Hoeveel sint en schoen cadeaus ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door allstar, 21 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    Hoi allemaal,

Wij hebben deze week alvast wat Sint inkopen gedaan voor onze zoon van 2.5. Heerlijk om door die mega speelgoed winkels te lopen... Voel me gewoon zelf weer kind... :D

Vraag me af: hoevaak zetten jullie kindjes de schoen en hoeveel cadeautjes krijgen ze daadwerkelijk met pakjesavond ? ( voor hoeveel geld ? ) vind dat zo lastig.

Je moet je eigen ding doen en je gevoel volgen natuurlijk en uiteraard is het overal anders maar ben er gewoon benieuwd naar. Ikzelf ben zo enthousiast over de pakjesavond , misschien nog wel leuker als toen ik zelf kind was ;) Haha heerlijk!!!

Benieuwd naar jullie reacties....

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ze krijgen met pakjesavond ieder 5 cadeautjes. Waaronder voor beiden een pyama.
    Schoen zetten mogen ze hier op wo en za. Zit 3 a 4 keer een cadeautje in. Ik heb het dan wel over een klein cadeautje rond de 2/3 euro.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Schoen zetten elke dag. Wel geen schoencadeautjes maar letterkoekjes, chocolade, marsepein, lolly's, drankjes, manderijnen,... elke dag iets kleins.

Hoeveel daadwerkelijke cadeaus, euhm geen idee. Veel maar ook klein spul zoals kleurpotloden, kleurboekjes, weet niet of ik dat als 1 of 3 cadeaus moet tellen. Nu 2 kleurboekjes. :)

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.837
    3.630
    113
    Ik vind 't ook heerlijk. Lekker door de speelgoedboeken neuzen en op zoek naar die dingetjes waarvan je weet dat hun snoetjes oplichten :).

Schoen zetten mag hier meestal zo om de 3 dagen. Daar zitten dan kleine cadeautjes in (snoepjes, kleurtjes, stuiterbal, stickers, dat soort spul). Met pakjesavond krijgen ze allebei zo'n 10 pakjes. 3 daarvan zijn de echte, wat duurdere, speelgoedcadeautjes (bij elkaar een euro of 80), de rest ligt in de categorie boek/knutselspul/puzzels/pyama, dat soort dingen.

5. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hier op deze leeftijd doen wij 5 cadeautjes. Meer is niet meer te overzien denk ik. De schoen zetten we twee keer per week en daar doe ik wel echte cadeaus in.
    Ik heb ongeveer het meeste wel gekocht en heb ongeveer 250 euro uitgegeven. Schrik er nu wel een beetje van :$.. Maar ik koop liever echt mooi en duurzaam speelgoed. Met houten spullen en duplo ben je snel veel geld kwijt. Ik heb ook wel kleinere dingen als stiften, puzzel, boeken, autootjes, pyjama e.d.

Ik herken wel wat je zegt, ik vind het erg leuk om mooie spullen voor ze te kopen.

6. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Ze mogen bij ons 2x de schoen zetten (op de zaterdagavonden), daar doen we dan 1x een boek in en 1x een speelgoedje.

Verder krijgen ze per kind voor €100 tot 150 aan cadeaus (dit komt van 2 opa's, 2 oma's, een tante en een oom en van ons). Hier zit speelgoed bij en functionele cadeaus zoals sloffen/pyjama. Ik weet niet precies hoeveel cadeautjes dat zijn, ik schat 6 tot 8.

7. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Hier mogen ze 3x de schoen zetten in totaal.
    iedere keer een klein handje pepernoten en klein cadeautje (totaal prijs schoencadeautjes is max. 5,- per kind)

Met pakjesavond krijgen ze ieder ongeveer 10 cadeautjes. Varieert van klein tot groot, zowel 2de hands als nieuw.

8. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Hier krijgt ze veel te veel... Maar ik vind het ook zó leuk!
    Ze krijgt rond de 8 kado's van ons + nog van de grootouders een aantal. 1 groot kado en nog een paar kleinere.

Vorig jaar om de dag schoen zetten, misschien nu 2x per week.. Even overnadenken nog

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik heb behalve pyjamas nog niks gekocht (!). En het ergste is dat we niks kunnen bedenken, kinderen zelf ook niet. Ze hebben gewoon al het speelgoed dat ze willen, en ook een hoop extra.
    We gaan wel hun kamers + speelkamer opnieuw inrichten, maar om dat door Sint te laten doen?!?! 😀

We hebben zelfs nog 4 volle kadopasjes van Intertoys, nog van de verjaardagen. Kids kunnen niks meer bedenken wat ze zouden willen.

10. tuc

tuc Niet meer actief

O pakjesavond is voor elk kind 55 euro ongeveer bij elkaar. En de schoencadeautjes nog geen tientje per kind.

11. tuc

tuc Niet meer actief

nu weet ik natuurlijk niet hoe het bij jullie gaat en ging. Maar als ik het verschil al lees in dit en het andere sint topic dan snap ik waarom sommigen niks meer weten te vragen en ik en mijn kinderen elk jaar nog genoeg weten te bedenken;)

Misschien hebben jouw kids niet veel hoor...maar bij de antwoorden na mij valt het al op.

12. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Hier 3x de schoen zetten, als Sint in het land is voor het eerst en dan de 2 zaterdagen erna. Pakjesavond vieren we 2x.. één keer bij mijn ouders en een keer bij mijn schoonouders. Bij elkaar zit ik nu op 80,- en moet alleen nog de schoencadeautjes kopen. Heb het meeste dus al gekocht, waren pas goede kortingsacties bij een aantal winkels :)

13. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Schoen zetten: na de intocht en daarna 1x per week, € 5/10 per cadeautje
    Pakjesavond: ongeveer € 100 per kind, komt neer op 6/7 cadeautjes per kind

14. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ík kijk nooit echt naar geld met dit soort dagen, maar ik hou meestal 100 euro aan. Dit jaar brengt Sint enkele navullingen: Blingles, Beados. En nieuwe stiften.
    Laatst heeft mijn dochter van Schleich zelf paarden en een weiland o.i.d. gekocht. Mijn man en ik denken erover na om een paardenstal te kopen van datzelfde merk. En dan wat losse diertjes erbij. Verder heeft ze speelgoed genoeg eigenlijk. Misschien dat er nog een leesboek bij komt, maar dat zelf lezen gaat nu zo hard dat ik dat misschien wel zonde vind.
    En er liggen twee puzzels klaar.

Ik weet nog niet hoe vaak ik mijn dochter haar schoen laat zetten. Ik vind het zelf al gauw te veel. Sint op mijn werk (inclusief cadeau), bij schoonouders (schoonzusje/zwager kopen ook), bij mijn ouders en hier thuis. Het geld dat ik van mijn opa en oma voor mijn dochter krijg, stort ik altijd op haar bankrekening.

15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    In vergelijking met wat ik hier lees hebben ze echt niet veel speelgoed.
    Maar ze spelen ook niet heel veel met speelgoed, het is even leuk en dan ligt het stof te verzamelen.
    Gezelschapspelen zijn een hit, maar daar hebben we echt genoeg van. Zoon speelt eigenlijk altijd buiten. Heeft een heel ontdekkingskist gekregen voor zijn verjaardag, maar wil niet meer spullen meeslepen dan zijn fiets en de bal. Spacescooter, skateboard, rolschaatsen heeft ie ook al.
    De meiden knutselen veel en daar kom ik in om. Heb hele collectie barbies, playmobile en lego friends waar weinig mee wordt gedaan.

En wij weigeren om spullen te kopen om het kopen zelf.

Ze lezen wel heel veel en krijgen ieder een leuk boek. Zit te denken of een boekenserie iets is om deels aan te schaffen voor sinterklaas..
    Iemand tips?

16. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Hij mag elke zaterdag en woensdag de schoen zetten en denk ong 4 kleine kado's en voor de rest pepernoten enz, pakjes avond vieren we met nichtje en haar ouders, opa en oma en nog een oom en tante en voor elke kind 1 per stel, dus 4 kado's per kind, vinden wij meer dan genoeg ;)

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier is er 5 dagen voor sinterklaas een verjaardag. Wij vieren zelf kerst met kadootjes dus met pakjes avond krijgen ze beiden 1 kadootje en in de schoen kleine dingen, een mandarijn oid. Met kerst pakken we wel schandalig uit, echt hoogtepunt van het jaar, maar vooral ook omdat mn ouders nog meer over the top gaan als ons (Een laptop/Ipad onder de kerstboom is meer dan eens voorgekomen voor een van de kinderen (20-35 jaar leeftijd hoor) en voor de kids ligt er dan ook veel. Nu vooral veel lego en playmobil. En zelf koop ik ook gerust tweedehands, zodat ik met poppetjes, een poppenhuis van MP en een aantal accessoires 1 gaaf kado kan maken voor 20,- totaal

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onder de 4 hadden ze hier zo'n 8 kadootjes... geld keken we toen niet naar... Ook niet of het overeen kwam. Het ene jaar hadden we 30 euro en het andere 50.. Maar in elk geval niet veel meer kadootjes, want ze waren het dan al lang zat.
    Nu krijgen ze wat meer in aantal. Maar ik ben eigenlijk een beetje aan het 'inslaan' bij kruidvat etc. En moet nog even gaan natellen wat het wordt en hoeveel ik voor ieder kind heb. Aantal moet wel ongeveer overeen komen. En meer dan 50 euro per kind vind ik in principe niet nodig.

Schoenen mogen ze dagelijks zetten. En er komt 4 keer per week wat in ofzo, maar eigenlijk geen kadootjes- misschien 1 x ? - vooral manderijntjes, pepernoten, taai taai - dat soort dingen.

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Schoen mogen ze hier op woensdag en op zaterdag zetten. Vorig jaar deed ik er op woensdag iets 'eetbaars' in en op zaterdag een cadeautje (omdat ze daar dan op zondag mee kunnen spelen). Ik heb liever dingen waar ze echt wat aan hebben dan de zoveelste stuiterbal, badeend of bellenblaas ed, dus ik heb wat duurdere schoencadeautjes. Ook omdat ik met pakjesavond maar drie cadeautjes per kind 'mag' geven...dit is een afspraak met de familie, daarnaast krijgen ze dan nog wat van opa en oma en oom en tante. Bij elkaar krijgen ze dus echt wel genoeg.

Als schoencadeautjes heb ik bv. een flexibel potlood, Lego Friends/Elves en Frozen haarbanden (met vlecht(en) eraan, voor bij de verkleedjurken), enz.). Voor pakjesavond oa voor allebei een knutselset en voor de jongste een spel.

20. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Hier om de dag de schoen zetten, mandarijntje, zakje pepernoten, etc..
    klein kadootje zoals kleurboekje of leesboekje. Mrt sinterklaas zelf doen we 2 a 3 kleine kadootjes. Wij vieren de rest met kerst met ong 5 kadootjes. Heb ook nog geen flauw idee wat we moetrn gaan kopen....

Deel Deze Pagina