pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Gemma79, 21 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diligo Ergo Sum

    Diligo Ergo Sum Bekend lid

    26 aug 2012
    885
    0
    16
    Hier nog erg rustig..te rustig..nog geen match dus ook geen nieuws.

    Wat leuk om te horen dat het goed gaat...lijkt me idd erg pittig die eerste week!
    Woont haar bio fam ver weg?
     
  2. flower1983

    flower1983 Bekend lid

    22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Ha dames,

    Even n hele snelle reactie, druk met wetk, cursus, het inrichten vna ons nieuw gebouwde huis en gestart met de scholing van pleegzorg. Vannavond scholing nr2.

    Ik wena iedereen n hele fijne dag toe. En als t lukt reageer ik deze week even op jullie berichten xxx
     
  3. Gemma79

    Gemma79 Fanatiek lid

    19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Nee, niet heel ver weg.
    Niet in zelfde plaats.
     
  4. flower1983

    flower1983 Bekend lid

    22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Hallo Gemma,

    Way leuk maar ook zeker zwaar. Zoals je zegt afyasten, grenzen opzoeken en elkaar leren kennen. Nieiwe school ik hoop dat jullie pleegje het ontzettend fijn gaat vinden bij jullie. Hou ons op de hoogte.
     
  5. Lamode

    Lamode Bekend lid

    19 feb 2014
    796
    183
    43
    Vrouw
    Hoi dames,
    Ook hier weer even een berichtje vanuit mij.
    Gemma, wat leuk om te lezen dat het goed. Zal idd even wennen zijn maar volgens mij gaat het jullie wel goed af

    Wij hebben inmiddels laatste training vorige week al erop zitten en zullen eindgesprek krijgen aankomende week.
    We gaan onze eerste eis verandere naar kortdurend verblijf (met uitzicht op lang verblijf).
    Ik verwacht niet dat wij een snelle match zullen hebben aangezien wij wel bepaalde leeftijdseisen hebben, maar dit maakt ons niks uit we wachten het lekker rustig af.
     
  6. Diligo Ergo Sum

    Diligo Ergo Sum Bekend lid

    26 aug 2012
    885
    0
    16
    Lamoda,
    Wat leuk en spannend! Wat zijn jullie leeftijdseisen?
     
  7. Superboo

    Superboo Lid

    16 apr 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb speciaal dit account aangemaakt om te reageren en dit topic te volgen. Ik heb de topic geen adoptie wel pleegzorg uitgelezen. Ik heb de informatiepakket aangevraagd van de pleegzorg instelling in de buurt.

    Heeft iemand het traject individueel gedaan of allemaal in groepsverband?

    Verder ben ik druk op zoek naar een geschikte woning. Ik woon nu in een studio waar van de huurbaas absoluut geen ander persoon mag intrekken. Maar de woningmarkt is een puinhoop..
     
  8. Lamode

    Lamode Bekend lid

    19 feb 2014
    796
    183
    43
    Vrouw
    Hoi hoi,
    Juzt had geadviseerd onder onze jongste te gaan zitten. Zij is nu 5 jaar, dus rekent Juzt 3,5 jaar. Onze voorkeur is meer 4 jaar zodat het kindje naar school kan gaan.
    Onze oppas mogelijkheden zijn namelijk beperkt tot alleen kinderopvang en mijn partner en ik zijn verdeeld 3 dagen in de week.

    Daarnaast willen wij alleen voor islamitische pleegkinderen gaan omdat, hier weinig animo voor is (weinig islamitische pleegouders).
    En jij Diligo ergo Sum?
     
  9. Superboo

    Superboo Lid

    16 apr 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bijzonder dat je voor islamitische kinderen wilt gaan. Dit is namelijk iets waar ik absoluut niet voor wil gaan omdat ik bang ben dat ik het kind naar de moskee moet brengen, halal moet koken, hoofddoek moet laten dragen, besnijden, etc. Zo denk ik ook over andere streng gelovige kinderen (dopen, naar de kerk brengen, etc) Hoe sta jij daarin? Wat verwacht je ervan? Zou je ook mee gaan in elke wens van de ouders? Heeft iemand anders hier ervaring mee?
     
  10. Gemma79

    Gemma79 Fanatiek lid

    19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn zelf gelovig.
    Het pleegkind van origine niet maar gaat wel mee naar de kerk.
    Wij hebben duidelijk aangegeven dat als een ouder bezwaar heeft tegen een Christelijke opvoeding en kerkgang het wat ons betreft geen match is.
    Daar zijn we van begin af aan duidelijk over geweest.
    Dit is hoe wij leven, wie wij zijn, dat ga ik niet veranderen.
     
  11. Diligo Ergo Sum

    Diligo Ergo Sum Bekend lid

    26 aug 2012
    885
    0
    16
    Wij staan open voor een hele brede groep...0 tot en met 9, broertjes/zusjes mag ook. Wij hebben geen geloofdovertuiging, dus vanuit praktisch opzicht aangegeven dat andere culturen geen probleem is, andere (praktiserende) geloven wel.

    Omdat het zo breed is verbaas het me soms wel dat we nu al paar maandjes wachten..
     
