pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Gemma79, 21 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popcorn

popcorn Lid

20 okt 2015
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Top! En fijn hier mensen te 'ontmoeten' die er vergelijkbaar instaan/over denken, echt fijn!

2. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Wij hebben ook on aangemeld voor pleegzorg. Manlief en ik hebben as vrijdag onze eerste huisbezoek. Na 4 miskramen en vele jaren mmm zit het er nu voor een gedeelte op. Naar 22 terug plaatsingen zitten we door de vergoeding ivm icsi heen. Maar we willen het nog wel een keer proberen op eigen kosten.

Maar tevens staan we open voor pleegzorg. Ons vrijstaandhuisis bijna af, en we hebben genoeg ruimte,tijd,energie en liefde om een kind een stabiele,rustgevend en liefdevolle plek te gunnen. Wij hebben ons opgegeven voor crisis kort en langdurig verblijf. De keus is gebaseerd ivm als er een kind komt en er is eenklik willen WWE het kind zoveel mogelijk behoeden om van pleeggezin na pleeggezin te gaan. De leeftijd die we aangegeven hebben is van 0-6 jaar dit ivm onze vrienden en familie kids hebben in die leeftijden en we toch regelmatig iets ondernemen met elkaar.

Groetjes

3. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd naar jullie huisbezoek komende week.
    Jullie hebben al een heel traject in de MMM gehad zeg.
    Trek je dat een beetje?
    Bij ons is de MMM al snel afgesloten.
    Heb daar nu helemaal vrede mee.
    Succes vrijdag!

4. Diligo Ergo Sum

Diligo Ergo Sum Bekend lid

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Flower1983,
    Spannend! Wij hebben het huisbezoek ook al gehad! Viel alles mee en was erg gezellig! :)

Bij ons bepaal je zelf waarvoor je gaat...wij denken aan langdurig verblijf :)

5. popcorn

popcorn Lid

20 okt 2015
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Flower! Ik ben zo benieuwd hoe het bij ons zal gaan.. Maandag krijgen we het intakeformulier gemaild - hoop ik - en ben zo benieuwd wat er instaat en wat we allemaal in moeten vullen...!

Wij denken aan 0 - 4 jaar, ook in verband met onze omgeving. De oudste kindjes om ons heen zijn 4, worden in 2016 alweer 5 jaar! Zelf vind ik het niet erg om het te 'stretchen' tot 6 jaar, maar denk dat dat voor manlief nog wel een beetje gek voelt.

6. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Popcorn,
    Hier dezelfde leeftijd, maar laatst vroegen ze of we open zouden staan voor broertjes/zusjes van 8 en 4....Geeft stof tot nadenken.
    Ik vind het zelf het belangrijkste dat het profiel klopt met ons :)

7. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Het mmm traject ging na mijn ziens goed. Tuurlijk hebben we het emotioneel
    gehad na de miskramen en teleurstellingen. Maar manlief en ik zijn beiden zeer
    positieve personen en dachten kom op we gaan doot. De gyns, familie en vrienden vertellen ons keer op keer dat ze het bewonderend, sterk, knap en positief
    hoe we denken en er door heen slaan.
    Wij hadden voorheen ook de voorkeur tot 4jr maar dachten als er n broertje en of zusje beiden geplaatst worden willen we tot max 6 jr gaan. Dit ook ivm ons leven...de kids zullen ooit met de tijd ook kennismaken met de kinderen in onze omgeving en leven en dat vinden wij ook belangrijk. De kids probeer je dan toch ook te stimuleren in sociale ontwikkelings vaardigheden.
    Spannend Popcorn! Zet hem op xxx

8. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Laat je even weten hoe het huisbezoek ging?

Bij ons gaat het traject wat anders. Eerst een informatieavond bijwonen en dan als je nog geinteresseerd bent kun je inschrijven.
    Vervolgens krijg je de intakeformulieren mee die je dan weer terug opstuurt.

9. popcorn

popcorn Lid

20 okt 2015
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons precies zo Lamode. Wij hebben intakeformulieren nu binnen. Als we het hebben teruggestuurd binnen 14 dagen telefonische intake en week daarna uitslag of we wel/niet aan het voorbereidingsprogramma mee morgen doen! Spannend! :)

10. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Ha meis zo is het ook bij ons gegaan. Toen moesten we wachten op goedkeuring van de raad van kinderbescherming en dan komen de huisbezoeken.

Net thuis van het werk,zo eveen poetsen en strijken. Dan gaat de tijd sneller en is het zo 15:30 uur :)

11. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Succes vanmiddag!

12. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Hoe is het gegaan?

13. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Ha dames,

Het vrouwtje is net weg. Het was gezellig. Ze vragen wat je is blijven hangen van de info avond en hoe je er over denkt. Hoe je het voor jezuïetom kinderen te helpen en vullen een vveiligheidsdienst in. Nu hebben we TEE vragenlijsten gehad die we door twee personen in moeten laten vullen die dicht bij ontstaan Nog een vragenlijst die manlief en ik samen moeten invullen en iedere individueel een vragenlijst invullen. DDinsdag 19 nov ons volgend gesprek. Dan gaan we in op hoe je je jeugd zelf ervaren hebt.

Xxxx

14. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het een goed gesprek is geweest.
    Heb je een idee hoeveel gesprekken er nog volgen?

15. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Fijn dat het goed was!

Wij hier in afwachting van de vierde trainingsavond, ben benieuwd!

16. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Bedankt voor het delen! Spannende periode voor jullie.
    Ik hou topic in de gaten.

17. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Bij ons zei het vrouwtje dat er drie huisbezoeken normaal er voor staan. Maar meestal toch 4 worden. Dus moesten we daar ook vanuit gaan. Ook omdat ze ons huis nog niet kunnen controleren op veiligheid omdat ons huis in aanbouw is. De ruwbouw is bijna klaar maar dan de binnenkant nog. Wij staan aangemeld voor de scholing avonden in januati. Die van nov waren afgelast ivm te weinig deelnemers dus nu in januari starten.

18. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Super spannend, leuk hoor!

19. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Leuk om hierover te lezen. Onze kinderwens is hoogst waarschijnlijk compleet en de wens om daarnaast een ander kind een fijn thuis te bieden is bij ons beiden aanwezig. Ik vraag me wel af wat daarvoor de juiste tijd is? Onze jongste is bijna 1 jaar. Uit ervaringen van pleegzorg in de familie willen wij in ieder geval een kindje opvangen dat jonger is dan onze eigen kinderen. Maar wij zouden het wel fijn vinden als de leeftijd ook weer niet te ver onder onze jongste komt te liggen.
    Ook vraag ik me af of mijn werk geschikt is. Ik werk als gastouder en vang kindjes bij ons thuis op. Aan de ene kant fijn voor het pleegkind wanneer die niet naar een opvang hoeft en zo een stabiele thuis situatie heeft en kan wennen aan mij, maar aan de andere kant moet het kindje wennen aan ons gezin en daar zijn haar plekje in vinden en daarom vraag ik mij af of het dan niet verwarrend is dat er andere kindjes komen voor een aantal dagen per week die ook weer naar huis gaan? Wat denken jullie? Mijn man werkt vijf dagen in de week.
    We zijn alles nog aan het overwegen.

20. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me af wat ze met die huis controle willen.
    Ik bedoel, snoeren etc kan je wegwerken, stopcontact beschermen en keukenkastjes vergrendelen oid, maar verder??
    Het moet natuurlijk wel leefbaar blijven.
    Wij hebben bijvoorbeeld 2 honden die erg enthousiast zijn.
    Dat zal ook wennen worden.
    Maar dat is een proces en ben je toch zelf bij?

Deel Deze Pagina