Hoe word ik wakker?

Discussion in 'De lounge' started by Manque, Jun 13, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Manque

Manque Niet meer actief

Sinds vandaag heb een andere dosering van medicatie, maar ik voel me echt kapot moe. Mijn hartslag blijft ook erg laag:
    View attachment 576979
    En ik merk dat ik moeite heb op mijn ogen open te houden. Ik heb al een banaan op en een kop koffie en ik kom net terug van een wandeling maar het mocht niet baten. De huisarts zegt dat het niet gevaarlijk is, alleen ongemakkelijk.

Misschien weet iemand van jullie een huis- tuin- en keukenmiddeltje om een beetje wakker te worden/hartslag omhoog te krijgen? Of is dat een rare gedachte?

2. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Misschien gewoon een dutje gaan doen?

Verder koffie, redbull, Q10 helpt bij mij ook wel. En een middeltje wat Eleuthero heet. Daar word ik heel wakker en actief van. Maar omdat ik dat een beetje verdacht vind, gebruik ik het maar heel soms.

DastyQueen likes this.
  3. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Gebruikt iemand in huis Ritalin, dat doet ook wonderen. :|

Is een grapje!! :roflmao::roflmao: Voor ik boze reacties krijg.. :rolleyes:

4. Manque

Manque Niet meer actief

Dutje is helaas geen optie, ben alleen thuis met mijn zoon. Ik ga maar een blikje Red Bull kopen. Wie had nou gedacht dat ik dat nog eens zou doen :roflmao:

5. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Cup a soup.
    Daar zit flink wat zout in en zou je hartslag omhoog moeten krijgen

6. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    2,078
    879
    113
    Female
    Misschien heel even accepteren dat het zo is?
    Als ik wisselde van medicatie of dosering dan moest ik me er echt aan toe geven: is maar tijdelijk Manque! Ik heb één keer gehad dat ik t niet trok en toen terug ben gegaan naar oude dosering maar daar kan je nu nog niks over zeggen...
    Succes!!

Marchella, DastyQueen and Manque like this.
  7. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Sja soms moet je wat he.
    Wel vervelend die bijwerking. Is dat omdat je lichaam aan de medicatie moet wennen? Of is de dosering niet te hoog?

8. Manque

Manque Niet meer actief

Ik dacht dat zout alleen hielp bij een lage bloeddruk? Ik zal dat ook maar eens proberen dan.

9. Manque

Manque Niet meer actief

De dosering is nu lager omdat mijn hartslag zo laag was. Maar als resultaat wordt-ie nog lager! :|

Het zal wel wennen zijn. En zoals @kikker1 zegt, een kwestie van accepteren. Maar het is zoooo zwaar om gewoon dagelijkse dingen te doen (zorg voor kind, huishouden) als je hart zo langzaam klopt. Alles gaat dan trager he. En je wordt overal moe van.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Hoelang moet je deze medicatie nog slikken?
    Ik heb juist het probleem dat mijn hart de laatste jaren op hol slaat van koffie, thee (in mindere mate, alcohol en ik geloof de laatste tijd ook van chocola. Red Bull durf ik niet eens meer te drinken. Dus wie weet werken al deze dingen bij jou juist goed.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Soms kan een ander merk al verschillen, mocht dit niet snel wennen. Meestal schrijven ze eerst het goedkoopste voor.

Manque likes this.
  12. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Is ook zo. Van zout word je hartslag echt niet sneller.

13. Manque

Manque Niet meer actief

Permanent. Maar we zoeken naar het juiste middel en de juiste dosering, dus het is een testraject. Als het juiste middel in de juiste dosering gevonden wordt zal ik het moeten blijven nemen.

Ik ga maar eens een beetje experimenteren met de uppers hahaha. Mooi excuus om een reep chocola te kopen ;)

Jo79 likes this.
  14. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    2,078
    879
    113
    Female
    Ja, aaaallllleeeesssss ggggaaaatttt zzzzoooo llllaaaannnnggggzzzzaaaammm....en alles voelt zwaar: kom jij gewoon doorheen!!

Manque likes this.
  15. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Oke, ja dan hoop ik dat je gauw de juiste dosering en medicatie hebt, dit is ook niet prettig. Succes met de chocolade en de Red Bull enzo haha!

Manque likes this.
  16. Manque

Manque Niet meer actief

Je kent het :)

17. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Toen mijn moeder begon met beta Blokkers had ze daar ook veel last van. Zij is er Q10 bij gaan gebruiken. Dat is ook meteen goed voor je hart.

Ik weet niet welke medicatie je gebruikt natuurlijk. Maar als dit een lange termijn iets is. Zou ik wel naar zoiets gaan kijken. Behalve Q10 heb je bijv ook bepaalde aminozuren die kunnen helpen. Maar dat is voornamelijk als het meer samenhangt met neurotransmitters in je hoofd. Dus bijv moeheid of niet op gang kunnen komen bij ADD etc.
    En dan is er nog het middel Modafinil. Dat is eigenlijk bedoeld voor mensen met nacrolepsie. Maar word ook wel eens voorgeschreven voor moeheid door andere oorzaken. Bijv mensen met ernstige slaapapneu.

En wellicht zijn er nog wel meer middeltjes. Daar zou je voor langs de huisarts kunnen.

Manque likes this.
  18. Manque

Manque Niet meer actief

Ik heb ook een betablocker inderdaad, 100mg metoprolol. Bedankt voor de tips, ik ga er mijn huisarts eens naar vragen als ik de volgende keer ga.

kikker1 and iMoeder like this.
  19. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,493
    13,954
    113
    Female
    Stress creëren? Daar krijg je ook een hogere hartslag van. Of even flink bewegen/ sporten mits je niet helemaal om valt.

Manque likes this.
  20. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Volgens mij verhoogt zout net als kalium (ook een soort zout) je hartslag.
    Als je een tekort aan kalium hebt dan krijg je een trage hartslag.
    Je zou dus ook nog kaliumrijke producten kunnen proberen.

Share This Page