Plezier in je werk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 13 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik ga nooit met tegenzin naar mijn kantoorbaan. Ik werk ondertussen al ruim 10 jaar bij hetzelfde bedrijf in dezelfde functie en toch vind ik het nog steeds niet saai maar juist leuk en uitdagend! Ik vond de flexibiliteit en stabiliteit juist prettig de afgelopen jaren met het krijgen en opvoeden van 2 kids. Werk parttime, 26 uur en hoewel ik moeite had met teruggaan van 32 naar 24 ben ik inmiddels gewend en vind ik het heerlijk. Nu werk ik juist wat meer de schooltijden en hoeven ze daardoor maar 2 middagen naar de BSO. Woensdag de hele dag en vrijdagmiddag ben ik vrij, vind dat echt fijn.

    Ik ga in september wel een korte HBO opleiding erbij doen, merk aan mezelf dat ik weer ruimte heb om nieuwe dingen te leren! Daardoor verbreed ik mijn horizon weer wat verder.
     
  2. Banana

    Banana Fanatiek lid

    29 jun 2014
    2.040
    613
    113
    Mijn huidige baan is prima. Maar ik vind het niet leuk. Ik ben nu bezig met het geschiktheidsonderzoek om hopelijk per het nieuwe schooljaar als zij-instromer aan de slag te kunnen in het basisonderwijs. Dit wil ik al heel lang. Dus ik ben nu hard bezig om straks met plezier naar mijn werk te kunnen!
     
  3. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Heb 10 jaar ergens gewerkt had enorm leuke collega's en het werk was leuk maar bepaalde beslissingen van het management kon ik echt niet achter staan. Maar ja die leuke collega's en de flexibiliteit vond ik wel heel erg fijn. Toen kreeg ik een nieuwe baan bijna in mn schoot geworpen die aangenomen, ook omdat ik denk dat het goed is niet bij je 1e werkgever voor altijd te blijven werken. En dat blijkt een hele goede keus geweest. Ze zijn in mn nieuwe baan gelukkig ook flexibel. Ik wordt veel meer uitgedaagd mezelf te verbeteren en ik wordt gewaardeerd en dat wordt ook uitgesproken. (Wist echt niet wat me overkwam) dus ik werk weer met extra veel plezier.
     
  4. Lils

    Lils Bekend lid

    11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Ik vind mijn werk echt helemaal niet leuk. Het is het salaris en de flexibiliteit die ervoor zorgen dat ik er nog werk, maar daar is dan ook alles mee gezegd..
     
  5. KleineMama15

    KleineMama15 Actief lid

    27 feb 2019
    485
    197
    43
    Vrouw
    Gouda
    Mijn baan is leuk om mensen te werken maar wat niet leuk dat je geen collega's of werkgever spreek alleen als er wat veranderd in je rooster.
     
  6. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    727
    372
    63
    Ik ben 10 maanden geleden veranderd van baan, gaf een vast contract op en naar een ander soort baan midden in de lockdown. Super spannend maar ben zo blij dat ik mijn hart heb gevolgd. Ging echt met tegenzin naar m'n vorige werk, alleen m'n collega's maakte het leuk. Daarnaast kwam m'n oude werkgever diverse beloftes niet na over doorstromen en opleidingen.
    Nu zit ik echt op m'n plek, krijg veel opleidingsmogelijkheden, super leuke collega's en veel uitdaging. En gisteren tehoren gekregen dat m'n aanstelling wordt omgezet in een vast contract!

    Dus als je nu niet op je plek zit ga dan voor iets wat goed voelt! Je spendeert veel tijd op je werk, dat moet je met plezier doen!
     
  7. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.439
    1.611
    113
    Het is nu niet perse de fijnste tijd om in de zorg te werken, maar over het algemeen ga ik met plezier naar mijn werk. Ik werk parttime, en dat vind ik echt een luxe. We hebben een geweldig team en krijgen veel waardering van patiënten. Ik heb het idee echt iets te kunnen betekenen voor anderen :)
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  8. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Ik vind mn werk vreselijk. Inhoudelijk is het matig met af en toe een leuk verzetje, de sfeer is niet goed, collega's heb ik geen klik mee (wel toen ik er kwam werken, maar er zijn door de slechte sfeer veel mensen vertrokken).
    Ik ben me aan het omscholen en daar word ik zo blij van :) dan kan ik hier weg en iets doen wat ik onwijs leuk vind :)
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  9. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ik ben zelfstandig als Personal trainer. Ik vind het heerlijk! Hele dag met sport en mensen bezig.
    Tot een jaar of 8 geleden nog op kantoor als commercieel medewerker en ben zo blij dat ik daar niet meer zit.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  10. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.113
    15.623
    113
    Vrouw
    Mijn werk is te saai voor mij (zorgkundige in de thuiszorg). Niet alleen de taken maar ook dat ik niet echt moet nadenken.
    Altijd wat hetzelfde.
    Ik ging september 2020 starten met een nieuwe opleiding maar daar stak mijn gezondheid een stokje voor.

