Ons kindje is 2 maanden superzindelijk geweest. Zelfs op drukke feestjes en de peuterspeelzaal ging het foutloos, er werd keurig op tijd aangegeven wanneer een toiletbezoekje nodig was. Maar sinds 2 weken gaat het ineens (echt helemaal niks voorgevallen) iedere plas mis. Ze zegt wel ik moet plassen, maar dan is het onderbroekje al nat. Ze kan de rest dan wel ophouden tot we op de wc zijn. Gek toch? Wat zouden jullie doen? Ik weet niet of ik het moet negeren, aan moet moedigen of juist op de toer van 'je kon het zo goed, dus kom op zeg' moet gaan. Vind het misgaan nu wel heel erg lang duren... Zelf vragen of ze moet plassen heeft geen zin, want ze zegt altijd dat dat niet hoeft. En verplicht gaan zitten en te kijken of er iets komt, staat garant voor drama. En daarbij... dat was die twee maanden ervoor ook niet nodig. Wie o wie heeft een tip?
Het is niet heel vreemd gedrag. Ons manneke werd ook opeens een beetje te zeker van zichzelf, waardoor hij de wc niet meer haalde. Check even voor de zekerheid dat er medisch niets aan de hand is, dan is dat gewoon afgevinkt. Verder rustig blijven en toch zelf laten oefenen. Je kan er verder weinig invloed op uitoefenen.
Heb zelf idd ook wel het gevoel dat ze gewoon een beetje te makkelijk is geworden. Maar ik zal het bij de dokter na laten kijken en als er niks is het verder gewoon op z'n beloop laten. Ze heeft laten zien dat ze het prima kan, dus komt vast weer goed! Bedankt voor het meedenken!