Please help!! slapen is een drama.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door joycje, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Hallo dames,

Mijn Mike heeft in periodes echt drama's met slapen..
    We hebben altijd hetzelfde rideltje voor we gaan slapen en dan gaat hij liggen en slaapt binnen twee seconden. (hij gaat rond 8.00 naar bed) En dan om half 1 is hij wakker om vervolgens 2 uur wakker te blijven en te piepen... Het variƫrt van hard huilen tot jammeren. Hij raakt overstuur als het lang duurd..

Soms geef ik hem nog melk s nachts in de hoop dat hij weer in slaap valt.

De andere keer leg ik hem terug zorg dat hij tutje heeft. Zeg verder niks tegen hem. De andere keer spreek ik hem "streng" toe dat hij moet slapen.. Niks helpt. Uiteindelijk doe ik iets wat helpt. (en dat verschilt dus steeds) en dan valt hij in slaap.

Vanavond gaat hij voor het eerst in het "grote" bed slapen. (misschien dat dat beter voor hem is dat hij nergens tegen aan knalt meer)

Hebben jullie tips of trucs zodat de nachten wat soepeler verlopen. Het is een druk mannetje en hij heeft echt zijn nachtrust wel nodig..

Groetjes joyce

2. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    Nijn zoon heeft dat ook gehad,......heb eerst ook meerder dingen geprobeerd, dan dacht ik het te hebben gevonden,.....maar de keer erop werkte het weer niet. Uiteindelijk heb ik hem even getroost en ben even bij zijn bed blijven zitten en daarna weggegaan,....in iedergeval, NIET van zijn kamer af gaan;) Na een paar keer viel het kwartje en nu slaapt hij gewoon door, met een enkele uitzondering daar gelaten.
    Wat ik me nu net zit te bedenken,......hijft hij geen last van nachtmerries (verwerken van de dag, i.v.m. een druk mannetje?)

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier net zo'n periode achter de rug. Erg vermoeiend als je het niet dagelijks meer gewent bent.

Wij hebben er ook over nagedacht om hem in een groot bed te leggen, maar toch niet gedaan.
    Hij raakte daar helemaal overstuur van, dus het ledikantje weer terug.

Wel hebben we ( omdat hij continue zijn hoofd stoot) zo'n beschermer gekocht die alleen aan zijn bovenkant van zijn bed zit.
    Het is echt ideaal, we horen hem niet meer van 19.30 tot 8.00 ( met uitzondering daar).
    Terwijl hij hiervoor continue wakker werd, en als wij in bed lagen regelmatig tok tok hoorde.

Dus zodoende dachten wij dat dat de oorzaak was en dat was het ook.

Verder, denk ik dat je goed doet. Misschien zal hij dromen en daardoor wakker worden en even zijn moeder willen zien ?
    Zelf zou ik hem geen melk geven ( slecht voor de tandjes en ze kunnen er weer aan gaan wennen). Wij zetten tegenwoordig een rietjes beker water neer, zowel s middags als 's avonds anders wordt je regelmatig wakker gemaakt met de vraag mama drinken!

Misschien kan je dat ook proberen?

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Het heeft dnek ik echt met de leeftijd te maken. C. heeft het heel vaak gehad, en nu nog af en toe. Ik haal haar in ieder geval niet uit bed. Blijf bij haar tot de bui over is en weer slaapt. Maar het kan soms inderdaad een uur duren.

Ik denk dat ze op deze leeftijd dingen gaan verwerken, merken dat papa en mama er niet zijn 's nachts etc...

Succes, want het is echt heel zwaar!

5. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik denk inderdaad ook de leeftijd... Mijn dochter heeft dat ook gehad toen ze zo oud was. Ik ging er gewoon elke keer naast liggen (ze sliep in een peuterbedje dus daar kon ik me naast proppen :)) tot ze sliep. Na een paar weken was het over. Net alsof ze bang was ofzo. Overigens was ze er niet aan gewend geraakt dat ik naast dr kwam liggen, want na die weken heeft ze er nooit meer om gevraagd.

Deel Deze Pagina