ondernemende 14 maander

Discussion in 'Baby en dreumes' started by baby001, Jan 2, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

Dl van 14 maanden is enorm ondernemend...loopt en praat al wat af. Ik heb het idee dat ze met haar speelgoed is uitgespeeld en de rondjes die we hier buiten lopen hebben we ook wel gezien.. boekjes lezen, verven,dansen, kleuren is allemaal van korte duur. Kinderboerderij ed vind ze wel erg leuk maar kan ik helaas niet vaak heen, we moeten daar een flink eind voor rijden en dat is helaas niet altijd mogelijk(1 auto) wie o wie heeft er nogmeer tips om mijn ondermende dreumes een leuke dag te geven?

Groetjes baby001

2. kar89

kar89 Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    2,246
    727
    113
    Gewon lekker wandelen,speeltuintjes,binnenspeeltuin
    ander speelgoed?
    Samen met de blokken bouwen, tent neerzetten
    Loopauto,poppen,puzzels
    Keukentje etc vaak vinden ze.nu dingen leuk die je terug kan vinden en zien in het dagelijkse leven
    Zoals poppen,flesjes,pannen pollepel etc.

3. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Wij hebben een schommel op zolder. Vindt mijn zoon schitterend. Hij kan er gerust een half uur in zitten. Ondertussen kan ik een hele strijk doen etc.

Verder lees ik ff mee.

4. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,279
    2,037
    113
    Ik vond dat ook een lastige leeftijd wat spelen betreft. Uitgekeken op het babyspeelgoed (logisch) en net wat te jong voor bv duplo. Misschien is de speelotheek iets? Voor een vast bedrag speelgoed lenen? Speelgoed uitwisselen met vriendinnen? Of je keukenkastjes leeghalen, mijn zoon vond, en vind, het ook geweldig om met pannen, pollepels en tupperwarebakjes (deksel erop, deksel eraf, etc) te spelen. Ook kreeg hij op die leeftijd interesse in puzzelen. Een stapel kussens om lekker te loungen met een boekje is hier ook een groot succes! Afgekeken van de kinderopvang ;)

5. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Blokjes bouwen vind ze wel erg leuk en ze heeft ook een keukentje waar ze af en toe in 'kookt'
    Een schommel is nog wel een idee, we wonen in een appartement maar moet iets op te bedenken zijn..
    Een binnenspeeltuin zijn we nog nooit geweest :)

Het is dus wel iets van deze leeftijd dat je het even niet weet? :)

6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,647
    1,252
    113
    randstad
    Herkenbaar! Wij hebben toen nog wat speelgoed gehaald dat iets beter aansloot bij wat ze leuk vond. En voordeel bij ons was dat het zomer was dus lekker kliederen met water vond ze ook lekker maar ja daar is het nu niet echt weer voor.

7. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Haha nee niet echt. Ze is wel echt een buitenkindje...dingen onderzoeken en daar uren over doen. Maarja daar is het nu ook niet echt weer voor :)
    We hebben besloten vanmiddag naar monkeytown te gaan..ik ben benieuwd :)

Share This Page