gordijnen peuterkamer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door juffie81, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Ons zoontje van net twee slaapt vannacht voor het eerst op z'n nieuwe kamer....
    Nu heeft hij een kamer op zolder met dakkapel. We hebben ervoor gekozen om rolgordijnen voor de ramen te hangen. Ze zijn niet-lichtdoorlatend maar door de kieren aan de zijkanten komt er toch nog heel veel licht zijn kamer binnen.. Nu is hij al een uur wakker (maar het is wel de eerste keer) en hij is gewend om in een echt donkere kamer te slapen.

We willen daarom zijn oude gordijnen nog extra gaan ophangen, maar hoe hangen we die in een dakkapel??

Van de korte gordijntjes op de vensterbank (vind ik niet mooi) of verder van het raam af en dan lang tot op de grond (weet ook niet of ik dat mooit vind).

Wat hebben jullie?? Of wat zouden jullie doen??

groetjes Juffie

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik had bij mijn ouders ook een kamer met dakkapel en daar had ik de gordijnen tot op de grond hangen.
    nu heeft alyssa een gewoon raam en ook kieren langs het rolgordijn en heb daar ook overgordijnen tot op de grond en ik vind het juist veel mooier dan tot op de vensterbank.

als de oude gordijnen lang genoeg zijn kan je eerst even kijken wat je ervan vind als het tot op de grond hangt.
    gewoon uitproberen met "oude" gordijnen.

liefs doris

3. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Hier hebben we gordijnen tot op de vensterbank. Ligt er misschien ook aan hoe hoog/laag de vensterbank zit t.o.v. het kozijn. Zij ons is dat genoeg afstand. We hebben verduisterende gordijnen en dan is het ook echt donker.

4. zohra

zohra Niet meer actief

hoi,

wij hebben naast op het kozijn aan weerskanten railingen te lopen waar het rolgordijn dan inkomt werkt een stuk donkerder, tevens heb ik achter de gordijnen nog verduisterings gordijn genaaid.

gr

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    hier rolluiken aan de buitenkant van de slaapkamers, superdonker!

Deel Deze Pagina