Mag je een waaiding in de woonkamer plaatsen in het bijzijn van een baby? Ze is gezond op dit moment. Niet verkouden en geen koorts. Beetje verkoeling zal ze waarschijnlijk ook wel fijn vinden..
Een baby kan zijn temperatuur nog minder goed regelen. Ik zou inderdaad geen ventilator op je baby richten.
Hier is het 30 graden in de woonkamer en 32 op haar slaapkamer. In de woonkamer hebben wij gewoon zo'n waaiding staan, maar niet op haar gericht. Omdat het op haar slaapkamer echt te warm is, slaapt ze nu tijdelijk in de kinderkamer op onze slaapkamer. Daar is het wat koeler en wij hebben een waaier aan het plafond. Eerst durfde ik dat ding niet aan te zetten ivm evt tochten. Ze kon van de warmte gewoon niet slapen. Nu toch dat ding aangezet. Het tochten valt toch mee en ze slaapt nu als een roos. Ik hou haar gewoon goed in de gaten. Kijken hoe ze er verder op reageert. Als ik niets aan haar merk, doe ik het de aankomende dagen ook gewoon.
Met een ventilator op je gericht koel je toch behoorlijk af, tenminste ik wel als ik stil lig en er staat steeds een ventilator op me gericht dus een baby koelt dan helemaal af. Wij hebben een mobiele airco in de woonkamer staan maar richten die bewust richting het plafond zodat F. er geen last van heeft maar het wel redelijk op temperatuur in de woonkamer blijft en het geen 30 graden wordt.