Playmobil startset jongen 3 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Paardenbloem, 20 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Mijn zoontje wordt komend voorjaar 3 jaar.
    Ik wil hem, om te kijken of het wat voor hem is, wat van Playmobil geven.
    Het familiehuis met inrichting etc. vind ik vrij prijzig omdat ik hem ook nog een paar andere dingen wil geven.
    Brandweerkazerne vind ik een beetje eenzijdig. Hij heeft ook al veel brandweer Duplo.
    Nu vond ik die familie camper wel heel leuk en ook een goede prijs.
    Is dat een leuk setje om mee te beginnen en is dat bij jullie een succes? Of kunnen ze daar niet zoveel mee?

    Andere ideeen zijn ook welkom.
     
  2. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Hou er rekening mee dat playmobil wel echt kleine onderdelen heeft.
    Mijn zoontje heeft voor zijn 4e verjaardag de brandweerkazerne en de boerderij gekregen, maar we hebben een aantal kleine dingetjes eerst apart gelegd. Zijn fijne motoriek is prima en hij doet echt niks meer in zijn mond dus daar heeft het niks mee te maken maar het is voor die leeftijd gewoon nog te lastig te hanteren en ze spelen nog anders.

    Als je echt playmobil wilt zou ik playmobil 1-2-3 geven. Of iets wat uit 1 onderdeel bestaat. Ons neefje kreeg de playmobil draak voor zijn verjaardag, dat is gewoon 1 groot onderdeel.
    En anders nog lekker duplo ofzo of houten blokken ofzo.
     
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    Playmobil bestaat zoals mijn voorgamger schrijft uit heel veel kleine onderdelen. Onze knul is 4 en heeft soms ook last van dat sommige dingem niet in de hand kan duwen.wij zijn op die leeftijd gegaan voor lego junior

    Mocht je wel voor playmobil willen kun je alle kleine frut ook apart houden zodat het niet meteen kwijt is voor ze er echt leuk mee kunnen spelen.

    Bij de intertoys hadden ze een leuke set met auto en boot, nu in de aanbieding gekocht voor 13 euro, boot kan ook varen en dat is misschien juist weer leuk voor de zomer
     
  4. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Mijn zoontje is nu 3,5, hij speelt al 1 jaar nu met playmobil. Voor hem echt een uitkomst omdat hij nooit iets had met treinen, Duplo enz. Hij houdt juist van de rollenspellen, en het gepriegel. Hij doet/deed trouwens nooit iets in zijn mond, als baby al niet. Dus ook met de kleine stukjes vertrouwde ik hem prima.

    Qua leuke sets: wij zijn begonnen met wat poppetjes: setje van 3 brandweermannen, setje boef+politie enz. Dat werkte goed bij hem. Hij houdt ook veel van brandweer en politie, camper zou hij minder mee hebben. Daar kun je minder duidelijke rollenspellen mee doen.

    We hebben nu ook veel sporters, gymzaal, ziekenhuis, ridders, brandweerauto, helikopters, quads, politieauto, brandweerboten, motor, enz. Vindt het allemaal leuk :) maar hij speelt nooit echt ‘goed’ ermee, alleen in wat rollenspellen. Maar voor ons al heel wat
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    De dino vulkaan set heeft niet veel kleine onderdelen. Enkel een vergrootglaasje en nog wat van die dingetjes die bij de onderzoeker horen. Maar die kun je makkelijk wegleggen zonder dat de set incompleet wordt.
    Is echt een hele leuke set.
     
  6. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Ik heb voor mijn zoontje via Marktplaats een boerderij gekocht. Hij is gek op dieren en auto's dus ik denk dat de combi boerderijdieren en een traktor een schot in de roos is ;) De kleine onderdelen houden we gewoon nog even apart (hij word 2). Beetje beestjes in de hokjes doen, dingen in en uit de tractor, deurtjes open en dicht, paar poppetjes er bij...

    Via Marktplaats kun je trouwens echt megaveel tweedehands playmobil kopen voor een goede prijs. Ik heb mijn boerderij daar ook vandaan.
     
    pippa26 vindt dit leuk.
  7. Suusjeee

    Suusjeee Actief lid

    16 jan 2013
    238
    24
    18
    Mijn dochter vond met 2.5 de camper van haar grote broer al fantastisch! Met haar 3de verjaardag heeft ze dus van alles bij gehad en ze vind het heerlijk om er mee te spelen. Vooral al dat kleine spul vind ze leuk!
     
  8. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Marktplaats idd goede tip :)
     
  9. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Bedankt voor alle reacties!
    Hij speelt er bij anderen juist al leuk en heel voorzichtig mee en hij zet soms ook al auto’tjes van Lego in elkaar dus qua motoriek en in de mond stoppen lijkt het me niet zo’n probleem ;) Maar ik zag inderdaad die ienimini mesjes en vorkjes bijvoorbeeld, die zou ik beter wel weg kunnen leggen misschien.
    En mijn man is heel erg van Lego en daar speelt hij samen met zoon ook mee en dat gaat goed maar als mijn man er niet is, moet ik hem teveel helpen, vandaar dat ik Playmobil overweeg. En hij vindt juist dat gedetailleerde van Lego en Playmobil een stuk leuker dan Duplo denk ik, Playmobil 1,2,3 vind ik dan niet zoveel toevoegen..
     
  10. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Onze dochter speelt al sinds ze 2,5 is met Playmobil. Vooral auto's, schoolbus en boot vind ze leuk Poppetjes erin eruit. Kleine spul heeft ze er ook gewoon bij.
    Vaak hebben ze in Duitsland wel leukere aanbiedingen is mijn ervaring (Ook op lego ) er speciaal voor heen rijden niet maar als je er bent... Check dan zeker zo'n warenhuis
     
  11. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Hier speelt zoon vanaf 2 jaar al met gewone playmobil. Gaat prima. Leuke eerste sets waren boerderij , meeneem huis.

    Verder een groot succes brandweerkazerne, politie auto, brandweer auto etc.
     
  12. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Voor mijn 4 jarige zoon is het soms ook nog iets te priegelig, daarom kopen we voor hem setjes waar hier niet de nadruk ligt op.

    Hij heeft nu de safarihut met extra dieren en auto, een schoolbus, draken en dino's. De dino vulkaan is inderdaad ook erg leuk. Voor zijn verjaardag krijgt hij het grote politiebureau met bijbehorende auto.

    Het loont heel erg om goed naar de aanbiedingen te kijken, zo hebben wij een tijdje terug het grote politiebureau gekocht voor 44 euro op amazon.de, de prijzen in de Nederlandse winkels liggen veel hoger.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina