Verjaardag juffen

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Josien, Jun 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Vraagje

Op de school van mijn zoontje vieren ze de verjaardag van zijn twee juffen samen. Als klassenouder wil ik graag een soort zelfgemaakt kado voor ze maken met de kinderen. Maar een week later is de afsluiting van het schooljaar en heeft de ouderraad bedacht dat kinderen een rietje versieren voor hun juf als kadootje voor de zomer en einde schooljaar bedankje.

Ik vind het dubbelop om twee knutselwerkjes van de kinderen te verwachten voor twee feestdagen zo dicht bij elkaar. Nu weet ik daar de klassenouder van vorig jaar een soort vriendenboekje met de kinderen heeft ingevuld. Maar aangezien de helft van de klas dat vorig jaar dus al gedaan heeft vroeg ik me af of iemand nog een leuk idee heeft. Mijn inspiratie is redelijk uitgeput na een paar jaar kadootjes bedenken.

Groetjes,
    Josien

2. p1982

p1982 Niet meer actief

hier hebben ze een stuk stof gekregen en maken ze een vlaggenlijn voor

ook al x bloemen gemaakt en kreeg juf bos bloemen dus

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,186
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Heel het jaar maakt juf een rapport voor de kinderen nu andersom. 1 pagina met vragen door ieder kind over juf laten invullen

4. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

Oct 13, 2010
    2,418
    53
    48
    Hier hebben de kinderen met de klassenouders een tafelkleed versierd, gewoon tijdens schooltijd. Zag er leuk uit en de juf was er blij mee.

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben met de kinderen een keer een bloemenvaas bedrukt met vinger afdrukjes, daar maakte we beestjes van. (eerst had ik die vaas wit geverfd met gesso) . Namen van de kinderen er onder geschreven en op de dag zelf namen alle kinderen een bloem mee.

https://nl.pinterest.com/pin/437552920023449841/ kijk dit... , alleen wij hadden dus mat wit. Hoewel ik er wel nog blanke lak overheen gespoten had ;) ter bescherming van water bij het vullen van de vaas.

6. TopperD

TopperD Bekend lid

Jun 9, 2015
    779
    156
    43
    Hier hadden ze afscheid van de juffen, en de meester en juffendag. Hier bij groep 1 voor de juf een houten bloem ingekleurd en voor het afscheid en voor de 'verjaardag' een eigen wens laten maken.
    Voor groep 3 voor de 'verjaardag' een eigen wens en voor afscheid een bloem mee naar school om op die manier een bos bloemen te maken.

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Misschien een idee om zo'n insectenhotel of vlinderhotel te versieren met vingerafdrukken van de hele klas.

8. monica73

monica73 Bekend lid

May 14, 2011
    580
    16
    18
    Ik heb geen inspiratie voor je helaas, maar ik weet wel dat heel lastig is om iets te bedenken. Mijn zoontje zit nu een half jaar op school en er wordt geld bij elkaar gelegd om iets voor in de tuin te kopen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje overdreven vind dit soort dingen. Waarom de juffen elk jaar iets geven namens de klas? Ze doet toch gewoon haar werk?? Vroegah was er geen juffendag, wel een feestdag als de meester jarig was en dan kreeg hij bijvoorbeeld een reep chocola of iets anders kleins van elk kind. Ik snap wel dat je iets wilt doen bij een groep acht klas, dan is het een echt afscheid en bedankje....je zal maar elk jaar iets moeten bedenken, mij niet gezien😉

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Bij mijn jongste hadden ze 2 jaar terug een receptenboek gemaakt, elk kind moest een recept inleveren en 50 cent per juf (is altijd dat bedrag) en daarvan hebben ze ovenwanten en onderzetters voor gekocht. Ik vond het een superleuk idee!

10. wjls

wjls Lid

Sep 20, 2014
    54
    24
    8
    Ik ben nu ook met een receptenboek bezig als afscheid. En voor de juffendag heb ik een memoryspel gemaakt met foto's van alle kinderen in de klas.

11. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik zie ineens heel veel leuke ideeën. Te gek!

Bedankt allemaal!

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Dat receptenboek wilde ik ook voorstellen! Dat heeft mijn zoontje ook een keer gedaan voor zijn kleuterjuf. Ipv 50 cent gaf bij ons iedereen één (houdbaar) ingrediënt van zijn/haar recept, zodat alle kindjes zelf ook een klein cadeautje konden geven aan de juf.

13. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Bij de kleuters hebben we een keer een hand op een a4-tje geprint en de kids die naar eigen invulling laten versieren. Dat allemaal in een map met een klassenfoto van dat jaar erop en klaar.

Dit jaar is er geld ingezameld voor een cadeau voor de juffen ( ik vraag ze vaak wat ze kunnen gebruiken in de klas). Daarnaast heb ik met mijn kids met foamklei een hartje versierd en dat aan een koordje gehangen als een soort ketting.

succes

Share This Page