  12. Mommyplus

    Mommyplus Actief lid

    22 jul 2014
    358
    0
    16
    Wij zijn ook gelovig. Daarom hebben wij ook vanaf het begin aangegeven dat we voor alles open staan mits de biologische ouders ons de ruimte kunnen geven dat hun kind opgroeit in een christelijk gezin.
    Samenwerking met biologische ouders is heel belangrijk in pleegzorg dus als iets als geloof een probleem wordt is er geen basis om dit contact goed uit te bouwen. Je moet daar gewoon geen discussies over hebben.

    De moeder van ons pleegkind is geen christen maar vind het geen probleem dat wij dat wel zijn.
    Al vraag ik mij af of ze het echt begrijpt omdat ze verstandelijk beperkt is.

    Wij stonden ook open voor kinderen met een islamitische achtergrond maar denk dat de meeste islamitische ouders er niet akkoord mee gaan dat hun kind opgroeit in een christelijk gezin.
    Maar misschien denk ik daar te kortzichtig over en valt dat in de praktijk reuze mee.

    Advies is wel wees over dit soort essentiele dingen heel duidelijk naar de pleegzorginstelling die je screent. Dit is erg belangrijk voor een goede match.
    Je mag namelijk altijd aangegeven welke dingen je wel of juist niet ziet zitten.
     
  13. Lamode

    Lamode Bekend lid

    19 feb 2014
    796
    183
    43
    Vrouw
    Zo bijzonderst is het niet aangezien ikzelf islamitisch ben. :)
    Wij zijn gelovig en vinden het belangrijk dat islamitische pleegkinderen een kans krijgen in een (islamitisch) pleeggezin. De animo om een islamitisch pleegkind in huis te nemen is erg klein, vandaar dat wij ons hebben aangemeld om ons steentje bij te dragen hieraan.

    Tijdens onze training leerde ik een stel kennen die ook openstonden voor en islamitisch pleegkind. Ze zijn zelf niet gelovig maar ze kookt wel halal voor het kind en is 1x meegeweest naar de moskee om het pleegkind te laten zien hoe een moskee er van binnenuit ziet.
    Groot respect heb ik voor zulke personen :cool:

    Maar al met al vind ik dat zulke keuzes erg persoon afhankelijk zijn.
     
  14. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.459
    1.636
    113
    Brabant
    Ik lees weer vol interesse mee!
    Ons hart kriebelt weer.


    Zijn er hier ouders die voor weekendpleegzorg gaan?
    Hoe ziet dat eruit? (Doelgroep etc)

    En voor kortdurend?? Watvzijn jullie ideeen daarover??
     
  15. Gemma79

    Gemma79 Fanatiek lid

    19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Wij staan open voor vrijwel alles qua tijd behalve vakantie/weekend alleen.
    Dus ook kort durend.
    Een kind is hier welkom zo kort of zo lang als nodig is.
     
  16. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.459
    1.636
    113
    Brabant
    Gemma hebben jullie al kinderen?

    Hier zou ik best een weekendjekindje willen. Zo vaak dat wij denken in t weekend; wat zijn we och rijk en wat zou er best nog een kindje bij kunnen.
    Gewoon om ook die gezellige weekenden te geven.

    Langdurig lijkt me supermooi. Maar gevoelsmatig zou ik liever voor kortduren gaan. Maar kan dat niet rationeel.onderbouwen.

    Tzt maar weer aanmelden voor de cursus. Al eerder gedaan, maar toen kwam er een "iemandje" tussen.
     
  17. Gemma79

    Gemma79 Fanatiek lid

    19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben 1 pleegdochter nu.
     
  18. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.459
    1.636
    113
    Brabant

    Bijzonder hoor! Vind dat je ermooi over spreekt: zolang als nodig is.
     
  19. Diligo Ergo Sum

    Diligo Ergo Sum Bekend lid

    26 aug 2012
    885
    0
    16
    Wij hebben een bewogen weekje gehad! Dinsdag zijn we gebeld met de vraag of wij een knul van zeven jaar op willen vangen. In eerste instantie kortverblijf, maar terugkeer is jammer genoeg bijna uitgesloten...
    Hij heeft wat kleine beperkingen zoals verminderd gehoor en een kleine achterstand..hij gaat daarom naar het MKD nu.
    De plaatsing vergt spoed en daarom komt hij aanstaande dinsdag al bij ons wonen...jullie kunnen je misschien voorstellen dat we in rep en roer zijn ;)
     
  20. nellebelle

    nellebelle Actief lid

    8 sep 2014
    218
    0
    0
    hoi,

    wat leuk om jullie verhalen hier te lezen!

    zelf denken we er aan om ons aan te melden voor een pleegkind. zelf hebben we drie kindjes. en er is plaats voor nog eentje (of twee) maar omdat er zoveel kindjes zijn die een gezin nodig hebben willen we zo een kindje een kans geven.

    heeft hier iemand ervaring met eigen kinders in combinatie met pleegkinderen?

    hier zijn de kinderen 7, 4,5 en 11 maanden.

    Diligo Ergo Sum leuk dat het voor jullie begint! succes!
     

Deel Deze Pagina