... *besef me nu dat ik niet eens weet waar ie gebleven is.. Omg 😁*

10. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Dat dacht ik ook bij die van ons, maar met wat gepiel is het toch gelukt. Door met het haakje van het tuigje een stukje door die lus te gaan en hem daar vasthaken. Is effe gedoe maar hij hoeft er toch "nooit" meer af.

11. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    Wij hebben wel de dure variant gekocht van Stokke zelf.
    Moet zeggen dat ik er wel echt tevreden mee ben. Met een driftbui krijgt dat ding het zwaar te verduren haha.

Share This Page