Ik hoor graag wat jullie zouden doen in zo'n geval.. Vanmorgen rond 9.45 belde de juf van Y naar mijn vriend dat ze ziek was (buikpijn had) en opgehaald wilde worden. Eenmaal thuisgekomen bleek dat eigenlijk reuze mee te vallen, had ze geen koorts, was ze supervrolijk en actief en ze at als een bootwerker. Rond 12u belde hij me op mijn werk op om te overleggen. 1 van ons vond dat ze best weer terug kon na school na de middagpauze en ook gewoon naar de BSO vanmiddag, de ander vond dat als de juf haar te ziek vond ze toch wel die dag thuis moest blijven.. Zouden jullie je kind de hele dag thuis houden of terug naar school brengen als de inschatting van de juf niet juist (b)lijkt?
Is het continurooster of is ze thuis met middageten? In geval van continurooster zou ik mn kind thuishouden. In het tweede geval zou ik kijken hoe de lunch valt en dan bepalen of ze terugkan. Iets anders: durft ze wel te poepen op school?
Het ligt een beetje aan het kind. Mijn dochter kan nogal dramatisch doen. Die zou ik Smiddags dus ook gewoon weer naar school brengen. Mijn zoon niet, als die klaagt dan is er ook wat.
Volgens mij zou ze nog trots melden in de klas hoe groot hij was en hoe vaak ze moest vegen, dus dat is nooit een probleem gelukkig..
Ik zou m’n dochter dan thuis houden. Maar hier is het ook een continu rooster en juf belt niet als ze ziek is dus het is lastig vergelijken. Zat er niet iets anders achter dat ze op school zich ziek voelde?
Onze oudste heb ik laatst ook een dag thuis gehouden... een half uur na start schooldag had ze geen buikpijn meer enzo. Dus ben wel een beetje boos geworden, ze is inmiddels 10, dus ze snapt ook wel dat ze zich niet maar zo ziek mag melden.
Ik denk dat laatste, ze kan aardig zeuren en toneelspelen. De juf kon er achteraf wel om lachen en bood excuses aan dat ze 'erin getrapt was'. Volgende keer kijkt ze het nog wat langer aan iig..