Bezorgers wasmachine veroorzaken schade...wat nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door Aegyo, 14 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.326
    1.347
    113
    #1 Aegyo, 14 apr 2021
    Laatst bewerkt: 14 apr 2021
    Mijn moeders oude wasmachine ging gisterochtend stuk. Om het snel op te lossen heeft ze toen een plaatselijk witgoedbedrijf gebeld en deze konden eind gistermiddag een nieuwe komen plaatsen. De oude zouden ze meenemen.

    Zo gezegd zo gedaan (dacht ze). Mijn moeder is bijna volledig blind, dus mijn broertje was aanwezig om op te letten. Alleen is hij niet zo mondig helaas...en dat had hij gisteren beter wel kunnen zijn... Bah, wou dat ik er zelf bij was geweest :(

    Want het ging fout. Hap uit de muur, krassen en butsen, leuning op diverse plekken beschadigd en een flinke hap uit een traptrede. En de oude wasmachine hebben ze niet meegenomen, die staat nu pontificaal in mijn oude slaapkamer :rolleyes:

    Mijn moeder kon dit er niet bij hebben en werd emotioneel (mijn vader ligt op sterven). En mijn broertje stond met zijn mond vol tanden, omdat deze mannen naar elkaar begonnen te schreeuwen en ruziën toen het fout ging. Ze zijn weggegaan met alleen een "we zijn verzekerd hoor" :confused:

    Ik wil er achteraan gaan voor haar, want dit is niet ok. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Verzekering inschakelen in ieder geval, lijkt mij? Maar ik lees net op een aantal sites dat als je x dagen later melding maakt, je al geen kans meer maakt? Klopt dat?

    Iemand ervaring mee?

    (EDIT: de mannen die het kwamen bezorgen runnen het bedrijf, kleine zaak die al jaren bestaat)
     
  2. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.513
    883
    113
    Ik had de factuur niet betaald en hun meteen hun baas laten bellen waar ik bij was om dit op te lossen.


    Nu achteraf kun je welles nietes verhaal krijgen mbt schade..
    Triest maar wel waar.
    Hopen op een nette afhandeling nu maar..

    Sterkte!
     
  3. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.466
    1.650
    113
    Brabant
    Hè wat een nate situatie. Sterkte met je vader!!!

    Mbt de schade en de oude wasmachine.ik zou beginnen met het bedrijf rustig te bellen.even de situatie uitleggen en dan kijken waar ze mee komen
     
    Syane en Zeebra vinden dit leuk.
  4. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Oh vreselijk zeg, wat een lomperds zijn er ook. Heb je al contact opgekomen met het witgoedbedrijf over de gang van zaken? Ik mag aannemen dat zij dit netjes gaan oplossen.
     
  5. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.326
    1.347
    113
    Die mannen zijn samen de baas van dat bedrijf :roflmao: Getrouwd stel, vandaar dat het schreeuwen misschien zo makkelijk ging :p

    Dat welles/nietes ben ik inderdaad ook bang voor :confused:
     
  6. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.611
    3.858
    113
    Ik zou zsm op een nette manier contact opnemen. En dan hopen dat ze meedenken voor een oplossing.
     
  7. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Goeiendag, dat is echt fors balen zeg. Zeker in deze situatie. Maar ik zou direct bellen (en dit ook op mail klappen) en ze dit melden/in gebreke stellen.
     
  8. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.412
    3.964
    113
    noord holland
    Ik zou ook bellen of er naartoe gaan en in eerste instantie rustig de situatie uitleggen en vragen hoe zij de situatie nu gaan oplossen.
    Pas als ze moeilijk gaan doen verder denken. Maak in ieder geval alvast foto's van de schade en de wasmachine die er nog staat. Maar hopelijk is het niet nodig en wordt het gewoon netjes opgelost.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  9. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.611
    3.858
    113
    Misschien idd slim om alvast een mail te sturen en echt zo snel mogelijk.
     
    Syane vindt dit leuk.
  10. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.513
    883
    113
    O jeejtje, ja dan zou ik ze idd bellen en vragen hoe ze dit op gaan lossen..
    En afhankelijk van die reactie kijken hoe verder..
     
    Zeebra vindt dit leuk.
  11. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.524
    4.381
    113
    Ik zou hun mailen en aangeven dat ze bij je ouders zijn geweest, maar dat er schade is, hoe ze dat willen oplossen. Willen ze het via de verzekering doen? Of zo? En ik zou ook meteen vragen wanneer ze de oude machine op komen halen... Volgens mij is dat verplicht want je betaald meen ik altijd kosten om het oude apparaat mee terug te geven. Dan staat het zwart op wit (voeg er foto's bij toe). Na 2 dagen even bellen of ze het mailtje hebben gelezen en hoe ze het op willen lossen...

    Mochten ze moeilijk doen, kun je latijd nog de rechtsbijstand inschakelen. Deze weten precies je rechten en plichten.
     
    Ysabella, hummeltje5, Bailey07 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Nou jaa zeg, wat een eikels! Snap dat je baalt dat je broertje niet mondiger was, maar zoveel schade, de oude machine laten staan en gaan staan ruziën bij de klant... echt niet ok! Snap ‘t ook wel dat je broertje daardoor wat overrompeld was, want dit verwacht je niet..

    Ik zou contact opnemen met het bedrijf, vragen wanneer ze de oude machine komen halen en hoe ze die schade gaan vergoeden (komt hun verzekeraar bv de schade opnemen? ik zeg maar wat...) Hopelijk lossen ze dat gewoon goed op en is het klaar...
    Maar maak ook foto’s van de schade, beschrijf wat er is gebeurd (voor jezelf), en hou alle communicatie voor nu goed bij - mocht je dan bv via rechtsbijstand wat moeten gaan regelen, heb je al een soort dossier.
     
    Aegyo vindt dit leuk.
  13. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.326
    1.347
    113
    Even een update! Het bedrijf gaat contact opnemen met de verzekering. Ze gaven direct toe de gang van zaken verschrikkelijk te vinden.

    Ik heb mijn moeder geadviseerd om tot dan de wasmachine nog even niet te betalen. Laat ze eerst maar eens wat regelen :oops:
     
    smax, Syane, femkes en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ahh ja, heel goed dat ze nog niet betaald heeft!
     
    Aegyo vindt dit leuk.
  15. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.599
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Fijn dat ze de situatie erkennen en er wat in gang wordt gezet in ieder geval.

    Heel verstandig advies heb je gegeven. Ik had hetzelfde gedaan.

    Sterkte met je vader!
     
    Aegyo vindt dit leuk.
  16. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.265
    510
    113
    Gelukkig zeg. Kan je er toch niet ook nog bij hebben zoiets.

    Heel veel sterkte voor jullie!
     
    Aegyo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina