Wat spannend Gemma! Wij zitten op het wachtbankje..alle gesprekken achter de rug en staan nu officieel open voor plaatsing
Oh voor jullie nog spannender nu! Leuk hoor! Had ik al gevraagd wat jullie aanbod was? Ben wel benieuwd
We hebben een heel breed aanbod, het maakt ons niet heel veel uit...van 2 tot en met 9 is het officieel...maar we staan open voor andere voorstellen. Moet wel beetje logisch zijn gezien onze eigen leeftijd, dus geen tieners bijv. Dus kan nu snel gaan...en oh ja, we staan ook open voor koppelplaatsing!
Dag dames, Mag ik met jullie mee kletsen? Mijn man en ik hebben sinds ruim een jaar een pleeg-tweeling in huis, ze waren 6 maanden toen we ze leerden kennen en zijn inmiddels bijna 20 maanden. We genieten enorm van ze. In het begin was het ontzettend hectisch omdat ze allerlei soorten therapie (zoals fysio en eettherapie) nodig hadden en we ook nog tig extra bezoeken aan de kinderarts en CB moesten doen. En ineens met TWEE baby's!!! Poehpoeh Maar als ik erop terugkijk, heb ik er ook zo ontzettend enorm van genoten en nu nog steeds. Het aller- aller- aller- zwaarste is de eeuwige onzekerheid over de toekomst. We hebben wel begrepen dat dit jaar de kogel door de kerk gaat. Maar ze zijn er al zo lang dat je je gewoon haast niet meer kunt voorstellen dat ze weer weg zouden gaan. Dat vind ik veel lastiger om mee om te gaan dan ik gedacht had. Overigens hebben wij in dec. '14 het traject van de screening enzo afgerond en in februari hadden we al een plaatsing! Onze voorkeur was: 0-2 jaar oud en opvoedvariant. Mocht de tweeling weer naar huis gaan, dan gaan we zeker weer voor een nieuwe plaatsing.
Hallo Y84 Leuk dat je mee komt kletsen. Welkom. Een tweeling, joh dat lijkt me best pittig. Zo vanuit niks? Of hebben jullie ook eigen kinderen? Wij zijn nu bijna klaar met het voortraject. Maandag nog 1 cursusavond en dan nog 1 afrondend gesprek. Dus zijn eind van de maand "klaar". Onze voorkeur is 0-4 en dan combinatie van crisis met opvoedvariant. Dat omdat deze twee vaak samen gaan.
Nee we hebben geen eigen kinderen dus zijn er zo in gevallen om het zo maar even te zeggen . Heel traject achter de rug, drie maal een MA. Uiteindelijk bleek mijn man een chromosomale afwijking te hebben waardoor we een gigantische kans hadden op een MA. We hebben een maal een IVF poging gedaan met embryoselectie maar ook al deze embryo's waren niet levensvatbaar (((. Toen dit stukje afgesloten. We hebben ons toen volledig op pleegzorg gericht. Toen de pleegkinderen er eenmaal een jaar waren hebben we toch nog een start gemaakt om via een donor te proberen zwanger te worden. Dat is geen medisch traject met hormonen, maar gewoon ovulatietestjes doen en dan eenmaal per maand een inseminatie met donorzaad. Dat is voor ons goed te combineren met de zorg voor de kinderen. We zitten nu in de tweede poging en ik had een licht positief zwangerschapstestje maar nu wat bloedverlies dus het lijkt helaas niet door te zetten. Aan het begin van de plaatsing kun je er overigens echt niets bij hebben, het is met name de eerste zes maanden erg intensief was onze ervaring. Daarna keert de rust weer wat terug . Ben erg benieuwd hoe snel bij jullie een plaatsing volgt! Bij ons duurde het maar twee maanden maar zelfs dat duurde me veel te lang
Wat een geweldig verhaal! Klinkt als wat wij ook voor ogen hebben Erg benieuwd wanneer er een plaatsing volgt..als ik dit zo lees word ik weer helemaal enthousiast...wij hebben het laatste gesprek vorige week gehad..blijft toch spannend..
Wij regio Friesland. Ben heel benieuwd hoe het straks allemaal gaat. Maandag laatste cursusavond en die zelfde week een gesprek om dossier volledig te hebben. We moeten ook een foto aanleveren. Jullie ook?
Wij doen de STAP training ook bij Juzt. We moeten er nog 3 en dan een eindgesprek. Spannend en succes ermee. Groetjes
Hoi Dames Wij hebben volgende week een panel avond waarin alle betrokken partijen die met pleegzorg te maken hebben komen. We zijn dan vrij om al onze vragen te stellen die avond. Nu hebben we al heel wat vragen opgeschreven maar ik kom maar niet op vragen voor de biologische ouders (ben ergens ook een beetje terughoudend of ik niet te directe vragen stel). Ik was erg benieuwd hoe jullie dit hebben gedaan tijdens jullie panelavond? Groetjes Lamode
Wij hebben geen panel avond gehad. Bij ons werden de trainingsavonden gegeven door een medewerker van pleegzorg en een ervaren pleegouder.
Wij hebben een jaar een pleegzoon in huis gehad, eens maar nooit meer. Wat een ellende is bureau jeugdzorg en Lindehout. Wij hebben voor het kind het beste er van gemaakt, maar ons relatie ging er bijna aan onderdoor. Nee nooit meer!
Vandaag een telefoontje gehad van matching met een voorstel. Morgen dossier bespreken en dan beslissen. Spannend!!!!
Oh wat spannend. En wat snel. Wij hebben destijds bijn 8 maanden gewacht op een match. Terwijl onze lat niet hoog lag.
We hebben een voorstel voor een meisje van net 4 jaar. We hebben in eerste instantie ja gezegd. Binnenkort een "date" met het gezin waar ze nu verblijft. Ze komt dan begin april.