moeilijk poepen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sandravg, 21 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandravg

sandravg Actief lid

11 apr 2006
    121
    0
    0
    zorg
    Nijmegen
    Ons zoontje van 7 maanden heeft op het moment erge moeite met poepen. Hij heeft echt hele harde ontlasting en het doet hem echt zeer als hij moet poepen. Dit is dan zo'n zielig gezicht.
    Wie weet hier een oplossing voor?

Groetjes Sandra

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Hier werken die Kindicol druppeltjes van VSM goed. Maar het duurt wel even een paar dagen voor ze gaan werken. Als je een snelle oplossing wilt, kun je denk ik beter om Lactulose bij dokter vragen.

3. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik deed een theelepeltje sinaasappelsap in het laatste restje (10/20 cc) van lars zijn fles (wel zeven, anders verstoppen de gaatjes) hier werkte het altijd super.

4. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    paar druppeltjes olie in flesje!

5. Anneke Panneke

14 jun 2006
    10
    0
    0
    Mijn zoontje had dit ook. Mij werd aangeraden om ander water te gebruiken bij het bereiden van zijn flessen: HEPAR water. Hier in Belgie is dat in elke supermarkt te vinden. Dit water bevat meer magnesium en zou dus helpen om de ontlasting makkelijker te laten verlopen.
    Ik doe ook een soeplepel olijfolie in zijn groentepapje, helpt ook goed. Of zoals eerder gezegd een beetje vers geperst fruitsap, een paar koffielepeltjes. En als dat niet helpt, ik heb dit ook al 2 keer gedaan, speciale zetpilletjes (met glycerine) voor babys om te helpen de ontlasting makkelijker te laten verlopen. Wanneer je zo eentje geeft binnen het uur is het probleem verholpen. Mijn zoontje kwam er echt slechtgezind van. Nu gaat het stukken beter. Groetjes.

6. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ik deed wat extra water toevoegen bij haar fles,dus 10 cc meer dan nodig was en als het echt extreem was deed ik een paar druppeltjes zonnebloemolie in de fles.

Deel Deze Pagina