Inslapen met prednison. Iemand tips?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by pregnantje, Jun 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pregnantje

pregnantje Bekend lid

Dec 17, 2012
    788
    656
    93
    Mijn zoon van 22 maanden begint beter te slapen door de nacht heen, maar het inslapen verloopt ineens vrij dramatisch omdat hij een week geleden met prednison is gestart.

Ik weet niet wat ik met hem aan moet. Niks is goed. Als ik bij hem ben is hij super boos en wil hij alleen maar overeind komen. Ook dan is het nog niet goed. En ga ik van zijn kamer af, dan is het eigenlijk precies hetzelfde verhaal. Niks troost hem.

Ik laat hem nu even een paar minuutjes. Heb de radio aangezet. Ik zou het nog met een filmpje kunnen proberen. Ik ben eigenlijk niet voor (veel) tv kijken voor jonge kinderen, maar in periodes van ziekte maken wij vaak uitzonderingen.

Heeft iemand hier ervaringen / tips? Of wat hoopgevende woorden? ;)

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    een bijwerking van prednison kan een opgefokt gevoel zijn, misschien dat hij hier last van heeft? moet hij het lang slikken of is het een korte kuur? in het eerste geval zal het na een tijdje minder worden, als het een korte kuur is moet je het gewoon uitzitten denk ik...
    kan natuurlijk ook dat hij zich sowieso niet lekker voelt, hij krijgt die prednison niet voor niets natuurlijk. als hij pijn heeft of iets dergelijks doe dan gewoon alles wat werkt, die televisie bouw je daarna gewoon weer af.
    als het een opgefokt gevoel is kun je misschien iets actiefs met hem gaan doen in het begin van de avond (niet vlak voor het slapen ) zodat hij wat energie kwijt kan. na het eten nog even naar de speeltuin of zoiets, eventueel wat vroeger eten dan. daarna dan juist iets rustigs, eventueel nog een beetje melk als je vroeg gegeten hebt (van prednison krijg je ook honger) en dan naar bed.
    sterkte!

3. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

Dec 12, 2012
    1,642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    wanneer geef je de prednison?

Share This Page