please.. meedenken?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loe, 30 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Onlangs heb ik hier een post geplaatst over hoe ik mijn progesterongehalte kan verhogen na de eisprong. mijn tempkaartje laat zien dat mijn temp niet zo heel ver boven de coverline uitkomt (hoogstens .4 verschil en dat maar 1 of 2 keer per cyclus). :(

Nu gebruik ik sinds deze maand clomid 50 mg. Toen wij op dag 12 bij de gyn kwamen, waren er twee follikels, eentje van 23.8 en eentje van 20.1. Normaal had ik zonder clomid ook een eisprong maar iets later. Zonder de clomid was mijn eisprongwaarde 19.

Nu heb ik dus clomid gebruikt. Mijn temp dondert nu echt in elkaar (zie tempkaartje) en de kans op zwangerschap is wel bekeken. Ik baal enorm en ben erg verdrietig. Het voelt alsof ik geen kans krijg. Ik heb vanochtend gebeld voor mijn progesteron en die was (alweer) 19. Er is dus maar een follikel gesprongen (andere was waarschijnlijk overrijp) en de clomid heeft niets gedaan voor mijn progesteron.:(

Als ik nu ongesteld word, moet ik tussen dag 10 en 12 weer naar de gyn. Ik denk dat ik het beste kan vragen om progesteron. Een andere optie is pregnyl, maar mijn ei springt wel uit zichzelf.

Willen jullie met me meedenken?

Bedankt alvast!

2. Loe

Loe Niet meer actief

iemand? ik hoop dat ik goed zit in dit topic.

3. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    O meid toch, zelf heb ik van dit niet zoveel verstand, ik hoop dat iemand anders kan helpen/meedenken.
    Wat zegt de arts? Mischien dat je dit ook met hem/haar kan bespreken.

Veel succes!
    Mounia

4. Loe

Loe Niet meer actief

hoi mounia, dank je wel.
    ik ga het ook met de arts bespreken, maar ik weet dat er heel veel meiden zijn in dit onderdeel die pregnyl en/of progesteron gebruiken. Daarom zou ik heeeel graag advies willen,zodat ik indien nodig (gelukkig is arts aardig), goed beslagen ten ijs kan komen. Ik wil het zelf ook wel graag weten, want ik snap het niet, weet zelf het antwoord niet.

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hoi Loe,

Ik ken een meisje die brengt voor haar ovulatie pillen in die de progestoron waarde verhogen....

Zal even vragen wat voor pillen dit zijn (wel vaginaal) maar het schijtn het progestoron te verhogen incl. de innesteling te bevorderen.

Kom op meissie! Ken je gevoel hoor zit er zelf soms ook helemaal doorheen!

Liefs

6. Loe

Loe Niet meer actief

babii, thanks. Ik ken de capsules, utrogestan of progestan.maar mijn vraag is eigenlijk; heb ik nou DAT nodig of de pregnyl? ik denk zelf de progesteron,maar ik hoopte hier dat duidelijk te krijgen.

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Babii, ze zal het niet voor de ovulatie inbrengen want dat kan dan de eisprong juist tegen houden. je dient het vanaf de dag na je ovulatie in te gaan brengen.

Loe, het maakt geen bal uit bij ovulatieinductie of je progesteron of Pregnyl gebruikt.
    Het verschil is dat progesteron een directer hormoon zeg maar is en dat Pregnyl nog meer moet doen in je lijf.

Het is vaak een keuze van de arts om 1 van die twee te gaan gebruiken.

Voordelen pregnyl: stelt je ongi uit en je voelt je lekkerder

Nadelen pregnyl: je moet het jezelf injecteren en de ampullen zijn soms lastig te breken (je moet 2 ampullen breken en mengen voordat je het kunt gaan spuiten.)

Voordelen Progesteron: het stelt echt je ongi uit, geen injecties

Nadelen Progesteron: labiellig voelen, duizelig zijn, ranzige afscheiding.

Van beide middelen kun je ook nog als bijwerking je vals-zwanger voelen.

8. Loe

Loe Niet meer actief

Maartje, dank je! Eh......heeft pregnyl en progesteron dan dezelfde invloed? Ik dacht dat pregnyl was om je eitje te laten springen en progesteron om te zorgen dat je temp niet te snel keldert?

mijn probleem is dus dat er niet heel veel verschil, niet zoveel als bij anderen, in de temp zit, dus de eisprong is niet krachtig genoeg. Daarnaasst daalt de temp ook snel weer. Ik heb normaal wel een lf van 11-12 dagen. Maar het progesterongehalte na de eisprong op dag 7 moet dus hoger EN lang aanhouden. Kan pregnyl voor beiden zorgen?

Injecteren is geen probleem voor mij. Ben verpleegkundige van opleiding (niet van beroep). injecteer mezelf maandelijks met b12 injecties in de spier. Moet dit ook in de spier of onder de huid?

Wat zou jij aanraden om te overleggen met de gyn voor mijn specifieke probleem?

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Gewoon vragen wat hij wijsheid vind ;)

10. Loe

Loe Niet meer actief

hmm mijn lf hoeft niet perse verlengd (al zul je zien dat ik nu morgen ongesteld word!) Misschien wil ie wel beiden doen.Als het een van tweeen mag worden......ben ik benieuwd wat zijn mening is.

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    2 heeft geen enkel nut
    Als je LF lang genoeg is, is de kans ook niet groot dat je iets gaat krijgen, maar als ik dit zo lees is als je perse iets wilt gaa gebruiken, de progesteron het beste ;)

12. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ben het met Maartje eens.

Clomid is om een eisprong te krijgen, en niet om het progestron omhoog te wippen..

gewoon ff overleggen met je behandelend arts ik denk dat je daar het verste mee komt..

Veel succes..

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx u
    Alleen, mijn arts had de hoop dat ik met clomid wel een sterkere eisprong zou krijgen en hierdoor dus dan automatisch een hogere progesteronwaarde zou gaan krijgen... Bij sommige meiden werkt dit ;)

Loe, bespreek ook eens met je arts of de mogelijkheid bestaat dat je LUF hebt. Kijk maar een bij mijn topic geschiedenis, heb hier namelijk eens een topic over geopend.

14. Loe

Loe Niet meer actief

LUF?
    Ik zal eens kijken.

Mijn fert. arts had ook gehoopt dat met de clomid de eisprong versterkt zou worden. helaas.

15. Loe

Loe Niet meer actief

ik ben ongesteld geworden, met een lf van 8 dagen. Nog nooit gehad....tis wel echt verdrietig dit.

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wat balen, Loe!! :(
    het syndroom heet LUFS

17. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik zou je graag willen helpen, maar heb hier totaal geen ervaring mee.
    Hopen dat je iets vind wat werkt
    succes

Deel Deze Pagina