Playmobil soms mega duur: hoe zit dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door jojo85, 16 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojo85

    jojo85 Fanatiek lid

    14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Wat ik me echt al heel lang afvraag: hoe zit dat met playmobil sets die soms ineens mega duur zijn.
    Ik snap dat het komt omdat die niet meer gemaakt worden, maar zijn er echt mensen die dat kopen?
    En zijn dat dan verzamelaars of echt mensen die hun kinderen ermee laten spelen.
     
  2. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.716
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dat is met Lego ook ,een zeldzame set of een set die van de markt af is kan zomaar 3x meer kosten als de adviesprijs ooit toen het nog verkrijgbaar was...De prijs word meestal omhoog gedreven door verzamelaars ,hoe unieker de set des te meer ze opleveren.Sommige bewaren de set voor zichzelf of om het later weer te verkopen voor een nog hogere prijs, dichte verpakkingen leveren meer geld op als in bespeelde /gebouwde staat.
     
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.983
    8.787
    113
  4. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Het valt me ook echt op dat playmobil dit jaar veel duurder is tov vorig jaar. En dan niet alleen de exclusieve sets.
    Jongste dochter is verzot op playmobil en heeft inmiddels een hele verzameling en vraagt voor verjaardag etc. , altijd playmobil. Voorheen kon ik super goed slagen in Duitsland... maar ook daar is het een stuk duurder geworden :(
     
  5. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Vrije markt economie, vraag=aanbod, willingness to pay enzo..? :D
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Toevallig zag ik een setje voorbij komen op de vraag en aanbod pagina op Facebook hier uit de buurt. €50 voor een mini setje playmobil maar dit was een vintage setje. :roflmao:
    Als ik verzamelwoede had gehad ipv opruimwoede had ik serieus geld kunnen verdienen met alles wat we al hebben weggegooid in ons leven.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  7. jojo85

    jojo85 Fanatiek lid

    14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Zijn inderdaad wat minder scherpe aanbiedingen. Alhoewel de playmobil website ook nog best een hoop voor een schappelijke prijs heeft.

    Ik kwam nu wat sets tegen die mijn kinderen hebben die dus echt super duur zijn. Maar als je echt verzamelaar bent, dan koop je die sets toch als ze uitkomen? Of zijn er dan zoveel mensen die perse de oude sets willen hebben?
     
    Butchke vindt dit leuk.
  8. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    In het beste geval natuurlijk wel. Maar playmobil bestaat al even, dus als je nu gaat verzamelen, heb je al een hoop sets gemist die je misschien nog wilt hebben. Zeker als ze niet meer gemaakt worden of in beperkte mate is het natuurlijk gaaf om hem alsnog te kunnen aanschaffen. Denk ik hoor, ikzelf verzamel niks :p
     
  9. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Je hebt natuurlijk ook verzamelaars die juist vintage Playmobil sparen, dus echt de jaren 70 en 80 Playmobil.
     
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Soms is het volgens mij ook een geval van proberen of ze het geld ervoor krijgen… Is het op de ene site echt belachelijk duur, terwijl het bij bv bol.com of intertoys gewoon voor een normale prijs te krijgen is. Zowel met Playmobil als Lego.
     
  11. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Mijn dochter is ook dol op playmobil. Ik Google gewoon volop om te kijken, waar het goedkoopste is.
    Het is soms wel apart, de ene dag kan het in de aanbieding zijn, en de andere de normale prijs.

    Maar heel eerlijk Playmobil is gewoon prijzig. En steeds minder kinderen spelen playmobil, ze zitten liever achter een spelcomputer.
     
  12. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.380
    5.648
    113
    Er zijn altijd mensen die op een bepaald moment besluiten te gaan sparen.

    Wij hebben het met lego. Zoon deed zijn star wars lego weg, allemaal niet meer te verkrijgen. Voor sommige sets werd echt hoog geboden. Allemaal volwassenen die het voor zichzelf willen.
     
    owly vindt dit leuk.
  13. jojo85

    jojo85 Fanatiek lid

    14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ja echt bijzonder hoe dat gaat, maar dan zijn er dus blijkbaar echt mensen die over de top veel betalen.
     
  14. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.032
    17.046
    113
    Vrouw
    Mijn man is daar goed in :roflmao: ik heb daar de tijd niet voor om uit te zoeken wat misschien zeldzame sets zijn of worden.. maar hij heeft wat lego sets die zeldzaam zijn en zo heeft hij ook nike sneakers die zó zeldzaam zijn, dat hij ze straks voor een flink bedrag kan verkopen.
    Met playmobil zal het niet anders zijn dan.
     

Deel Deze Pagina