FV tast maagwand aan?

Discussie in 'Voeding' gestart door NoellaV, 27 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NoellaV

NoellaV Nieuw lid

27 sep 2006
    2
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 4 maanden en 1 week jong. Tot nu toe heb ik borstvoeding gegeven, maar de drie keer opstaan 's nachts begint me nu een beetje op te breken. Ik zit dus te denken om rond 11 uur 's avonds flesvoeding te geven. Nu hoor ik dat dat slecht kan zijn voor de maag/darmen? Klopt dat?
    Heeft iemand anders ervaring met fles geven voor de nacht en de rest borstvoeding? Zou graag van andere ervaringen horen .

Groetjes, Noella

2. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik ben ook begonnen met 1 fles FV voor de nacht te gaan geven een paar weekjes geleden, en Joey slaapt erop tot 05:00 (vanaf 23:00) osms langer, vanmorgen bijvoorbeeld tot 07:00, al komt dat nog weinig voor :) . Inmiddels krijgt hij al 3 flesvoedingen per dag naast de borstvoeding. Ik had hem het liefst alleen BV gegeven, maar ik heb naar de FV gegrepen omdat ik niet meer aan zijn enorme vraag kon voldoen. Nu krijgt hij nog wel BV, maar gecombineerd met FV en ik ben heel tevreden zoals het nu gaat. Dat het de maag/darmen aan zou tasten weet ik niks van, lijkt me sterk dat er dan zoveel kinderen gezond groot worden met FV, er zijn immers ook kinderen die helemaal nooit BV hebben gekregen. ;)

3. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    dus je kan bv geven maar dan een flesje voor de nacht geven. Krijgen ze dan niet meer last van krampjes? Welke voeding geef je dan als ik vragen mag?

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

@ Niek: Ze zullen in het begin sowieso moeten wennen aan de nieuwe voeding, en dus krijg je kramjes als resultaat!

Het lijkt me ook sterk dat FV slecht is voor maag/darm. Als dat zo zou zijn dan zou het echt niet verkocht mogen worden hoor en werden er idd niet zoveel kinderen gezond groot!

5. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Gewoon langzaam opbouwen, ik heb Joey eerst een week alleen voor de nacht FV gegeven. Joey heeft amper krampjes gehad, nu helemaal nooit meer, maar hij lijkt er gewoon niet gevoelig voor. Hij heeft vanaf zijn geboorte zelden krampjes gehad. Ik geef Nutrilon standaard 1. Maar je kan ook Friso gebruiken, Simulac of wat anders. Als je maar gewoon 1 gebruikt van 0-6 maanden, en langzaam opbouwen ;)

6. Niet meer actief

Astrid heeft niet meer of minder last gekregen van darmpjes toen ik fles er tussendoor deed! Dat is per kindje verschillend.

En je kunt ook BV in fles doen en dan als laatste geven... Krampjes hebben ze toch wel!

7. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik heb het cb gebeld en ik mag voor de nacht een flesje geven. Wat is beter: nutrilon of friso, of wat wordt er vaker gebruikt. Sommige hebben het ook over allergeen voeding?

8. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    geen allegeen voeding gebruiken als dat niet nodig is

ik heb gelezen dat sommige kindjes sterk reageren tegen nutrilon

maar ook dat is per kindje verschillend, ik zou gewoon wat proberen maakt niet uit welke

beide voedingen zijn goed, en dat over maag/darm beschadiging , van wie heb je dat nou weer gehoord? :)

er zijn 1000000000000 kids groot gebracht met FV

FV is iets zwaarder te verteren dus hij zal wat gas vorming krijgen , maar ook dat is niet gezegd

9. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Borstvoeding legt een beschermend laagje aan op de darmwanden. Hierdoor ontstaan er minder snel allergieën, zeker als je 6 maanden lang alleen borstvoeding geeft. Ik kan het artikel erover niet zo snel vinden ik zal het even opzoeken...

10. sweetangel100

Stranger; dat geloof ik wel, dat is ook bewezen, maar dat betekend niet dat FV de maag/darmwand aantast.

Niek; ik gebruik zelf nu Friso, omdat Iman heel erg reageerde op de Nutrilon, krampjes tot en met.

Groetjes

11. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    KV tast het beschermend laagje aan die de bv heeft aangemaakt... maar dat geldt niet alleen voor KV hoor, geldt voor alles wat geen bv is, zelfs als je extra water bijgeeft ;)

12. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    tsja, ik heb de nutrilon in huis gehaald, maar ga toch nog even door tot dinsdag. Dan moet ze naar het cb en bespreek ik het nog wel even. Er is ook geen garantie dat ze met een flesje wel door slaapt. Ik vind het heel erg moeilijk. Bovendien heeft ze al iedere middag krampjes en het kan er ook erger mee worden..

13. sweetangel100

Ahh zo... Maar als je dus geen BV hebt gegeven, dan is er dus ook geen laagje om aan te tasten, toch?

14. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Dan is er idd geen laagje ;)

15. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Maar is dat dan niet altijd zo? Als je bijvoorbeeld 6 maanden BV hebt gegeven en je stopt ermee, dat dat laagje dan alsnog aangetast word?

16. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Tegen die 6 maand zijn de darmen helemaal uitgerijpt en heeft het laagje zn werk gedaan... als de darmen zijn uitgerijpt is het lijfje eigenlijk pas echt klaar voor iets anders dan moedermelk. Bij fv heb je dus idd dat laagje niet maar is het nogsteeds belangrijk om pas met 6 maand beginnen met bijvoeden zodat de darmen voldoende tijd hebben om te rijpen. Het laagje wat bv geeft zorgt dat er minder kans is op allergiën.

Deel Deze Pagina