Playdates from hell; hoe mee omgaan?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Stefanie83, 15 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Wow ik heb echt super veel geluk gehad geloof ik haha, alle kindjes aten hier prima en dronken ook gewoon wat ze voor geschoteld kregen.

Ik heb geen idee wat ik zou doen als ik opeens zoiets op mijn dak zou krijgen....voor mijn gevoel is het best erg om ouders op te bellen en te zeggen kom maar halen, maar ja wel gelijk duidelijk haha.

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier zijn het 2 jongetjes die slecht luisteren. Ze wonen ook in onze straat. Die stuur ik weg als ze niet luisteren. Ik geef een waarschuwing en dan kan het jongetje weggaan.
    Op dit moment mag één jongetje een poos niet meer komen. Hij heeft mijn man uitgescholden en geschopt. Jongetje naar huis gestuurd en toen kwam hij met zijn moeder terug. Zij wilde weten waarom hij zo overstuur was. Haar verteld wat er was gebeurd en ze ging daarna weer weg, zonder ook maar iets te zeggen :$:(. Naar mijn idee hebben deze ouders wat meer begeleiding nodig.

3. adi

adi Niet meer actief

Ik snap het laatste stuk over het drinken niet, wat gebeurde er nou?

Overigens vind ik het absoluut niet netjes als mijn kinderen een vriendje uitnodigen en vervolgens zelf tv gaan zitten lijken, dat was hier echt niet gebeurd. Als je een gast uitnodigt ben je een gastheer/ gastvrouw, en zo hoor je je ook te gedragen. Dus iemand uitnodigen = samen spelen, en geen tv kijken als de gast dat niet wil.
    Dus vind ik jullie eerder fout bezig dan dat meisje, ze kwam om te spelen, werd vervolgens aan haar lot overgelaten en moest verplicht op de bank gaan zitten..

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63

je kunt het meisje toch niet dwingen om een film af te kijken? wat vreemd. ze kwam spelen en je dochter wilt een film kijken. ik zou juist mijn eigen kindje van de tv af halen.
    ik denk niet dat het kindje weer wil komen spelen met je dochter.

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja dit. helemaal mee eens!

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wat betreft tv kijken ben ik dan misschien wat makkelijker, hier ook wel eens dat ze vragen of ze een film (bij voorkeur Frozen) mogen kijken. Dat mag. Als er dan iemand besluit dat die toch weer liever even wil spelen vind ik dat prima, je hoeft niet constant samen te spelen soms is elkaars gezelschap genoeg. Maar misschien komt dat omdat mijn oudste autistisch is en we aan hem zien dat hij het fijn vind als er een kindje is maar dat hij ook heel vaak even -me-time nodig heeft voordat hij weer kan samenspelen.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Pluk: sowieso de eerste 2 jaar was een playdate hier vaak dat elk zn eigen ding deed.
    Vind ik geen enorm drama eerljjk gezegd.

Ben ook verbaasd hoeveel mensen kennelijk vaker playdates from hell hebben :)
    En wij wonen echt in een achterstandswijk met veel onopgevoed "Tuig"..

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Ik vind dat als er een ander kindje komt spelen je samen iets moet kiezen om te doen en dat kan ook tv kijken zijn. Niet de hele middag, maar eventjes of een keer een film, dat vind ik best kunnen. En als één van de twee op een gegeven moment bedenkt dat hij/zij liever iets anders gaat doen, dan vind ik dat ook prima. Sommige kinderen hebben nu eenmaal weinig zitvlees of een korte spanningsboog. Zolang ze het huis hier niet verbouwen en niet respectloos zijn ed, vind ik het best.

Mijn oudste dochter heeft wel een vriendinnetje wat ik liefst alleen met droog en niet al te koud weer wil laten spelen. Dat meisjes is nogal actief en als ze binnen moet blijven dan loop ik alleen maar politieagentje te spelen. Als ze naar buiten kan, is het minder erg, want dan kan ze gewoon bezig zijn. Alleen wil ik mijn oudste nog niet alleen buiten laten spelen en ik ga geen drie uur in de koud of regen staan. :eek:

9. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83

Hier net zo hoor, vond het ook maar een raar stukje en ik denk dat kinderen van 4 nog moeten leren bij anderen te spelen om dat nou meteen als playdates from hell te omschrijven;) ze zijn geen 8.
    Mijn vriendin haar dochter heeft een kindje vandaag voor 'wat ben je dik en dat vind mijn moeder ook' uitgemaakt, helemaal verkeerd maar ze is 4 en moet dat leren dus boos worden excuus aanbieden en opnieuw beginnen.
    Maar wat ik hier ook lees kinderen niet meer te spelen willen hebben gaat me best wel een beetje ver.
    Als het niet lukt op laten halen en een andere keer weer verder spelen heb ik ook gedaan en nu 3 jaar verder kunnen ze hartstikke leuk met elkaar spelen.

10. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hier gelukkig nog niet gehad.
    Bij vriendjes van school spreken we meestal ook van 14:00 tot 16:00 af...
    Het zijn nog kleuters en merk dat het spelen dan leuk blijft en ze elkaar niet gaan vervelen...

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Haha nou ik ga echt niet 3 jaar volhouden. Er komen hier wel 3 keer in de week kinderen over de vloer en bijna iedere week hebben we logees. Maar wanneer bij 1 mannetje hier spullen kapot zijn, kinderen huilen, de baby zwaar over dr grens is omdat hij niet van dr af kan blijven enz enz en ik vervolgens met koppijn zit omdat iedereen boos en chagrijnig is mag hij volgende keer lekker bij een ander kindje het nog eens proberen.

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Nou dit. Ze moeten toch ook leren spelen en leren hoe je je gedraagt bij een ander?

Hier ook net, dan moet toch allemaal even uitgelegd worden. En dan zeg ik ook gerust tegen dat jongetje: ik heb net gezegd dat ik niet wil dat je dat doet, het is klaar. Of: hier vragen we om iets als we iets willen, ik luister niet naar 'ik wil.'
    En mijn kinderen zijn thuis best netjes en weten heel goed hoe het moet, maar ik kan me voorstellen dat het bij iemand anders heel anders zou gaan. En ik hoop toch dat die moeder ook mijn kinderen de regels leert die bij haar thuis gelden.

Want denken dat jullie allemaal voorbeeldige kindjes bij iemand anders hebben dan?

13. Saskia78

Nou ik heb doorgaans zo'n braaf kind dus...

En laatst mocht ze dus ergens spelen omdat ze toch altijd zo lekker rustig samen spelen...
    Hebben ze de hele tijd enorm hyper de tent afgebroken..
    Oops.

14. tuc

tuc Niet meer actief

o hier verwacht ik idd ook dat mijn dochter gastvrouw speelt. Natuurlijk overleggen ze samen, maar mijn dochter kan thuis elke dag doen wat ze wil, dus we laten het spelende kindje wel leiden daarin.

O en degenen die niet verwachten dat er playdates from hell kunnen zijn....ach prijs je gelukkig zou ik zeggen. Hier zijn al een aantal kindjes die echt bij niemand meer mogen komen spelen hoor. en daar hebben ze het toch helemaal zelf naar gemaakt.

Gewoon zelf dingen uit de kasten pakken, schoppen en slaan...etc dat zijn allemaal dingen die ik al verwacht van een 4 jarige dat dat niet mag. Mijn zoon van bijna 2 weet al dat hij niet mag slaan en als we ergens op visite zijn niet zelf in de kasten mag duiken...

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Dan ben ik inderdaad blij dat ik dat nog niet heb mee gemaakt. :)

Maar wordt dat dan teruggekoppeld naar de ouders?
    Ik zeg ook rustig tegen de ouders dat de oortjes dit keer wel erg verstopt zaten bijv.
    En als ze hier iets uit de kast pakken zeg ik ook: pardon, maar dat doen we hier niet hoor, hier wordt alles netjes gevraagd. Meestal hoef ik dat maar 1 keer te zeggen dan.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Voor de rest ook geen ernstige dingen meegemaakt hoor, alleen met dat bewuste mannetje. En moeder krijgt het inderdaad ook gewoon te horen.

17. Saskia78

Hier is het ook vrij normaal om te vragen hoe het ging en dan een eerlijk antwoord te geven/krijgen.

18. adi

adi Niet meer actief

Helemaal mee eens.

En 4 jaar of niet: als ze hier iemand mee naar huis nemen, is dat onze gast en die laat je links liggen. Ik vind het bijzonder om te horen dat kleuters los van elkaar spelen als een kind komen SAMENspelen. Als ze alleen willen spelen, dan spreken ze niet af.

19. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Mijn zoon lust heel weinig en drinkt of alleen water of rode ranja.
    Als jij hem gele ranja voorzet drinkt hij het niet op en hij zegt dit ook... Ook kan mijn zoontje weleens boos doen of gefrustreerd raken net zoals ieder jongetje van vier. Ik zou dan not amused zijn om op internet terug te lezen dat mijn zoontje zich niet heeft gedragen maar wil dan juist een terugkoppeling tijdens het ophalen. Dit zodat ik het op kan pakken dit is opvoeding! Gelijk niet meer afspreken etc vind ik zeer kinderachtig.

20. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier nog niet echt ervaring omdat hij nog niet op school zit. Maar de buurjongens komen wel eens spelen. Die gedragen zich meestal prima, maar soms... dan waarschuw ik altijd dat het samen spelen anders afgelopen is. En dat meen ik. Ik breng ze dan gewoon naar huis. Dat zou ik later dus ook doen.

Mijn huis, mijn regels.

Deel Deze Pagina