PlayStation of Nintendo switch ?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Yellowsun, 1 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik bracht hem gisteren naar kamp en had twee klasgenootjes uit groep 6 mee ik de auto. Ging alleen maar over fortnite en GTA(?). ‘Ja, je kan je hond ook opblazen in GTA! Vet gaaf is dat!’

Nou. Enorm. Of een auto opblazen. Ook gaaf zei hij. Heb subtiel doorgevraagd en hij kon 7 (!) namen uit groep 6 opzeggen die het ook spelen. In groep 5 (waar mijn oudste in zit) spelen alle jongens GTA, behalve mijn kind en een ander vriendje. Volgens mij is het advies 16+. Deze jochies zijn tussen de 8 en 10 jaar oud. Vind het bizar en onverantwoord eerlijk gezegd. Ik vind Mario Odyssey meer dan voldoende.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    GTA vind ik ook heel raar dat kinderen dat mogen spelen. Thijmen heeft het wel eens bij een vriendje gedaan toen hij in groep 4 zat. Toen heb ik toch even gevraagd of ze dat de volgende keer niet meer wilden doen.

Hij mag nu (10) van mij wel Fortnite spelen. Maar wel met regels, en ik kijk mee. Verder speelt hij net zo lief minecraft, mario of donkey kong.

3. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Een jaar PlayStation Plus kost 60 euro.

DastyQueen vindt dit leuk.
  4. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik betaal helemaal niets, maar wij downloaden niet vanuit playstation. Ik koop de spellen via mp ofzo.

5. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Als je online wilt spelen, zoals met Fortnite dan kan dat niet zonder PS Plus. Sommige spellen die download only zijn (zijn er niet veel) kan je niet op mp kopen.

Het hangt er een beetje vanaf wat je ermee wilt doen. Voor de Switch ga je ook moeten betalen, zo'n 2,50 per maand waarschijnlijk vanaf september.

6. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wij hebben geen plus abbo hoor, en toch konden we Fortnite gewoon downloaden.

7. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Zoon van mijn vriendin (9) mag het ook spelen omdat hij anders een van de weinige is die geen fortnigt speelt . Gelukkig heeft mijn zoon er zelf niks om , maar dat zou voor mij geen reden zijn om Ger ze toch te laten spelen

8. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier wordt geen GTA gespeeld, ook niet bij vriendjes!

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij hebben ze bijde (luxe probleem) en zou de ps4"aanraden

DastyQueen vindt dit leuk.
  10. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Fortnite is er ook op de switch. Zoon speelt het op beide. Thuis op de ps4 en onderweg op de switch.

11. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hier spelen al zijn vriendjes het ook, nog geen 1 gehoord die het niet leuk vind en/of niet mag. Ik en man vinden het zelf ook wel een leuk spel.
    Ik ben zo te lezen een behoorlijk ontspoorde moeder. wij hebben nog nooit spellen verboden, ook geen GTA of call of duty. Hij weet dat dat spellen zijn en dat dat in het echte leven allemaal niet zo gaat. Kan me niet zo druk maken om die spellen zolang hij in real life geen raar agressief gedrag gaat vertonen en dat doet hij (tot nu toe) ook niet.

12. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Hangt ervanaf welke spellen je wil doen en ook online of niet.
    PS4 kost 60 per jaar online, switch vanaf sept 20 euro voor een jaar.
    Daarnaast zijn een aantal spellen zowel op switch als ps4.

De switch is natuurlijk wel echt nintendo met mario games en donkey kong en einde van het jaar ook een nieuwe pokemon game. Zelf ben ik daar heel erg mee opgevoed en mij moet je dan ook geen ps4 geven want dat heeft niet mijn game categorie. Nu spelen jongens wel meer op een ps4 geloof ik en er zijn er zat die hun switch dan ook liever verruilen voor een ps4. Maar als jouw zoontje niet van die games houd en liever een mario spel doet zou ik wel kiezen voor de switch.

Voordeel van de switch is dat je zowel op tv kan als meenemen(ideaal met vakantie), makkelijk met meerdere mensen kan spelen (zoizo bij aankoop meteen met zn 2e, tot evt 4 als je nog een set controllers erbij koopt).

Deel Deze Pagina