Heel herkenbaar. Ik merk dat het met de jongens vaak wel goed gaat, maar 2 meiden bij elkaar, pfff. Ze mogen hier alleen beneden spelen of buiten. Soms willen ze toch stiekem naar boven gaan maar ik wil niet ook daar nog eens een ravage. Ze spelen hier wel maar anderhalf uur. School is tot 15.15 en dan tot een uur of 16.45/17.00. En dat is lang genoeg, het laatste half uur is het vaak bekvechten. Ik wil er ook bij blijven zitten om ruzies te voorkomen, terwijl het (volgens mij) wel beter is voor hun sociale ontwikkeling om ze het zelf op te laten lossen, dus ik probeer het nu wel wat los te laten. Hier dus ook een moeder die blij is als ze niet wil afspreken
Hier ook een jongetje die al een paar keer bij bv eten heeft geroepen;’Gatver! Aaah baaah!! Dat is echt SMERIG!!!’ ... euh, ja, daar heb ik nu ook wel even genoeg van
Oh, herkenbaar hoor en jaren later vind ik het nog steeds niet altijd leuk, vooral niet met sommige kinderen, maar als het ouder worden, wordt het wel makkelijker. Toen ze kleuter waren hield ik max. 2 uur speeltijd aan, dat was genoeg.
Ik vind het heerlijk als hier kinderen spelen. Dochter is nu 5 en vermaakt zich heel goed met vriendinnetjes. Zonder kan ze zich wel eens vervelen en dat reageert ze dan af op haar broertje. Zo'n playdate geeft mij veel rust haha.. de rommel ruimen we naderhand gewoon samen op, zoals elke dag. Maar als het niet klikt met een vriendinnetje, dan gewoon even een tijdje niet weer afspreken.
Herken het totaal niet. Ik heb twee kleuters die regelmatig, ook tegelijk een vriendje meenemen. En dan heb ik thuis ook nog een peuter en dreumes. Helemaal nu, er wordt volop in de tuin gespeeld. Nu hebben wij denk ik een fijn speelhuis. Het is ruim, je kunt beneden fietsen en steppen met meerdere tegelijk. Er is een speelkamer en buiten een hut en een trampoline en zandbak. Mijn kinderen spelen het liefste thuis en iedereen wil ook altijd naar ons, ik zie dat juist als een fijn compliment.
Hier er ook geen moeite mee hoor, ik vind het altijd gezellig als die iemand meeneemt. Of tussendemiddag of op woensdagmiddag een paar uurtjes gaan eigenlijk altijd goed
Ik vind het eigenlijk altijd wel heel gezellig, maar ik vind speel afspraakjes voor 4-jarigen nog wel wat meer begeleiding vergen. Bij mijn oudste gaat het echt helemaal vanzelf en bij de tweede moet ik, afhankelijk van het kind, wel nog wat meer sturen hier en daar. Toch vind ik het niet echt vermoeiende of er vijf kinderen thuis dan zijn of drie. Afspraakjes doe ik nooit te lang. Op een korte dag (woensdag of vrijdag) tot maximaal 2:30 uur, op een lange schooldag liefste tot 4:30 uur/4:45 uur.
Ik was vanmiddag mega-blij toen mijn zoontje eindelijk een afspraakje had. (Na anderhalf jaar op school) Ik was vergeten hoe vermoeiend het is... Pfff zo blij toen het meisje opgehaald werd. Terwijl ze echt alleen maar lief gespeeld hebben samen. Zeker omdat het de eerste keer was en ik het meisje nog niet goed ken wilde ik ze niet uit het oog verliezen. En dan ben je steeds aan het opletten. Gaat het nog goed? Wat doen ze? Vind ze het nog leuk? Even drinken en een snoepje regelen. Even een spelletje met ze spelen. Boekje voorgelezen. Maar ik ben reuze blij voor zoon dat het leuk was en dat we het nog eens kunnen doen. Als ze ouder worden wordt het veel makkelijker. Oudste heeft de leeftijd dat ik kan zeggen. Hier is drinken, wat lekkers en als het op is hup naar buiten. Zie jullie half 5 wel weer. Voor nu... Uitzitten en afwisselen. Voor elk afspraakje bij jou thuis een afspraakje bij een ander kind (ongeveer, ik ga geen scores bijhouden). En dat zijn dan weer heel relaxte middagen