pleegouderschap & werken??

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Anne1985, 27 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Mijn man en ik zijn ons aan het oriënteren op het pleegouderschap. Al sinds we elkaar kennen weten we dat we graag pleegouders worden en inmiddels is onze dochter bijna 1,5 jaar oud, dus we willen onze 'plannen' wat meer vorm gaan geven.

Ik vraag me af of jullie (aanstaande)pleegmoeders werken? en zo ja, hoeveel? Zijn er ook weekend/vakantie pleegouders aanwezig?

2. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Hoi!
    Wat leuk dat jullie je hierin gaan verdiepen.
    Ik ben pleegmoeder van een meisie van 2,5 jaar.
    Ik werk 3 dagen per week, ze gaat naar de gastoudersopvang omdat ze grote groepen niet aan kan.
    Dit werkt prima, het is allemaal te bespreken met de pleegzorg instelling waar je je aanmeld.
    Ik zou het liefst helemaal thuis zijn voor haar maar ja dat is financieel niet haalbaar.
    In het topic geen adoptie maar pleegzorg staat oo keen hoop info en daar praten een heleboel pleegmoeders ( in spé) met elkaar!

groetjes tanja

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij zijn ons ook aan het verdiepen van pleegzorg. Misschien een hele gekke vraag maar krijg je een vergoeding voor pleegouder zijn? (niet dat het daar om draait maar zijn wij wel benieuwd naar)

4. Fen

Fen Niet meer actief

Hier een weekend en vakantie pleegmama!
    Weekenden heb ik altijd vrij en onze vakanties stemmen wij af op de pleegkids..Momenteel hebben wij geen vast pleegkindje, maar vangen we op wat op dat moment nodig is.

We zijn bezig met een vast kindje wat uit een gezinstehuis komt, waarmee we dus alles meoten gaan afstemmen, mocht het doorgaan.
    Mijn ervaring tot nu toe leert dat afstemmen en bespreken goed gaat met de pleegzorg..

Zustertje, je krijgt inderdaad vergoeding..ik geloof dat het iets van 30 euro per dag is..Durf het niet zeker te zeggen, maar het zal in de buurt zitten..Ik zou het graag voor na willen kijken, helaas zit m'n map van pleegzorg in de doos (ivm verhuizing) dus kan niet nachecken..

Deel Deze Pagina