Hoi meiden. Vorig jaar zomer hebben we hier gezellig met zn allen krentenbaard gehad. Sindsdien heeft onze dochter een gevoelig plekje huid op haar wang. Het is gewoon dicht en het jeukt blijkbaar. Ze gaat er dan aan krabben en dan krabt ze het dus open. De krentenbaard infectie lijkt er niet in te zitten want het verspreid zich verder niet. Ik probeer het dan met de zalf die we voor de krentenbaard hebben gehad en dan af plakken met een pleister zodat het weer kan helen. Maar schijnbaar blijft het jeuken want het blijft al zo doorgaan vanaf augustus. Komt dit iemand bekend voor? Gaat dit nog een keer over of moet ik toch de huisarts bellen?
Ik heb ook eens krentenbaard gehad en dat was gelukkig snel weg met de zalf. Is ook nooit teruggekomen. Ik weet nog goed hoe vervelend het was, dus als jouw dochter er nog steeds last van heeft zou ik echt even bellen met de huisarts.
Zou toch even langs huisarts gaan want plekje klinkt meer als bijvoorbeeld eczeem of iets. Ik herken het in ieder geval niet bij krentenbaard.
nee het is ook geen krentenbaard. het is een gevoelig plekje dat is overgebleven NADAT ze krentenbaard heeft gehad.
Mams, mijn zoontje heeft dit ook gehad. Een plekje op zijn kin, en altijd tijdens een verkoudheid. Het ging open en toen is er een bacterie bijgekomen en ja hoor, de diagnose krentenbaard. Dat kan ook wel, maar het verspreide niet echt heel erg naar andere delen van het lichaam...maar ik was er toen dan ook snel bij met fucidine. Toch zie ik dat plekje hier ook nog wel eens opkomen en toen dacht ik laatst: ik denk dat het ontstoken exceem is geweest! En dat lijkt er op. Ik zou even terug gaan naar de huisarts en vragen om wat cortisone creme. Ik heb dat toen een paar dagen er op gesmeerd toen het rood werd (beetje ter preventie) en dan weer 2 weken niet. Nu is het verdwenen! Wat ook helpt hier is exceem creme van dermalex. Misschien is het bij jou dochter nu ook een soort exceem plekje? Succes,