Hoi, Wij zijn op zoek naar een nieuwe auto en hebben nu een Ford C-max op het oog (occasion). Mijn man is nogal lang (>2.00), wat maakt dat hij bij veel auto's niet achter t stuur past (de radio uitdoet met zn knie, dat soort dingen Dat is bij deze Ford geen probleem. Verder willen we graag genoeg kofferruimte voor kinderwagen en evt vakantie met zn 3en (en misschien in de toekomst 4en, maar dat is nog niet zeker). Wat zijn jullie ervaringen met de Ford C-max? Heeft ie genoeg kofferruimte? Andere dingen? Bedankt!
Wij hebben en ford c max.. Dit type. We hebben hem nu iets langer dan een jaar en bevalt erg goed. Wij hebben hem aangeschaft ivm de lange benen van mijn man en onze achterwaartse kinderstoel. In veel auto's kon de stoel niet achter mijn man ivm de beperkte ruimte.. Doordat de stoelen een stand naar achter kunnen zit er meer ruimte in dan in de zafira (hadden we ook naar gekeken). Wij hebben een 1.8 dat is denk ik ook wel het minimum wat je wilt hebben omdat het best zware auto's zijn. Verder trekt hij makkelijk met gewicht erachter en lekker vlot op de weg. En ik vindt hem nog best sportief voor een gezinsbak 😁 Wij zijn fan! En kattebak ruimte zat.. We zijn op vakantie geweest en in de kattebak lag allemaal: kinderwagen incl wieg en buggyzitje, loopfiets, kleding, beddengoed etc etc.. Het paste gewoon allemaal en we konden nog achteruit kijken via de binnenspiegel ☺️ Owja en ford heeft best wel wat luxe in de auto's zoals zelf dimmende achteruitkijkspiegel, voorruitverwarming (nooit meer krabben 😇
Hai, Wat goed om te lezen! Wij zijn nu aan t kijken voor een model van 2011, dus dat is net n andere variant. Jullie auto lijkt ook wel wat groter van achteren, net als de grand c-max? Wel grappig dat wij ook naar de opel zafira hebben gekeken, maar die zat voor mn man toch net wat minder lekker. In ieder geval blij dat jij fijn bent, geeft al wat geruster gevoel.
Haha grappig, ja de zafira vonden wij ook erg tegenvallen qua wegligging.. C-max ligt fijner op de weg. Hoe de achterkant qua verschil in ruimte is durf ik niet te zeggen. Wij hebben voldoende ruimte om met hele gezin op vakantie te gaan. Persoonlijk vindt ik het model van 2007-2011 heel erg mooi.
Hier ook een Ford C-Max en echt super blij mee! We zijn er dit jaar mee op vakantie geweest voor 3 weken met 4 personen en zonder dakkoffer. Er kan dus aardig veel in de kofferbak.
Hier ook een c max van 2 jaar en erg tevreden over op de kleine tankinhoud na. Wij gaan in de zomer altijd 3 weken weg. Ik denk dat dat best te doen is maar toch nemen wij wel een dakkoffer mee. Maar dat ligt meer aan mij dan aan de auto. Ik vind de kifferbak heerlijk en ook het feit dat je wat hoger zit