Mijn zoontje wordt bijna 4 en nu wil hij graag playmobil. Hij heeft er nog niks van en ik heb dus geen idee of het een succes wordt. Welke set is leuk voor een jongen van 4? De Knights/ridders serie of Country en dan de boerderij. Allebei leuke uitbreidingen erbij. Maar bij country ook tractor enzo. Het lijkt me wel leuker nu om 1 set te vragen voor zijn verjaardag. Tips zijn dus welkom en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met (1 van) beide sets.
De brandweerwagen is ook heel gaaf; mijn dochter racet er graag mee door heel de kamer De sets die jij noemt heb ik dan weer geen ervaring mee. Misschien een idee om je zoontje filmpjes te laten zien van de series; staan vaak oo de sites erbij. Even kijken hoe hij reageert. Doe ik hier vaak om te polsen: een serie filmpjes van speelgoed kijken, dus niet alleen het filmpje van wat je overweegt te kopen... Kinderen zijn goedgelovig maar vaak ook best slim haha
Die filmpjes heb ik vanavond opgezocht op YouTube ja. Ik weet nu wel wat hij niet wil van playmobil haha. De ridders was een leuk filmpje. Van de boerderij kon ik niet veel vinden. Politie en brandweer enzo ook niet zo. Zal morgen nog even goed zoeken.
Wij hebben laatst een playmobil boekje meegenomen bij de speelgoed winkel, daar staan goede duidelijke plaatjes in. Mijn zoon zijn wensenlijstje bestaat nu uit deze 3 sets; - politibureau - grote boerderij - ziekenhuis En hij speelt thuis al heel veel met t circus en t grote huis
Eigenlijk moet je gewoon kiezen waarvan je denkt dat hij lekker mee kan spelen. Beide sets zijn prima maar als ridders hem niet interesseren zal de ridderset niet echt aanslaan. Hetzelfde geldt voor de boerderij natuurlijk.
Hier is de boerderij erg geslaagd, maar ook het vliegtuig en vele oude sets van ons van vroeger. Ze spelen hier al jaren ech graag met de playmobil.
Hier heeft de jongste het over de brandweer. Dan voor sinterklaas. Ze hebben de dierenkliniek, en iets van knights. . Heel mooi spul, maar allemaal zo klein hihi... We wisselen vaak van speelgoed, dan het playmobiel naar boven en toet toet auto's weer naar beneden. Maar het is wel heel mooi spul playmobiel.
geen ervaring met de sets die jij noemt. Onze zoon krijgt voor zn 4e verjaardag het drakenkasteel. Van dochter hebben we de hele vakantie speelset staan: - camper - tent - camping - caravan En de school en het kinderdagverblijf.
Ze spelen hier vooral met de boederij en de dierentuin. Er zit ook iets van ridders bij maar daar spelen ze toch minder mee. De brandweerauto staat op de december lijst want die lijkt me ook heel leuk.
Mijn zoontje heeft de boerderij gekregen met vier jaar. Hij is gek op werkauto's etc. Het is herkenbaar op deze leeftijd dus kon hij zijn fantasie al goed gebruiken. Hij had op deze leeftijd echt geen idee wat hij met ridders zou moeten doen. Politie een beetje, al begint dat spel nu pas met bijna vijf jaar ( hij speelt nu sinds kort graag politie en boef met vriendjes...) Daarom krijgt hij nu het politiebureau voor zijn vijfde verjaardag. Mijn man vond de ridders leuk om te geven, maar mijn zoontje liep er zo voorbij! Ik zie bij hem dat het niet herkenbaar is, de politie of brandweer staat nu nog dichter bij zijn belevingswereld.
Het ligt er denk ik ook aan waar zijn interesse ligt. Bij mijn zoon zijn dat gewoon het huis, de camping en ik denk dat de boerderij ook wel wat voor hem is, dingen die hij echt herkent. Knights zou niks voor hem zijn bvb.
Misschien 'm even meenemen naar de speelgoedwinkel, en kijken waar hij zelf veel interesse in heeft? Bij ToysXL staan de sets ook wel uitgestald. Vind ik zelf altijd wel prettig, krijg ik gelijk een idee hoe groot zo'n set is. Soms schrik je daar nog wel van. Zeker met bijv. voertuigen erbij. Die kunnen soms zo groot uitvallen. Ik wilde bijv. het ziekenhuis voor m'n dochter kopen. En dan de helicopter er ook 'even' bij, dacht ik. Maar zag toen in de winkel dat die bijna zo groot was als het zkh zelf.
Vandaag zijn we in de winkels wezen kijken. Helaas geen boerderij. Maar wel het ridderkasteel. Die wil hij nu. Maar hij wil ook de tractor enzo die bij de boerderij horen... Tja morgen koopzondag, nog even naar een andere winkel. Als ik hier zo lees denk ik dat de boerderij namelijk toch leuker is en dichter bij zijn belevingswereld.