Hallo alle dames (en heren?) met interesses/aspiraties voor het pleegouderschap hier! Wat top dat er zoveel mensen mee bezig zijn pleegouder te worden! Ik heb net een account op deze pagina aangemaakt omdat mijn lieve man en ik nu in ronde 3 zitten voor hopelijk ons eerste kindje, en toen viel mijn oog op dit onderwerp. Ik ben zelf namelijk opgegroeid in 2 verschillende pleeggezinnen de eerste 19 jaar van mijn leven. Als iemand het hier interessant vindt mijn persoonlijke ervaringen van opgroeien in een pleeggezin wil horen deel ik het graag het een en ander, maar weet niet zeker of iemand daar hier echt naar op zoek is. Laat maar horen! groetjes
Spannend Gemma, dat is al snel! 'Gezinsonderzoeken', zijn dan huisbezoeken? Of wat valt daar allemaal onder? Benieuwd!
Hoi Pips, sorry voor de late reactie, drukke periode Ik ben heel benieuwd naar hoe jij het hebt ervaren Dus als je er wat over kwijt wilt, deel het gerust! Mag ook in pb, als je dat fijner vindt!
Hier ook een pleegmoeder. Ons kindje is hier vanaf babyleeftijd en blijft ook tot 18 jaar bij ons. Er is geen contact meer met de ouders. Mocht je meer willen weten, kan je me altijd een berichtje sturen!
Vandaag onze brief gekregen na aanleiding van de machtiging. Alles was in orde en nu wachten we op gesprek bij pleegzorg.
Morgen 1e gesprek bij ons thuis met pleegzorg. Ben heel benieuwd wat ik kan verwachten. Ze had het over een rondje door het huis en vragenlijsten. We zullen zien!
Afspraak met pleegzorg gaat niet door ivm het slechte weer hier in het noorden. Het is gewoon niet veilig om de weg op te gaan. Maandag a.s poging 2!
Bericht gehad 5 januari dat ons onderzoek goed is verlopen. Vandaag mail gehad dat we maandag 18 januari op intakegesprek mogen komen bij Pleegzorg. Stond verder niks beschreven in de mail hoe en wat. Ben enorm benieuwd wat er besproken gaat worden en welke vragen we gaan krijgen. Ik neem aan dat de intakeformulieren besproken gaan worden.
Ha meiden hoe gaat het? Pleegzorg consulent is net weg, voor nu hebben we n positief besluit. Moeten nu scholing doen 3 avonden in april ondat deze maand niet kon ivm mn cursus vanuit werk 6 avonden. En dan n eindgesprek en beoordeling. En dan wachten op de matching
Heel fijn gesprek gehad vanmiddag. Ze is hier 3 uren geweest. Was heel fijn en positief gesprek. Volgende week maandag 2e gesprek.
Goed nieuws Flower & Gemma! Tof! Hier gaat het ineens snel. We waren al 2,5 maand naar voren gezet, maar nu was er nog een plaatsje vrij gekomen in een eerdere training, dus nog een maand vroeger! Dit weekend de eerste training. Begin maart de tweede training. En verder superdruk met huiswerk. Is veeeeel! Maar wel leuk.. Ook best lastig soms, zeker omdat we nog geen kinderen hebben. Maar goed, spannende en drukke tijd dus! Benieuwd hoe het jullie vergaat in de tussentijd!
Super popcorn! Hier een fijn gesprek gehad weer. We mogen februari starten met de trainingsavonden. Volgende week maandag gesprek 3
Wat leuk Popcorn! Vanochtend ons intakegesprek gehad. Was een leuk gesprek en degene die de intake af nam was ook matcher. Ze heeft ons gelijk ingeschreven voor de training die start in 3e week van februari. Erg snel dus! Het zijn 6 trainingsavonden. En er vindt 1 huisbezoek plaats. Daarnaast worden we uitgenodigd op een woensdagmiddag voor de 'kids' dag. Op deze dag kunnen toekomstige pleegouders hun kinderen meenemen en wordt er in Jip en Janneke taal uitgelegd wat pleegzorg inhoudt. Leuke vooruitzichten allemaal.