Dag allenaal Ik heb nog ruim 4 weken plb uren over en ga per 1 januari met ontslag. Ik zou graag 2 wk eerder weg gaan en die uren opnemen: mijn werkgever zegt dat het qua bezetting niet kan. Ik hoeverre kan ik hier toch aanspraak op maken? Ik zou het liefst 1 Dec stoppen maar zie ook in dat dit veel gevraagd is. 50/50 leek me redelijk. Week iemand hoe dit zit?
Plb uren dien je een bepaalde periode vooraf aan te vragen. Dit staat in je cao dus zul je even moeten nakijken.
Pbl uren kun je bij ons in principe ook niet opnemen met kerst en oud en nieuw. Ik werk in de zorg en de cao is duidelijk dat bedrijfsbelang dan voor gaat.
Bij ons moest het ook in overleg. Je hebt wel recht op de uren maar kunt niet per definitie zelf beslissen wanneer je ze inzet. Vaak kan t wel, ze deden bij ons echt niet moeilijk. Maar kan me zo met de feestdagen wel bedenken dat ze het liever niet doen vanwege collega's die dat dan op moeten vangen. Wat niet opgaat wordt uitbetaald na ontslag.
Zo is het bij ons ook idd. Weet niet om welk beroep het gaat? En als het qua bezetting niet gaat houd het op lijkt me, dan worden ze gewoon uitbetaald
Ik werk op een polikliniek. Ik heb de laatste week december vrij, dit was al zo geregeld rondom kerst etc. Voor Ik ontslag nam, iedereen heeft ergens een paar dgn vrij gekregen. Het is gewoon lastig. Ik kon de zomer maar 2 wk vrij vanwege de bezetting. Ik kan niks tussendoor vrij als 't nodig is, vanwege de bezetting. Ik heb een ingreep voorlopig op de lange baan geschoven omdat ik niet gemist kon worden. Ik heb nu 100 uur over, ik heb 't hele jaar het niet op kunnen maken. Nu ga ik weg en ik er ook niks meer mogelijk. Dat schiet bij mij een beetje verkeerd, ik werk altijd hard, meld me zowat nooit af of ziek, kon extra werken in vakanties zodat mensen vrij kunnen nemen. En nu is er niets mogelijk. Ik krijg van alle kanten te horen dat ik er recht op heb (andere disciplines waarmee we samen werken) en dat zeggen dat niets kan onredelijk is. Dus ik ga toch nog een gesprek erover aan, maar kan niet vinden wat ik kan 'eisen'. Klinkt onaardiger dan Ik bedoel. Als ik naar de bezetting kijk is maar 1 dag echt een probleem. Dat is m'n laatste dag en ik heb ook een oplossing kunnen bedenken. Verder is het niet ruim de dagen dat ik dan vrij wil, maar niet echt slecht. Zo zitten we nu ook regelmatig. Ik heb 't idee dat ik nu alleen maar geef en niks krijg.