Dilemma: wel of niet bij achterburen zitten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Hommel82, Aug 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hommel82

Hommel82 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb n dilemma, sinds een jaar hebben wij goed contact met onze achterburen. We hebben beide n dochter van 1, en zowel de ' vrouwen' en de ' mannen' kunnen het goed met elkaar vinden. Zij komen af en toe ook op bezoek wanneer de kleine van hun ligt te slapen en nemen de babyfoon mee. Vaak voor maar 2 uurtjes en hebben daar geen moeite mee. Mijn man vind het wel spannend maar vind het feit dat de babyfoon het doet genoeg om toch te gaan. Nu heb ik er geen lekker gevoel over. Maar ben schijnbaar de enige. Nu gaan we daar morgen eten en misschien neem ik wel n campingbedje mee maar daar gaat ze nooit in slapen. Ook ga ik toch eerst de oppas vragen.. Maar ik was benieuwd naar hoe andere ouders hier mee om gaan? Kan het kwaad om 2 uurtjes met de babyfoon weg te gaan?

2. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    ik zou het absoluut nooooooit doen maar dat is omdat er een keer bij een kennis is ingebroken terwijl zij dus bij de buren zaten met babyfoon..en een brand bijvoorbeeld is ook niet te horen...
    zou zelf nooit een risico nemen

3. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik zou het niet doen, maar goed ik ben wat dat betreft misschien een zeurpiet.

4. Porsche

Porsche Niet meer actief

Tja twijfel geval .. Ligt ook aan de situatie wij kunnen onze achter buren hun huis zo Zien,
    En je zou om de 30 min ff kunnen gaan kijken

Maar... Als het niet goed voelt zou ik het niet doen

5. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Ik zou dat ook nooit doen. Ik zou het mezelf nooit vergeven wanneer er toch iets gebeurd en ik heb het niet door...

6. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    3,499
    0
    36
    Ik zou het ook niet doen. Krijg er al rillingen van als ik er aan denk wat er kan gebeuren!

7. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,259
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Eén naam: Madeleine McCann.

Ik zou het nooit doen. De kans dat er iets gebeurd is klein. Maar als er iets gebeurd, zijn de gevolgen groot. En waarvoor? Een gezellig avondje? Volgens mij kun je dat ook anders oplossen.

8. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    'vroeger' deden mijn ouders dat ook regelmatig, ze hadden dan wel de babyfoon mee, en bij de babyfoon die in ons huis stond, hadden ze een tikklokje gezet, zo hoor je altijd dat de babyfoon het nog doet, en hoor je ook goed alle andere geluiden als er eens 1 wakker werd.

9. malka

malka Bekend lid

Aug 30, 2008
    847
    0
    0
    Ja hoor, hier passen de buren ook wel eens op met de babyfoon als wij allebei weg zijn, of daar een bakkie doen.

10. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    maar ik moet er eerlijk bijzeggen, ik heb het nooit gedaan en zal het ook niet snel doen. Ik zou dan echt niet lekker zitten...

11. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    Ik zou echt mn babyfoon meenemen hoor. Ik ga toch geen oppas regelen (a 6 of 7 eu per uur) voor die 100 meter die ik bij mn kind vandaan zou zijn?
    Zolang je geen fles wijn leegdrinkt, (zodat je in geval van een huilbui snel kan reageren) moet t goed komen!

Ander verhaal natuurlijk als je kindje vaak wakker word of wat hangerig is. Dan zou ik wel een oppas regelen, of niet gaan:)

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou het ook nooit doen, ik neem de kinderen mee (ze slapen dan in een Deryan travelcot), ik regel een oppas of ik blijf thuis.

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Nee ik durf dat niet. Mijn ouders deden het vroeger trouwens wel, babyfoon mee en dan op visite bij de buren.

14. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Ik doe het ook gewoon hoor... Wij hebben wel een babyfoon met camera...

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Ja hoor, gewoon gaan. Zou wel heeeel toevallig zijn dat er dan net wordt ingebroken. En een inbreker heeft echt geen belang bij jouw kind... Wij zitten ook regelmatig bij buren verderop en je kind heeft meer belang bij d'r eigen bedje dan vermoeid op blijven omdat jij het niet aandurft terwijl je het met babyfoon goed hoort...

16. A1988

A1988 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    1,133
    0
    0
    Twente
    Wij doen het ook, of ik nu bij de buren in de achtertuin zit of in mijn eigen achtertuin, dat maakt bar weinig verschil..

17. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,092
    3,875
    113
    Dat hebben we ook wel eens gedaan bij onze buren (maar dan die naast ons woonden), babyfoon met camera mee en af en toe gewoon voor de zekerheid nog even kijken.
    Die huizen (waar we toen woonden) waren toch zo gehorig, als er wat was, hoorde je het ook wel door de muren heen, mocht er wat zijn.

18. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,466
    582
    113
    Ik zou dat gerust doen. Geen enkel probleem mee.

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou dat zelf ook doen in zo'n zelfde situatie.

20. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik heb niet voor niets een babyfoon met bereik van 3 kilo meter, niet dat ik ooit zo ver ga:p

Maar ik ga rustig een borrel bij de buren drinken of bij de buurvrouw hier naast iets drinken als de oudste daar speelt.

Als je je er niet goed bij voelt zou ik het of niet doen of idd elke 30 minuten gaan kijken.

Share This Page