Weet iemand of er een winkel is waar ze pesto in een tube verkopen? De potjes zijn niet zolang houdbaar, dus ik hoop dat dit een oplossing is.
Was het maar zo. Om die reden maak ik het zelf. Dus ik volg dit even, misschien komt er een gouden tip
Meen ooit van santa Maria gezien te hebben bij de AH.. Hmm zie dat het basilicum pasta in een tube is.
Volgens mij hadden ze dit vroeger bij AH. Ook korianderpasta en knoflookpasta als ik het me nog goed herinner. Maar geen idee of dat nog wordt verkocht. Bij ons was zo'n potje pesto altijd heel snel op Ik maak het nu trouwens gewoon zelf.
En altijd de pesto in het potje goed naar beneden lepelen en een laagje olijfolie erop, zodat je de pesto luchtdicht afsluit, en in de koelkast.
Inderdaad invriezen! Kan ook gewoon in het potje trouwens.. (heb zelf nog 2 glazen potten in de vriezer met zelfgemaakte pesto). Verse kruiden die je over hebt kun je ook invriezen in ijsblokvormpjes met olie.
Bedoel je dat de glazen potjes niet lang genoeg houden ? Of heb je het op die kleine kuipjes van scala ?
Ja er staat op mijn verpakking wel NEW maar ik heb geen idee hoe lang deze al verkocht worden. Ze zijn sowieso handiger dan de glazen potjes.
Invriezen in ijsblokvormpjes (of siliconen muffinvormpjes) doe ik met ontzettend veel dingen! Vind dat echt superhandig. Maar wel ontzettend stom dat ik nog nooit aan pesto invriezen heb gedacht.
Nooit gezien! Super handig. Ik ben de enige die hier pesto eet en aangezien er altijd schimmel op zat tegen de tijd dat ik zo een potje weer pakte na een tijdje gooi ik tegenwoordig het potje maar meteen na gebruik weg en zorg ik dat ik een nieuw potje uit voorraad kan pakken als ik het nodig heb. Staan standaard 2 potjes in de kast en zodra er 1 open en dus meteen weer weg gaat vul ik in de kast weer aan. Ga de ijsvormpjes dus maar eens proberen als ik die cupjes in de winkel niet kan vinden.
Vind dit niet echt pesto. Er zit kaas, ei en melk in. Dat hoort niet thuis in een goede pesto. Is wecken een idee?
Was er dan gevraagd naar een goede pesto? Ik moet wel bekennen dat ik deze ook alleen maar in de pasta met gerookte zalm en roomsaus gebruik. Wil ik deftige pesto dan haal ik die in een klein winkeltje enkele dorpen verder (daar zit trouwens ook kaas in de pesto hoor) Maar die is wat te duur voor in pasta met roomsaus
Kaas hoort ook, als het maar de goede is Een bekende truc om het goedkoper te maken is cashews ipv pijnboompitten. Maar ei Wikipedia: Pesto of pesto alla genovese (uit Genua) is een Italiaanse saus, oorspronkelijk gemaakt door (Ligurische) olijfolie, basilicumblaadjes (uit Pra, een wijk in Genua), knoflook (uit Vessalico), zeezout, pecorino en/of Parmezaanse kaas, en pijnboompitten fijn te malen. De ingrediënten werden in een vijzel tezamen fijngewreven. Vandaar de naam 'pesto' = gestampt. Het product heeft een smeuïge textuur. En dan doet deze ingredientenlijst wel zeer ja Zonnebloemolie, Italiaanse basilicum 36%, Cashewnoten (NOTEN), Grana Padano kaas BOB (MELK, EI), Zeezout, Glucose, Pecorino Romano kaas BOB (SCHAPEMELK), Aardappel, Gemalen pijnboompitten, Extra vierge olijfolie, Aroma’s, Natuurlijk knoflook aroma, Zuurteregelaar: Melkzuur.
Het is ook gewoon handig. De beste pesto? Wss niet maar ideaal voor in een pastatje. En ingrediënt lijsten aflezen doe ik sowieso niet bij potten en bokalen. Dat weet je vooraf dat daar niet iets van top kwaliteit inzit
Wat ik weleens doe is zelf pesto maken en dan in kleine spuitzakjes doen die ik dan weer invries. Zo kun je er eentje uit de vriezer halen en het dan over een gerechtje/broodje/salade uitknijpen. Of er mooie toefjes van maken op bolletjes mozzarella/tomaatjes, enz. Spuitzakjes maak ik zelf van dikke folie of boterhamzakjes.