Plekje op been

Discussie in 'De lounge' gestart door artie, 23 mei 2024.

  1. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.810
    3.198
    113
    Vrouw
    Iemand die iets herkent in dit plekje op mijn been? Is zo een 4 cm volgens mij, jeukt niet en doet geen pijn. Is een klein beetje verheven en in het midden zit een witte vlek. Ook niet schilferig. Zit er al een maand of 2 dus ook niet van een muggenbeet. Teek kan ik me ook niet herinneren op die plek.
    Ik heb op mijn ander been 2 gelijkaardige maar wat kleinere vlekjes, die ook wat grilliger van vorm zijn.

    Vind het zo stom om daarvoor alleen naar de overbezette huisarts te gaan en mijn endocrinoloog zegt bij alles wat geen diabetes is ga maar naar de huisarts. En de dermatoloog heeft een wachtlijst van maaaanden en spoed is het al helemaal niet, gewoon benieuwdheid.
    Geen wereldprobleem maar ik krijg nu met zomerkleding aan regelmatig de vraag wat ik op mijn been heb, maar dus geen idee ;)
    Dus wie weet herkent iemand het hier en kan ik al die nieuwsgierige mensen een antwoord geven :p
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.565
    1.712
    113
    Ik heb geen idee wat het is, maar dit is toch een prima reden om gewoon even langs de huisarts te gaan? Inderdaad geen spoed maar een huisarts is er ook voor dit soort dingen...
     
  3. ansje1982

    ansje1982 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    1.205
    565
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit had mijn middelste zoon ook. Althans, de plek leek erop. Het bleek een huidschimmel te zijn.
     
  4. Cloudspotter

    Cloudspotter Actief lid

    19 jan 2022
    244
    160
    43
    Vrouw
    Lijkt op een plek die veroorzaakt wordt door het gif van een berenklauw. Maar dat zou wel enigszins pijnlijk moeten zijn, en erger worden in de zon.
    Maar zoals hierboven al genoemd, gewoon even laten nakijken door de HA, daar zijn ze immers voor.
     
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.554
    3.193
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben tegenwoordig een online portaal waarbij je ook kan mailen naar de huisarts. Dit is een soort vlek waarvan ik de foto naar de huisarts zou sturen en dan mag hij/zij hem beoordelen en dan kan je arts beslissen of je nog langs moet komen of niet.
     
    Diiba vindt dit leuk.
  6. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.736
    1.657
    113
    Vrouw
    Kan dit geen schimmeltje/ringworm zijn?
     
  7. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.810
    3.198
    113
    Vrouw
    Ringworm lijkt het in het echt niet op. Het wordt trouwens met inspanning ook veel roder.
    Foto's sturen gaat helaas niet hier naar de huisarts.
    Ik kan eventueel wel eens proberen miconazole te smeren een weekje en kijken wat het effect is.
    Voel me altijd zo bezwaard om met iets naar de huisarts te gaan waar ik verder geen last van heb. Maar als het blijft toch maar eens doen zeker..
     
  8. Cloudspotter

    Cloudspotter Actief lid

    19 jan 2022
    244
    160
    43
    Vrouw
    Ik heb zelf ringworm gehad, en dan wordt het plekje uiteindelijk echt een rode kring. Plus daarbij dat dat echt wel kan jeuken.
     
  9. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.693
    571
    113
    Gelderland
    Mijn zoon had dit ook inderdaad, was ringworm.
     
    MissXray vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina