baby protesteert tegen draagdoek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nureen, 5 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkent iemand dit?

Mij zoontje heeft vanaf dag 1 geprotesteerd tegen de draagdoek. wat gebeurt er? Als ik hem erin doe tegen me aan dan zet hij met zijn armen af en kijkt rond, klinkt leuk, maar dit duurt 5 minuten en begint dan te jammeren tot ik m eruit haal. begint dan wild te trappelen met zn voetjes:(

Doe ik iets verkeerd?

Hij is nu net 3 maanden en wilde hem met de benen eruit laten hangen, mss dat dit helpt.

Vindt het zo zonde van de doek (bykay)

2. Wereldjongetje

27 jan 2011
    88
    0
    0
    Hier hetzelfde. Met opgetrokken beentjes of liggend vond hij niets. Nou heb ik van de week geprobeerd om met de beentjes eruit te laten hangen en hij heeft ruim een uur tegen me aan liggen slapen.
    Er staat bij mij bij dat het vanaf ongeveer 2,5 maand is...dat is mijn kleine dan nog wel niet maar als ik het niet te vaak doe lijkt het me niet dat dit kwaad kan.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn zoontje net zo, en 5 minuten hield hij niet eens vol, hij werd razend. Pas vanaf een half jaar vond het hij het opeens wel fijn.
    Had het ding al bijna op MP gezet, maar wou toch nog een poging wagen en toen ging het dus wel goed.

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier is het nooit meer goed gekomen ;) (met de draagdoek dan hè, met mijn zoontje wel hoor!).
    Zoonlief vond het ook vre-se-lijk. Regelmatig opnieuw geprobeerd, maar helaas.
    Uiteindelijk de draagdoek dus maar verkocht!

Ik denk niet dat je iets verkeerd doet, al kan ik vanuit hier natuurlijk niet zien hoe je hem knoopt en de kleine erin zet enzo. Wellicht is een consult met een draagconsulent iets voor je? Die kijken dan met je mee en kunnen je advies geven!
    Ook op internet kun je veel filmpjes vinden over hoe te knopen enzo, wellicht zie je daar ook nog handige tips!

En tja... het kan dus ook gewoon zo zijn dat je kindje het helemaal niks vindt, zoals die van mij...

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier is het net zoals bij Mamamarije nooit een succes geweest en ook nooit geworden,huilen en tegenstribbelen is alles wat ie deed.

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Je mag vanaf dag 1 de beentjes uit de doek halen. Dit is mij laatst vertelt door een draagconsulente. Maar als je daaraan twijfelt, kan je er altijd eentje mailen om het te vragen. :)
    Kan je misschien eens een foto plaatsen, dan kijken we even mee?

Mééstal is het zo dat je toch iets niet helemaal goed doet met knopen als je kindje protesteert...:)

En idd, een consult is altijd een aanrader!! Ze leren je 2 knopen héél goed aan. Het is een superinvestering, naar mijn mening!

7. En hij vindt het niet misschien te warm? Ik heb ook zo'n ByKay, en ik vind het een nogal benauwd geval... ik kan me zomaar voorstellen dat het (zeker binnen) door zo'n ukkie toch ook wel als te warm ervaren kan worden.
    Nouja, ik doe ook maar een wilde gok, Femke klaagde alleen als ik stil ging staan/zitten; ik moet wel eerst even bewegen/lopen totdat ze slaapt, anders begint ze ook te gillen.

8. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijne reacties! zowel van de mamas met dezelfde ervaring als van diegene met het advies van een draagconsulent.
    Ik heb veel filmpjes bekeken en samen met anderen geknoopt, ik denk dat ik niet veel verkeerd doe, maar mss dat een consulent handig is !

9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Er zullen best kindjes zijn die er niet aan kunnen wennen. Maar vanmiddag met zoon voor de eerste keer op mijn rug gelopen en stribbelde veel tegen. Totdat ik ging lopen toen besefte hij wat het was en dus inhield. Tot negen maanden veel voor op mijn buik gedragen en dus nu waarschijnlijk vanaf vandaag veel op mijn rug. Kan ik eindelijk eens zeggen als hij weer eens vervelend is 'je kunt mijn rug op!!'

Ik zou het toch wat vaker nog proberen en dan in huis of misschien buiten een kaartje of zo op de bus doen zodat hij beseft dat het hobbelen echt heel relaxed is.

Successs

Ps consulente zeker doen heeft me veel geleerd!!!

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ilias vond het niets. Ik heb de draagdoek weggegeven.

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

hier hetzelfde. hij kwam er doorweekt en met een rode boei uit van het hysterisch gillen en was 2 uur naderhand nog aan het nasnikken. heb het ding heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver weggemikt.

ik heb het onder toezicht van iemand met veel ervaring geprobeerd maar die stond ook met de handen in het haar. ik was er helemaal klaar mee , pokkeding.

12. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

duidelijke taal ;) hihi

13. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    hier precies hetzelfde met de bykay!! hij wil er echt NIET in!! en nu is hij al zo groot...(bijna 8 maanden) ik wilde zo'n leuke 'traditionele' draagdoek maar nu draag ik hem regelmatig in een babybjorn waar ik eerst fel op tegen was haha! maar je moet toch wat? hier gaat hij dus wel in en ook in een lodger...(mocht je geinteresseerd zijn moet je ff op internet kijken en er zijn veel winkels die de multifunctionele doek verkopen) wij gaan de draagdoek (al met al 4 keer geprobeerd en niet gedragen dus) maar op marktplaats zetten haha! zonde maar ja...

14. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Mijn zoontje is ook geen fan van de draagdoek. En dan vooral het knopen vindt hij niet leuk. De Beco daarintegen vindt hij geweldig, dan is de keus snel gemaakt natuurlijk :)

15. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha en ik maar denken dat ik de enige nieuwe mama was bij wie het niet lukte.....las alleen maar positieve verhalen op het internet en dacht ook 'carry your love'. maar mijn love denkt er anders over....
    ik blijf het wel proberen want dat ding heeft me 60 euro gekost ;)

16. adi

adi Niet meer actief

Hahaha hier precies hetzelfde hoor! Ik kreeg destijds bijna een verwijt van de fysio toen ik vertelde dat mijn zoontje niet in de doek wilde, ze deed ook alsof het voor elke baby zaligmakend is.
    Nou die van mij werd helemaal hysterisch, wat we ook deden., ook de fysio heeft het geprobeerd (ze is zelf een draagdoek mama), maar tevergeefs.

Deel Deze Pagina