Naar 1 slaapje gaan deed mijn zoontje zelf

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MHV, Sep 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MHV

MHV Actief lid

Feb 10, 2013
    435
    30
    28
    Hoi,

Ik dacht altijd dat je kinderen moesten helpen om naar 1 slaapje te gaan. (Met het oog op de psz straks)
    Nu ging mijn zoontje ineens zelf deze week in de ochtend maar 3 kwartier liggen. Hij sliep niet maar speelde en kletste.
    Voorheen sliep hij een uur of 1,5.
    Vandaag hem niet op bed gelegd en hij was zo vrolijk als maar kan.
    Geen problemen en ligt nu lkkr te slapen,
    Ging dat bij jullie ook zo makkelijk of bof ik?

2. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Hoihoi
    Mijn dochter was 9,5 maand toen zij ging rommelen met haar ochtendslaapje.
    De 1e weken hebben we haar nog wel standaard op bed gelegd en het aangekeken.
    Zodra ze echt ging huilen ging ze weer uit bed. Uiteindelijk was het iedere ochtend huilen bij de ochtendslaap en toen besloten haar niet meer 's morgens op bed te leggen.
    Het duurde 6 weken tot ze definitief over was op 1 slaapje. Kan me vaag herinneren dat ze heeeeeel soms toch nog eventjes 's morgens sliep, maar dat gaf ze dan duidelijk aan; dan was ze heeeel vervelend, veel huilen, oogjes wrijven etc. Maar ik kan me niet meer herinneren wanneer ze voor het laatst 2 slaapjes heeft gedaan, is volgens mij met 12 maanden zo geweest.
    Probeer gewoon goed naar je kind te kijken.
    Overigens was ik er niet rouwig om, eindelijk meer vrijheid!! :)

3. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Mijn dochter slaapt al een tijdje nog maar 1 keer per dag, maar dat komt ook wel omdat ze gewoon een uitslaper is. Zo rond 9 uur/half 10 ontwaakt madame :p

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Ik denk dat zonder sturing baby's heel veel zelf kunnen regelen. Slaaptijden, mate van bijvoeding (rapley), afbouwen van flessen/borstvoeding.. Maar je moet het lef hebben om hier op te vertrouwen met de baby-uit-het-boekje- maatschappij van nu.

Niet dat ik alles volgens bovenstaande doe hoor, maar als iets niet lukt of ineens net als bij jou iets vanzelf veranderd, besef ik alleen maar meer dat baby's heel puur zijn en veel nog instinctief uitten.

5. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ja hier werd het ook wat korter en toen ook over naar 1 slaapje. Ging heel gemakkelijk en hij slaapt ineens ook in de ochtend langer uit. Heerlijk hoor.

Share This Page