Goedemiddag Voor mijn scriptie doe ik een onderzoek naar de omgangsvormen in een gezinshuis. Het zal gaan over gewenste en ongewenste intimiteit en seksualiteit en hoe gezinshuisouders ondersteund kunnen worden om dit onderwerp bespreekbaar te maken. Mijn vraag is of er hier gezinshuisouders, of pleegouders zijn die ervaringen hebben meegemaakt met betrekking tot bovenstaande. Hoe maak jij de omgangsvormen bespreekbaar met een jongere, gezien het feit dat iedere jongere een andere benadering hierin nodig heeft. Bespreek je dit tijdens het moment van plaatsen of is dit iets wat eigenlijk niet besproken word? En zo niet, wat is er dan nodig om volgens jullie dit wel bespreekbaar te maken. Is het bijvoorbeeld kennistekort? Je wilt als gezinshuisouders en pleegouders natuurlijk alle liefde en aandacht geven die je bezit. Alleen hoe bewaak je deze grenzen en wanneer voelt dit niet goed? Met oog op de actuele situatie rondom seksueel misbruik, zorgt dit ervoor dat je meer afstand neemt? Ik ben benieuwd!