    Als ik werk, is het wel niet zo dat ik er ongelukkig van word. Het is gewoon mijn werk en het is goed te combineren met ons gezin .
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  11. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Sinds vorig jaar een nieuwe baan, vanaf dag 1 heb ik me enorm thuis en welkom gevoeld. De collega’s in mijn team die er al jaren werken zijn wel enorm zeurderig en het glas is altijd half leeg, maar verwacht de komende tijd daarin wel stappen. Het werk vind ik leuk, goed salaris en arbeidsvoorwaarden.
     
  12. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Ja en nee, ben goed in mijn werk. Word op waarde geschat. Inhoudelijk vind ik het niet perse leuk. Na 7 jaar doe ik het met 2 vingers in mijn neus. (klinkt arrogant, zo bedoel ik het niet) is meer daar de routine het saai maakt. Ondanks dat ik elke dag een afwisselende dag heb zijn er werkzaamheden die elke dag terug komen. Heb enigsinds leuke collega's. Zelf moet ik elke dag naar kantoor wat ik wel fijn vind. En het is 15 min fietsen en 10 min met de auto.
    Wat salaris betreft mag ik ook niet klagen.

    Maar als ik het opnieuw had mogen doen, had ik wat anders gedaan. Om het nog een beetje spannend te maken volg ik een thuisstudie op het gebied wat ik wel leuk vind, of ik er iets mee ga doen geen idee maar dan heb ik wel de kennis.
     
  13. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Yes ik heb plezier in mijn werk!
    Ga soms met tegenzin maar dat is mijn eigen onzekerheid (ben nog in opleiding en bang om fouten te maken omdat ik veel nog niet weet). De werkdruk is momenteel ook heel hoog.
     
  14. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Nu wel. Geen stress meer, geen druk. Hiervoor 5 jaar bij een bedrijf gewerkt waar ik achteraf gezien echt veel eerder weg had moeten gaan. Het laatste jaar was er echt vrij weinig meer van mezelf over. Werkte standaard elke dag over en zelfs als ik vrij was was ik er nog mee bezig. Ik leefde echt in constante stress. Daarna dus mezelf voorgenomen dat ik nooit maar dan ook nooit meer zo wil leven/werken.
     
  15. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik sta momenteel voor een keuze. Ik ben zo'n 9 jaar thuis geweest en nu ineens de mogelijkheid bij 2 banen. Eentje fulltime als vervanging voor een zwangerschapsverlof, dus tijdelijk. De ander beginnend met 2 uur p.w. en opbouwend in de thuiszorg met uitzicht op langere termijn. ik vind het heel erg moeilijk. Ik wil niet fulltime werken, maar voor tijdelijk (het is 5 maanden) vind ik dit niet erg en ook dit werk lijkt me ontzettend leuk (financieel administratief/debiteuren). De thuiszorg biedt meer op de lange termijn, maar is niet bepaald mijn droombaan. Lastig kiezen! Ga ik voor het leuke of ga ik voor het stabiele wat me minder leuk lijkt......
     
  16. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Ik mis mijn werk, zit in de ziektewet door zwangerschap en ben van mijzelf een bezig bijtje.. het ging de laatste tijd allemaal niet zo lekker maar mis echt m'n plekje en m'n collega's :oops:
     
  17. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.458
    113
    Ja, ik vind mijn werk leuk. Ondanks alle shit die ik regelmatig over mij heen krijg.
    Tot voor kort zat ik in de ziektewet. ik werd gillend gek van het thuiszitten ondanks dat het wel echt nodig was. Het thuiswerken hielp ook niet. Sinds kort zit ik 2 dagen per week op kantoor en 2 dagen thuis. Van die 2 dagen op kantoor geniet ik echt :)
     
  18. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik zou dan voor het gene gaan wat je echt leuk lijkt, staat dan iig op je cv en wie weet hebben ze daarna dan ook nog wel iets voor je! Thuiszorg kan altijd nog, is volgens mij altijd wel vraag naar...
     
    Lief of Stoer en Neuzeke vinden dit leuk.
  19. Mariannetje

    Mariannetje Bekend lid

    6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Zou je eventueel niet met de persoon van de thuiszorg kunnen vragen of je verlaat kan beginnen? Zo te horen is het een opbouwende functie (die dus niet gelijk volledig nodig is) En aangezien het in de thuiszorg is, is er momenteel veel vraag naar. Denk als je dit netjes uitlegt dat ze wellicht dit wel doen, hebben ze jou toch over 5 maanden ipv misschien geen vervulde vacature.

    En dan heb je die 5 maanden ook nog lekker voor gewerkt voor iets wat je leuk vind en misschien verder kan gebruiken als ervaring.
     
  20. Mariannetje

    Mariannetje Bekend lid

    6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Momenteel zit ik zelf werklook thuis.
    Vorig jaar (net voor 1e lockdown) begonnen aan een leuke uitdagende functie waarvoor ik gestudeerd heb, maar door alle gedoe en onenigheid waardoor ik mijn uitdagingen niet kon benutten en mijn contract niet werd verlengd. Dit was overigens niet mijn schuld en heb altijd 100% klaargestaan voor hun... Maar ben uiteindelijk blij dat ik daar niet meer heen hoef. Laatste maand met tegenzin gegaan.

    Gelukkig van mijn man geen pushen dat ik weer MOET werken. Hij heeft liever dat ik thuis zit met veel plezier dan met tegenzin ergens heen waar ik standaard moest overwerken.
     

Deel Deze Pagina