Pfffffff.... hoe meer ik me erin verdiep, hoe lastiger ik het vind..... Hopelijk kunnen jullie me helpen. Wat een gedoe! Ik heb een Mozeswieg voor de eerste weken. Hier heb ik een matrasje voor nodig. Is dit matrasje voldoende? In de omschrijving staat: Ideaal als 2de matrasje. Is het nou de bedoeling dat er 2 matrasjes op elkaar moeten? https://www.mamaloesbabysjop.nl/abz-kw244-ovaal-37x69-cm-wiegmatras Heb ik hier ook een molton voor nodig? Van mijn kraamhulp heb ik begrepen dat er in het begin nog geen Aerosleep op mag. Wat heb ik nodig voor de wieg? Vervolgens heb ik een ledikant van 120 x 60. Is dit een goede keuze als matras? https://www.mamaloesbabysjop.nl/abz-km235-airgosafe-60x120cm-ledikantmatras-comtex-topper Is het voldoende als ik daarvoor aanschaf?: - 2 moltons - 3 hoeslakens - 3 bovenlakens Ik zou jullie willen vragen om gewoon een lijstje te plaatsen met wat ik voor de wieg nodig heb. En voor het ledikant zou ik alleen willen weten of het voldoende is en/of ik wat ben vergeten. Alvast bedankt voor jullie hulp!
Matras wiegje is prima hoor. Ik zou er geen 2 indoen. Opmaken: Matras -- molton -- hoeslaken -- hydrofiel(hoofdje) lakentje -- deken Ledikant. Prima matras. Ingeval van aerosleep topper maakten wij zo het bed op: Matras -- molton -- aerosleep -- aerosleel hoeslaken -- laken -- deken. 2 moltons is genoeg. Aangezien het nauwelijks vies word. 3 lakens en 3 hoeslakens is ook voldoende hoor. Heb er aan 2 eigenlijk genoeg aan. Mrja als ze gaan spugen oid. Molton in de wieg hoeft niet perse hoor Alleen een hoeslaken en hydrofiel onder het hoofd is ook prima Molton is meer voor bescherming van je matras Succes!
In de wieg hadden wij ons Cocoonababy matrasje. Top ding!! Wel duur. Ik deed gewoon een hoeslaken en geen molton. Ook geen lakens/dekens, vind het maar ondingen. Hier slaapzakken. Ledikantmatras heb geen ervaring met deze. Wij hebben er een van Candide, een memory Foam matras. Super tevreden mee! Ik zou wel 3 moltons kopen. en geen lakens dus.
Ligt er niet al een dun matrasje in het mozeswiegje? Dat ze dat bedoelen met 2e matras? Dan is dit tweede matrasje wellicht niet nodig. Verder idd molton, hoeslaken, hydrofiel en lakentje met dekentje. Beddengoed voor ledikant klinkt prima, en als je te kort komt is het zo bijgekocht
Wieg is tweedehands overgenomen. Vandaar geen matrasje. Ja, heb idd zo wat bijgekocht. Moet morgen ook nog even bellen met de kraamzorg, dus dan kan ik hun mening ook nog even vragen.
Is prima hoor. Qua matrasjes: in de familiewieg heeft mijn moeder gewoon een stuk foam op maat geknipt en hier zelf een tijk omheen gemaakt. Werkt prima en een stuk goedkoper. Matras voor ledikant hadden we van ikea, was 60 euro geloof ik. Aerosleep etc nooit gekocht, geldklopperij. Gewoon molton, hoeslaken, lakentje en deken. In wieg oude moltondoeken gebruikt die mijn moeder nog had van vroeger.
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/10150292/ Ik.heb dit matras voor in het ledikant. Staat op nr 3 bij de consumentenbond. Verder heb ik 2 moltons 4 hoeslakens (2 voor 6 euro bij de Ikea) 3 bovenlakens 1 deken die wat dikker is 1 dunne deken(eigenlijk bedoeld voor in de wagen En ik heb nog een slaapzakje en 2 swaddle me doeken Met een wieg ben ik nog niet bekend daar ben ik me nog in aan het verdiepen