Extreme hoofdpijn na vaccinatie

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Linnidee, 26 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ik heb vanochtend mijn 1e vaccinatie gehad (Pfizer). En nu echt extreem erge koppijn. Al van alles ingenomen maar het gaat niet weg :(. Iemand anders hier ook last van gehad?

2. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik wil je niet bang maken maar ik zou het wel even goed in de gaten houden.
    Hoofdpijn is ook wel een van de ‘normale’ onschuldige bijwerkingen dacht ik.
    Maar omdat bij de andere vaccins simustrombose mogelijk als ernstige bijwerking op kan treden, zou ik voor alle zekerheid hier een beetje voor op mijn hoede zijn. Mocht je er andere neurologische klachten bij krijgen, in ieder geval direct medische hulp zoeken. Extreem intense hoofdpijn is namelijk een symptoom daarvan.

Linnidee vindt dit leuk.
  3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Welk vaccin heb je gehad?

Ik hoorde van een aantal mensen die in het begin ingeënt zijn dat ze er ook flink last hadden van hoodpijn. Mensen die later werden gevaccineerd, kregen het advies om echt heel vee te drinken.

Ik sluit me aan bij bovenstaande: houd het goed in de gaten en trek aan de bel als het te erg wordt. Maar misschien kun je met de tip om echt heel veel te drinken nog wat verbeteren.

Linnidee vindt dit leuk.
  4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Hoofdpijn is een van de meest voorkomende bijwerkingen van het Pfizer vaccin.
    Maar als zelfzorg medicatie niet werkt, en het niet te houden is, dan mag je hiervoor gerust de hap bellen.
    Ook is het belangrijk om dit bij het lareb te melden.
    Beterschap, ik hoop dat je ondertussen al in slaap gevallen bent en morgen nergens meer last van hebt.

Linnidee en Paardenbloem vinden dit leuk.
  5. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Thanks voor jullie reacties. Vannacht amper geslapen amper hoofdpijn en nu nog steeds! Ik kijk het nog heel even aan en anders ga ik maar bellen inderdaad. Echt naar dit :(

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Gewoon bellen, je hebt al minimaal 12 uur (denk eerder bijna 24 uur) extreme hoofdpijn.

Linnidee vindt dit leuk.
  7. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Zou ik ook doen inderdaad!

Linnidee en Cin85 vinden dit leuk.
  8. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Begint nu iets te zakken, nu vooral een “wattig” gevoel in mijn hoofd. Probleem is dat ik ook echt een lamzak van een huisarts heb. Die wilde me bv vorige keer na een heftige val wegsturen met een licht gekneusde enkel (oftewel, je stelt je aan). Bleek hartstikke gebroken te zijn. Dat soort dingen heeft ie wel vaker dus ik heb altijd een beetje weerstand om hem te bellen :(. Maar mocht het weer erger worden bel ik inderdaad gewoon. Gelukkig ben ik vrij vandaag..

9. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Wordt t dan niet tijd om een andere huisarts te zoeken? Ik voel me juist op mijn gemak met mijn dokter en begrepen. Succes en hopelijk trekt de hoofdpijn snel weg

Vero0504 vindt dit leuk.
  10. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ja zeker! Alleen hier in de buurt hebben alle huisartsen een patiëntenstop, niet normaal. Er werkt gelukkig ook nog een andere vrouwelijke huisarts in de praktijk waar ik meestal een afspraak probeer te maken maar die is tijdelijk afwezig. Hiervoor had ik echt een top arts. Echt, een fijne huisarts is echt goud waard heb ik gemerkt.

11. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Hoofdpijn is een stuk minder nu gelukkig trouwens!

Syane, Neuzeke, Paardenbloem en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Oh balen zeg dat ze tijdelijk afwezig is. Vroeger hadden wij een huisarts die altijd pcm als oplossing had. Een huisarts waar je je goed bij voelt is zo belangrijk. Hou ook mijn hart vast als die van ons met pensioen gaat. Fijn dat de hoofdpijn nu gezakt is

13. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Jaaa dat zegt die van mij ook standaard! Nu weer onwijs misselijk in plaats van hoofdpijn, vanavond maar vroeg m’n bed in en hopelijk morgen een beetje van al deze bijwerkingen af.

14. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Blegh niks aan. Ik heb gelukkig alleen maar een knetter zere arm gehad. Van de oprikplek tof aan mijn elleboog. Kon er niks tegen hebben. Beterschap

15. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Daar heb ik dan weer helemaal geen last van haha. Thanks!

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.267
    113
    Ik zou absoluut naar een andere huisarts gaan. Je moet je echt prettig voelen en dingen kunnen bespreken.

Hoe gaat het nu?

17. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ja daar heb je zeker gelijk in! Ik voel me vandaag weer helemaal ok, echt gewoon een dagje ziek geweest van die bijwerkingen. Ik hoop dat het bij de 2e prik wat minder heftig is.

smax vindt dit leuk.
  18. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb idd een paar dagen flinke hoofdpijn gehad. Maar niet zo snel na vaccinatie geloof ik. Zou het zeker in de gaten houden en anders vanmiddag nog ff met huisarts overleggen.

Heb je al een besmetting doorgemaakt?

Linnidee vindt dit leuk.
  19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.267
    113
    Gelukkig nu weer over. Ik lees juist dat de bijwerkingen van pfizzer bij de 2de erger is. Maar goed dan is denk ik ook per persoon anders

Linnidee en Neuzeke vinden dit leuk.
  20. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.703
    2.382
    113
    Je kunt er echt geen peil op trekken. Ik heb al zoveel verschillende verhalen gehoord. Mijn vader had 0,0 bijwerkingen, niet bij de 1e en niet bij de 2e Pfizer. Zelfs geen pijnlijke plek waar hij geprikt was. Oom en tante allebei een dag beroerd in bed na de 1e. Zij moeten de 2e nog krijgen binnenkort volgens mij.
    Iedereen reageert anders. Ik wacht het wel af. Zie het over 2,5 week als ik voor de 1e mag wel. En dan 5 weken later weer. Maar ik kan me voorstellen dat je, als je je erg beroerd hebt gevoeld na de 1e, hoopt dat dat bij de 2e niet weer zo is.

Linnidee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina